PC reboot na maken backup

Pagina: 1
Acties:

• td22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05-2024
Hallo,

Vanmorgen heb ik voor iemand een back up van zijn harde schijf gemaakt met mijn computer. Dit ging prima maar na dat ik dit had gedaan start mijn computer niet meer op. Ik hoop dat iemand me kan helpen

Mijn systeem:
Asus P5KC Moederbord, Intel Core 2 Quad Q6600, 2 × 2GB corsair xms ddr2 geheugen, Plextor PX750A brander, Zalman ZM400B-APS voeding, Asus Nivdia 9600 gt silent videokaart pcie, 4 WD Sata Harde schijven (2500A als bootschijf), Windows XP Pro SP3

Wat heb ik gedaan
Vanmorgen heb ik dus mijn computer opengemaakt om voor iemand een backup te maken van zijn 80GB Ata schijf. Ik heb alleen een brander aangesloten op mijn computer dus heb ik de vrije ide poort op de kabel gebruikt. Ik ben keurig naar windows gestart en heb de betreffende bestanden naar een DVD gebrand en zo was de back up gemaakt. Niks aan de hand dus nog. Mijn computer heeft tot nu toe prima gewerkt, nix aan e hand

Probleem
Hierna heb ik de computer netjes via windows afgesloten en de schijf waarvan ik zojuist een backup had gemaakt afgekoppeld zodat de computer weer in de originele staat terug was. Hierna starte ik de computer op maar meteen viel me al op dat het laadschermpje van windows xp plotseling langer duurde.

Na het laadschermpje te hebben gekregen krijg ik normaal het venster waar ik mijn wachtwoord intyp om toegang tot mijn computer te krijgen. Nu krijg ik dit scherm echter niet meer want de computer reboot spontaan. Ik hoor na het laadschermpje te hebben gehad al een tik van binnen de computer dat hij opnieuw start en ik krijg een fractie van een seconde een BSOD in beeld maar ik kan niets lezen van wat er staat omdat het daarvoor te kort in beeld komt en de computer alweer opnieuw start. De computer geeft af en toe ook aan bij het starten 1: enter setup. 2 load defaults.

Wat geprobeerd?
Uiteraard eerst geprobeerd om de "juiste bekende configuratie" te gebruiken maar dit helpt niet en geeft gewoon dezelfde storing. Voor de veilige modus geld hetzelfde.

Ook heb ik het geprobeerd met "automatisch opnieuw opstarten bij systeencrash uitschakelen". Nu krijg ik wel de BSOD gewoon in beeld, het gaat om de volgende:

Stop: c0000221 (Onjuiste controlesom kopie)
Kopie Secur32.dll is mogelijk beschadigd. De controlesom van de header komt niet overeen met de berekende controlesom.

Vervolgens heb ik geprobeerd de computer zo kaal mogelijk op te starten. dwz alle extra schijven, dvd brander ontkoppeld. Ik heb alleen de bootschijf dus aangekoppeld laten want ik moet immers testen of ik in windows kan komen :) . Ook dit mag niet baten.

Hierna heb ik uiteraard in google en got gezoch maar geen hulp voor mijn probleem kunnen vinden dus ik hoop dat iemand me kan en wil helpen....

[ Voor 8% gewijzigd door td22 op 18-04-2009 15:57 . Reden: aanvullende info ]

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-12-2025
Controleer nog eens goed of alle kabels goed aangesloten zitten. Ik heb ook wel eens vage problemen met een harddisk gehad, dat ging over toen ik de kabels losgemaakt en opnieuw aangesloten heb.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:45
Test het geheel ook eens met een Linux Live CD zoals Ubuntu en voer een memtest uit (staat ook wel op de Ubuntu CD iig).

Check verder inderdaad nog eens alle kabels en haal alles er nog eens af/uit (geheugen bijvoorbeeld).

Ik neem aan dat de fout een fout met de CRC-Checksum is, dat wijst iig op corrupte data. Het kan fout op de harde schijf staan, maar ook kapot geheugen of een kabel die niet helemaal lekker is. Ergens zit een fout tussen de data die er op zou moeten staan en de data die de PC krijgt.

[ Voor 39% gewijzigd door GENETX op 19-04-2009 11:28 ]

• td22
Kabels zitten allemaal goed, ik heb met de BartPE cd het bestand secur32 gekopieerd vanuit de servicepack map die bewaard is in windows naar system32. Dit loste het probleem op dacht ik maar nu is het probleem teruggekomen. Mijn computer liep plotseling vast en toen verscheen hetzelfde probleem opnieuw maar nu geeft de BSOD de volgende melding:

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

[ Voor 10% gewijzigd door td22 op 20-04-2009 18:36 ]

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-12-2025
En je HD is nog wel gezond? en geen virusdingen?
Naar mijn idee ligt de fout ergens in de opslag :)

• td22
ik heb dit probleem kunnen oplossen dmv chkdsk/r maar nu is het weer een paar dagen goed gegaan maar nu krijg ik weer een ander probleem:S.

Nu ben ik aan het computeren en opeens vallen er 2 HD's uit (niet degene waar winxp op draait). Zomaar plotseling terwijl ik bezig ben:S. Als ik de PC reset zijn de betreffende HD's in de bios ook niet te zien, maar nadat de computer een tijdje heeft uit gestaan doen wel alle 4 de schijven het.

Kan het zijn dat mijn voeding kapot is gegaan oid?? Heb dus een zalman 400 watt die enkele jaren zonder problemen draait (2 jaar ongeveer denk ik).

Nu weet ik dat ik eigenlijk al 3 verschillende problemen voorleg in dit topic maar dit alles is ontstaan na de situatie die ik in de startpost beschreven heb.

Ik snap er niks meer van, dus ik hoop dat iemand me kan helpen.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:08

BCC

td22 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 20:39:

Kan het zijn dat mijn voeding kapot is gegaan oid?? Heb dus een zalman 400 watt die enkele jaren zonder problemen draait (2 jaar ongeveer denk ik).
Hardware kan altijd kapot gaan. Ongeacht hoe duur of nieuw het is.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• td22
maar is dat een waarschijnlijke oorzaak van mijn problemen? Beetje zonde als ik een nieuwe voeding bestel en het helpt verder niks
Pagina: 1