[PW ] Phenom II en AM3-moederborden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Het is op het ogenblik een beetje rommelig wat betreft de AM3-moederborden.
Is het mogelijk dat dit eens goed bekeken gaat worden?

Ook met de Phenom II-processors gaat het wel eens mis.

Ik zal een aantal fouten noemen, maar ik hoop dat andere mensen me aanvullen -> des te makkelijker wordt het voor de medewerkers van de PW om de boel weer goed te krijgen.

pricewatch: Gigabyte GA-MA790X-UD4P
Deze staat bij de AM3-moederborden, maar is echt een AM2+-moederbord met DDR2-geheugen.

hetzelfde geldt voor:
pricewatch: Asus M4A78-EM
pricewatch: Asus M4A79 Deluxe

Bij de processors gaat het eigenlijk alleen om de Phenom II X4 720:
pricewatch: AMD Phenom II X3 720
pricewatch: AMD Phenom II X3 720 Black Edition

Volgens Genetx bestaat er maar 1 uitvoering. Waarom zijn het er in de PW dan 2?

Misschien is dit wel alles, dan zou het nog mee vallen... Anders moeten anderen het maar aanvullen.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Quacka schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:12:
pricewatch: Gigabyte GA-MA790X-UD4P
Deze staat bij de AM3-moederborden, maar is echt een AM2+-moederbord met DDR2-geheugen.
http://www.gigabyte.eu/Pr...ype=socket+am3#AMD%20790X
http://www.gigabyte.eu/Pr...rview.aspx?ProductID=3002
Ik zie dat de GA-MA790X-UD4P een AM3 en AM2+ moederbord is? Hij support zowel AM3 als AM2+ cpu's staat bij de specs op de site van Gigabyte. Ik denk dat ze zo goed staan, aangezien de AM2+variant er ook aan gekoppeld ziet (zie kolommetje rechts).
Als ik bij Specs & Afbeeldingen in de PW bij allebei de moederborden klik op de link naar de Asus-site, dan staat er heel groot boven die pagina: M4A79 Deluxe, Brand New Design Optimized for AM3 CPU en M4A78-EM, Brand New Design Optimized for AM3 CPU? Lijkt me goed staan zo dus.
Bij de processors gaat het eigenlijk alleen om de Phenom II X4 720:
pricewatch: AMD Phenom II X3 720
pricewatch: AMD Phenom II X3 720 Black Edition

Volgens Genetx bestaat er maar 1 uitvoering. Waarom zijn het er in de PW dan 2?
Ik heb er naar gekeken. Er is maar 1 uitvoering en dat is de Black Edition, maar hij wordt zowel Boxed als Tray geleverd. In de PW stond er maar bij 1 uitvoering bij dat het Black Edition was. Ik heb het nu aangepast door Black Edition bij allebei in de naam te zetten en bij uitvoering Boxed en Tray van te maken. Ik heb mijn informatie van http://products.amd.com/e...f6=&f7=&f8=&f9=&f10=&f11= . Aan de SKU's kon ik zien welke boxed en welke tray was :)
Misschien is dit wel alles, dan zou het nog mee vallen... Anders moeten anderen het maar aanvullen.
Bij ieder product in de PW zie je aan de rechterkant een kolom met onder andere Product I/O. Dan zie je dikgedrukt in het groen "Productinfo verbeteren" daaronder staan. Dan kun je alles waarvan je denkt dat het niet klopt rechtstreeks in ons meldpunt zetten. Scheelt een hoop topics aanmaken en je hoeft er niet persé voor naar het forum als je een fout wilt melden :)

[ Voor 8% gewijzigd door Megaflix op 18-04-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Megaflix schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 23:14:
[...]

http://www.gigabyte.eu/Pr...ype=socket+am3#AMD%20790X
http://www.gigabyte.eu/Pr...rview.aspx?ProductID=3002
Ik zie dat de GA-MA790X-UD4P een AM3 en AM2+ moederbord is? Hij support zowel AM3 als AM2+ cpu's staat bij de specs op de site van Gigabyte. Ik denk dat ze zo goed staan, aangezien de AM2+variant er ook aan gekoppeld ziet (zie kolommetje rechts).
Nee.
Het verschil tussen een echt am3-moederbord en een am2-moederbord is DDR3-ondersteuning.
Als ik voor een am3-moederbord kies, dan wil ik een am3-moederbord. Niet een AM2-moederbord waar ook een am3-processor op kan.

En er zijn nog zeker 20-40 moederborden die am3-processors ondersteunen. Wil je die dan ook bij am3 zetten?
Ik heb er naar gekeken. Er is maar 1 uitvoering en dat is de Black Edition, maar hij wordt zowel Boxed als Tray geleverd. In de PW stond er maar bij 1 uitvoering bij dat het Black Edition was. Ik heb het nu aangepast door Black Edition bij allebei in de naam te zetten en bij uitvoering Boxed en Tray van te maken. Ik heb mijn informatie van http://products.amd.com/e...f6=&f7=&f8=&f9=&f10=&f11= . Aan de SKU's kon ik zien welke boxed en welke tray was :)
Mooi. Dan is dat ook duidelijk. Bedankt!
Bij ieder product in de PW zie je aan de rechterkant een kolom met onder andere Product I/O. Dan zie je dikgedrukt in het groen "Productinfo verbeteren" daaronder staan. Dan kun je alles waarvan je denkt dat het niet klopt rechtstreeks in ons meldpunt zetten. Scheelt een hoop topics aanmaken en je hoeft er niet persé voor naar het forum als je een fout wilt melden :)
Klopt. Maar in dit geval is de discussie dus wel nodig, gezien je reactie.
Ik maak geregeld gebruik van de verbeter-knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:27
Quacka schreef op zondag 19 april 2009 @ 11:46:
Klopt. Maar in dit geval is de discussie dus wel nodig, gezien je reactie.
Ik maak geregeld gebruik van de verbeter-knop
Niet in de eerste plaats omdat ik dat al eens doorgegeven heb op die manier |:(

Aan de andere kant zie ik ook geen verbeteringen die ik wel door heb gevoerd... Er zullen vast andere klusjes zijn die jullie te doen hebben. Maar om nou te zeggen dat ik er blij mee ben... Ik krijg wel eens het gevoel dat er niets/weinig met de input wordt gedaan dat ik het maar achterwege laat om het door te geven helaas. Het zou zonde zijn als andere actieve leden dat ook zo zien en dat helpt ons allen niet verder in ieder geval.

[ Voor 41% gewijzigd door GENETX op 19-04-2009 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-07 21:12

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik moet me aan de zijde van Quacka scharen. Als ik een AM3 bord zoek, wil ik dus een bord met DDR3 ondersteuning, niet een AM2+ bordje. Regelmatig wordt ik in de BBGs geconfronteerd met borden die ik zelf niet vond, omdat ze 'verkeerd' in de lijst staan. Nou snap ik dat met name Asus het er met dergelijke claims niet makkelijker op heeft gemaakt, maar het zou ons een stuk helpen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Even voor de duidelijkheid: het verschil tussen een AM2+bord met AM3-ondersteuning en een echt AM3-bord is dus het feit of ze wel of niet DDR3 ondersteunen? Ik verwacht een AM3-bord als er heel groot Optimized For AM3 boven staat. Niet echt bepaald handig van die fabrikanten dan.

Ik ga ze even nalopen en sorteren, maar dat kan met 155 AM2-borden wel even duren :+

Edit: De meldingen in het meldpunt met betrekking tot AM2+/AM3 heb ik ondertussen ook verwerkt. Die borden zijn ook verhuisd richting AM2+.

[ Voor 16% gewijzigd door Megaflix op 19-04-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
en dat op een mooie zonnige zondagmiddag _/-\o_ Bedankt!

Die moederbord-bouwers maken het inderdaad erg ingewikkeld, maar ze liegen toch niet.
Een am3-processor past op veel am2-borden. Dus zijn die borden AM3-ready.
Als op moederborden geen AM2-processor past, dan is het een AM3-moederbord.

Maar dan heb je ook nog leuke bedrijven als jetway:
http://www.jetway.com.tw/...=603&proname=HA08%20COMBO
Die heeft DDR2 en DDR3 op 1 bord gezet. Dan hoort het feitelijk in allebei de categorieen. Lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-07 21:12

Edmin

Crew Council

get on my horse!

d:)b Thums up! Ik ga meteen even grasduinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Quacka schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:06:
Die heeft DDR2 en DDR3 op 1 bord gezet. Dan hoort het feitelijk in allebei de categorieen. Lijkt me...
Dat lukt denk ik niet, een product kan maar 1 keer in de PW staan. Ik kan wel bij zo'n moederbord aangeven dat er zowel DDR2 als DDR3 op kan en hoeveel slots van elk er beschikbaar zijn. Maar aangezien er AM2+ cpu's op passen, lijkt dat me een AM2+mobo met DDR3-ondersteuning, in plaats van andersom.

[ Voor 12% gewijzigd door Megaflix op 19-04-2009 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
voorlopig is ie volgens mij nog niet in nederland te koop.

Als ik zou moeten kiezen tussen AM2 of 3, dan eh, zou ik geloof ik ook kiezen voor AM2.
Immers als je zoekt naar een AM3-moederbord, dan koop/heb je volgens mij ook een AM3-processor.

Als je zoekt naar een AM2-moederbord, dan is het prettig dat ook de borden met dubbele ondersteuning te voorschijn komen.

Pagina: 1