router/modem zyxel P-2602R-D1A achter andere modem

Pagina: 1
Acties:

• dagomar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-02-2025
Na jarenlang nooit te hoeven vragen omdat het antwoord altijd hier gevonden werd, dan toch eindelijk een vraag waarop ik het antwoord bijster blijf.

Ik ben zojuist van adsl naar kabel overgestapt. Nu had ik van mijn adsl abonnement een handig modem-routertje, de P-2602R-D1A van zyxel (Standaard geleverd bij adsl van telfort). Omdat de zyxel voip poortjes heeft zou ik deze graag in mijn huidige netwerk willen hangen, en dan wel zo dat de zyxel internet via de lan gebruikt en netjes de voip afhandelt. Dit krijg ik niet voor de bakker en vraag me nu ook een beetje af of het uberhaupt wel mogelijk is. Hopelijk weet er iemand wat vanaf. Even mijn netwerk setup:

ziggo motorola modem > linksys router (dhcp aan) > [hier zou de zyxel moeten komen]

Ik zou dus heel graag willen weten of dit uberhaupt kan. Ik heb de zyxel op bridged mode gezet, maar het werkt gewoon niet. Ik las ergens dat ik misschien een cross-kabeltje moet gebruiken, klopt dat? graag advies!

Greets,
Dagomar

Verwijderd

Kan helaas niet. De Zyxel moet als eerste "het internet" op. Aangezien jij Ziggo hebt (kabel), kan dat helaas niet.
Ik heb het ook geprobeerd, maar het gaat echt niet!

Wat je wel kan doen, ik een Fritz box kopen (ADSL modem mét VoIP), en daar kan je het modem gedeelte uitzetten, en alleen het VOIP gebruiken. Dan kan de Fritz in je Linksys (of zelfs in je motorol modem) gestoken worden, en dan werkt het wel. Deze opzet, heb ik werkend gekregen met een Speedtouch 560 als modem, en Fritz puur voor VoIP)
Of een router nemen die VoIP ondersteund.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 10:49
gewoon een ata aanschaffen voor je voip,en niet allemaal routers achter elkaar stoppen.of modem achter routers stoppen,das vragen om moeilijkheden

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 15:10:
Kan helaas niet. De Zyxel moet als eerste "het internet" op. Aangezien jij Ziggo hebt (kabel), kan dat helaas niet.
Dat gaat prima, er zijn alleen 3 opties.
- Je zyxel als DMZ (oftewel alles forwarden) opgeven in je kabel modem.
- Je kabelmodem in bridge zetten en daar je zyxel op aansluiten.
- Je zyxel alleen voor VoIP gebruiken, dan moet je de wanpoort een fixed ip geven in je kabelmodem range en alles* voor VoIP forwarden.

* voor die zyxel:
SIP signaling: TCP Ports 5060 to 5070
RTP audio: UDP Ports 8766 to 35000

• dagomar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-02-2025
Heel erg bedankt voor de reacties!

Ik heb het helaas nog niet aan de praat gekregen. Ik had inderdaad al de poorten geforward die DukeBox suggereerde, dat werkte helaas ook niet. Als laatste optie heb ik de DMZ optie geprobeerd, maar weer geen succes. Ik denk dus dat dit echt niet kan, want het apparaatje is eigenlijk ook niet meer dan een modem. Er zit ook maar 1 ethernet poort op.

In ieder geval heel erg bedankt voor de moeite allemaal!
Greets,
Dagomar

• Consulectro
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-03 17:15

Consulectro

Lekker bezig...

Ik heb het wel voor elkaar gekregen.
Zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32636807

12kW Nibe F1255-12R wp, 3x80m bronboring, 60x305wp PV waarvan 20xPVT (Use All Energy). Energieleverend sinds 9-6-2019.

Pagina: 1