Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vista] traag/problemen na linux installatie

Pagina: 1
Acties:

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:35
Ik hoop dat ik het juiste forum te pakken heb, anders graag een schopje de goede kant op.

[Voorgeschiedenis]
- Dell Studio 17 laptop, Windows vista 32bit.
- Externe hardeschijf gekocht WD 1tB, aangesloten via USB.
- Harde schijf werkte prima onder Windows.
- Ubuntu geinstalleerd, Nieuwe harde schijf opnieuw gepartitioneerd met Ext3 en NTFS partitie.
- Geen bootmanager geinstalleerd, (booten van eerste HD -> windows, booten van externe HD -> Ubuntu)

Tot zover geen probleem, totdat ik windows opstart.

[Problemen]
- Windows is traag.
- Task Manager start niet meer op. (Geen zichtbare error, hij verschijnt gewoon niet)
- Reliability and Performance monitor bevriest na opstarten.
- Geen van beide harde schijven zijn zichtbaar in Disk Management.
- Andere partition tools geven aan dat er geen harde schijven aanwezig zijn, maar herkennen wel de aanwezige ntfs partities.
- Western Digital diagnostics ziet geen harde schijven, maar herkent wel weer de aanwezige partities.

[aanvullende informatie]
- Actuele norton virus scanner.
- MSW malicious software removal tool vind geen problemen.
- Device manager geeft aan dat er geen problemen zijn met drivers/drivers zijn actueel.

[al geprobeerd]
- Ext3 partities deleten.
- Nieuwe harde schijf loskoppelen.
- MBR eerste harde schijf repareren.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik zou het volgende proberen
 chkdsk /R [volume[[path]filename]]] 

Zie je ook relevante foutmeldingen in je system event logs?

[ Voor 42% gewijzigd door Turdie op 18-04-2009 15:25 ]

• michiel100
Chkdsk /r geeft geen bijzondere foutmeldingen. Ook in de syslogs zie ik geen vreemde dingen.

Met behulp van tuneup utilities heb ik uitgevonden dat windows zo traag is omdat een svchost.exe 50% cpu in beslag neemt. Dit lijkt te komen omdat Windows Defender een scan uitvoert, maar om de een of andere reden blijft hangen op het bestand NTIO411.SYS. Als ik svchost met behulp van tuneup utilities kill is windows niet meer traag.

De andere problemen zijn er alleen niet mee verholpen...

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik zou eens kijken of je al je systeembestanden overeen komen met zoals op de installatie-cd. Stop dus je installatiecd in je cd-speler als je dit commando gaat uitvoeren (How to Repair and Verify the Integrity of Vista System Files with System File Checker)

sfc /scannow 

Je zou ook een repair installatie van Vista kunnen proberen, dat is iets rigoreuzer.
How To Perform a Repair Installation For Vista

[ Voor 34% gewijzigd door Turdie op 18-04-2009 21:20 ]

• michiel100
Bedankt voor je zeer nuttige inbreng. sfc vond meer dan 100 fouten, en liep op een gegeven moment zelfs vast.

Een repair wilde niet, omdat setup beweerde dat ik geen harde schijf zou hebben -O- .
Uiteindelijk maar een ghost-image van een maand of wat geleden eroverheen gezet, voor alsnog werkt alles nu weer naar behoren. Ik vind het jammer dat ik niet weet waar het probleem door is veroorzaakt.