Nu een 4870x2 of wachten ?

Pagina: 1
Acties:

• ruben_314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-01-2021
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuw systeem te gaan kopen en heb in juli daar het geld voor.
Ik weet alleen niet welke grafische kaart ik het beste kan nemen.
De pc die ik wil kopen wordt vooral een gamersbak.

Dit is wat ik nu heb en wil bewaren:
Voeding:
TechSolo STP-650 Black Mamba
Harde Schijf 1:
Seagate Barracuda ST2500410AS
Harde Schijf 2:
Western Digital WD5000AACS-00ZUB0
Geluidskaart:
Creative X-Fi Xtreme Gamer

Dit is wat ik wil kopen:
Moederbord:
Gigabyte GA-EX58-UD4P
Processor:
Intel Core i7 920
Processor Koeler:
Scythe Mugen II
Geheugen:
OCZ Platinum XTC OCZ3P1600LV6GK
Behuizing:
Cooler Master Centurion 590

Bij V&A heb ik dit gezien:
Club3D Radeon HD4870x2 €300,-
http://tweakers.net/aanbo...048mb-gddr5-dual-gpu.html

Nu is mijn vraag:
Zal ik de tweaker die de HD4870x2 benaderen en die kaart kopen of zal ik wachten tot juli en dan een andere grafische kaart kopen?

Mijn budget gaat niet boven de €300.

(Wat ik ook graag wil weten: trekt mijn voeding dit systeem of moet ik een nieuwe kopen? Op internet kon ik namelijk niet veel vinden over deze voeding en ik weet dus ook niet hoe goed die is.)

Al vast bedankt :) !

gr. Ruben

PS: Advies over de andere onderdelen die ik wil kopen is ook welkom. Mijn totaalbudget is ongeveer €1000,-.

Verwijderd

je voeding gaat het denk ik wel trekken. en mocht dat niet zo zijn kan je altijd nog een andere nemen. en ja de keuze of je die graka wel of niet moet nemen kunnen wij natuurlijk niet maken voor je. lees veel reviews, en vergelijk deze graka met die graka die je wilt kopen in juli... verder is het misschien handig om te melden wat je met je systeem van plan bent. voor een downloadbak heb je zoiets niet nodig natuurlijk.

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

SUD

Wacht tot Juli en kom dan met de vraag, tegen die tijd dat je nu bepaalt wat je zou moeten nemen is er vanalles verandert, denk ik.

En zover ik het zie, ziet het er goed uit.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Voor 300 euro is die HD4870 X2 absoluut de beste deal. Ik zou het wel weten :) Ik weet niet wat voor kwaliteit die techsolo voeding is, maar in principe moet 650 watt voldoende zijn, al houd je wel erg weinig marge over.

[ Voor 47% gewijzigd door frankknopers op 18-04-2009 19:01 ]

Goud is geen geld

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05 15:11
Ik wou wachten tot juli, en eventueel dan een tweederhandse 4870x2 zoeken. Of een nieuwe kaart kopen.

Verwijderd

ik denk eigenlijk toch dat je beter nu die 4870x2 zou kunnen nemen. Kijk je kan eindeloos blijven wachten en er zal altijd wel betere hardware uitkomen. nu heb je de kans om voor een goede prijs een goede graka te kopen, in juli zal die net zo duur zijn en hij zal nog goed mee kunnen komen. in twee en halve maand gebeurd er echt niet zo veel. alleen die 4890 en 4890x2 komen uit volgens mij.

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Als je toch pas in juli die upgrade gaat doen is het nu ABSOLUUT nutteloos om die 4870X2 aan te gaan schaffen. Dit om de doodeenvoudige reden dat diezelfde kaart in juli je MAX 250 gaat kosten (door de prijserosie en het feit dat de 4890X2 er tegen die tijd best is en dus mensen die max willen der 4870X2 gaan verkopen).

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-05 11:19

JanvD

Portretfotograaf

Xorsist schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 19:34:
Als je toch pas in juli die upgrade gaat doen is het nu ABSOLUUT nutteloos om die 4870X2 aan te gaan schaffen. Dit om de doodeenvoudige reden dat diezelfde kaart in juli je MAX 250 gaat kosten (door de prijserosie en het feit dat de 4890X2 er tegen die tijd best is en dus mensen die max willen der 4870X2 gaan verkopen).
HELEMAAL mee eens! In die twee maanden zullen de kaarten echt nog heel wat dalen in prijs. Dus 2e hands spullen al helemaal! Kan je de kaart nu al gebruiken, ja, dan wordt het een ander verhaal...

maar als je je pc pas in juli gaat kopen, wacht dan zeker ook nog met je graka

www.janvandoornik.nl

• ruben_314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-01-2021
Okee allemaal hartstikke bedankt voor het advies :D
wel veel tegenstrijdigheden :P maar ik denk dat ik toch maar wacht tot juli.
Xorsist en JanvD hebben me overgehaald ;)
Pagina: 1