Ik hoop dat ik het juiste forum te pakken heb, anders graag een schopje de goede kant op.
[Voorgeschiedenis]
- Dell Studio 17 laptop, Windows vista 32bit.
- Externe hardeschijf gekocht WD 1tB, aangesloten via USB.
- Harde schijf werkte prima onder Windows.
- Ubuntu geinstalleerd, Nieuwe harde schijf opnieuw gepartitioneerd met Ext3 en NTFS partitie.
- Geen bootmanager geinstalleerd, (booten van eerste HD -> windows, booten van externe HD -> Ubuntu)
Tot zover geen probleem, totdat ik windows opstart.
[Problemen]
- Windows is traag.
- Task Manager start niet meer op. (Geen zichtbare error, hij verschijnt gewoon niet)
- Reliability and Performance monitor bevriest na opstarten.
- Geen van beide harde schijven zijn zichtbaar in Disk Management.
- Andere partition tools geven aan dat er geen harde schijven aanwezig zijn, maar herkennen wel de aanwezige ntfs partities.
- Western Digital diagnostics ziet geen harde schijven, maar herkent wel weer de aanwezige partities.
[aanvullende informatie]
- Actuele norton virus scanner.
- MSW malicious software removal tool vind geen problemen.
- Device manager geeft aan dat er geen problemen zijn met drivers/drivers zijn actueel.
[al geprobeerd]
- Ext3 partities deleten.
- Nieuwe harde schijf loskoppelen.
- MBR eerste harde schijf repareren.
[Voorgeschiedenis]
- Dell Studio 17 laptop, Windows vista 32bit.
- Externe hardeschijf gekocht WD 1tB, aangesloten via USB.
- Harde schijf werkte prima onder Windows.
- Ubuntu geinstalleerd, Nieuwe harde schijf opnieuw gepartitioneerd met Ext3 en NTFS partitie.
- Geen bootmanager geinstalleerd, (booten van eerste HD -> windows, booten van externe HD -> Ubuntu)
Tot zover geen probleem, totdat ik windows opstart.
[Problemen]
- Windows is traag.
- Task Manager start niet meer op. (Geen zichtbare error, hij verschijnt gewoon niet)
- Reliability and Performance monitor bevriest na opstarten.
- Geen van beide harde schijven zijn zichtbaar in Disk Management.
- Andere partition tools geven aan dat er geen harde schijven aanwezig zijn, maar herkennen wel de aanwezige ntfs partities.
- Western Digital diagnostics ziet geen harde schijven, maar herkent wel weer de aanwezige partities.
[aanvullende informatie]
- Actuele norton virus scanner.
- MSW malicious software removal tool vind geen problemen.
- Device manager geeft aan dat er geen problemen zijn met drivers/drivers zijn actueel.
[al geprobeerd]
- Ext3 partities deleten.
- Nieuwe harde schijf loskoppelen.
- MBR eerste harde schijf repareren.