Toon posts:

[3D Club 9800GT] nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik heb een probleem met mijn 3D Club 9800GT grafische kaart. Het begon toen mijn pc nog gewoon op Windows Vista Home Premium liep. Mijn systeem had toen de volgende configuratie:

Moederbord: Acer Aspire M3640
Processor: Intel Core 2 Quad Q6600
Grafische kaart: 3D Club 9800GT
Voeding: 550 Watt
Geheugen: 4gb DDR2-800
Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium 32-bit (met SP1)

Dus eigenlijk een standaard Acer Aspire M3640 computer waar ik zelf de voeding en grafische kaart van heb vervangen.
Toentertijd kreeg ik de error, nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld, voor het eerst onder het spelen van Test Drive Unlimited. Het rare was dat ik het spel de eerste 2 maanden met mijn 3D Club 9800GT gewoon kon spelen. De drivers van die kaart waren altijd de laatste die waren uitgekomen. Na de error bij Test Drive Unlimited te hebben gekregen, begon deze vaker voor te komen. Nu niet alleen bij TDU, maar ook bij andere spellen zoals Heroes of Might and Magic V, Empire Total War en Tom Clancy's HAWX.
Ik ben begonnen met zoeken naar een oplossing voor het probleem. Ik heb dagen achter elkaar fora en websites afgezocht naar een oplossing. Drivers opnieuw installeren, sleutels in register veranderen, oudere Nvidia drivers installeren, enz, enz.. Niks hielp.
Ik zag op elk forum wel dat iedereen die het probleem had, altijd Windows Vista gebruikte. Daarom was ik van plan om Windows XP Professional maar te installeren. Jammer genoeg wilde dit niet lukken op mijn Acer moederbordje. Daarom heb ik voor ongeveer €100 een MSI P45 NEO2-FR moederbord aangeschaft. Na deze te hebben ingebouwd heb ik Windows XP geinstalleerd. Mijn system specs. waren nu dus alsvolgt:

Moederbord: MSI P45 NEO2-FR
Processor: Intel Core 2 Quad Q6600
Grafische kaart: 3D Club 9800GT
Voeding: 550 Watt
Geheugen: 4gb DDR2-800
Besturingssysteem: Windows XP Professional 32-bit (met SP3)

Na weer alle drivers te hebben geinstalleerd dacht ik hiermee het probleem te hebben opgelost. Tom Clancy's HAWX liep zonder probleem en de error kwam niet meer voor. Opgelucht dat ik was installeerde ik Test Drive Unlimited opnieuw in de hoop weer lekker te kunnen cruisen in mijn exotische bolide. Jammer genoeg was de pret van korte duur en na 2 minuutjes spelen sloeg het noodlot toe en liep TDU vast. Het beeld bleef (jammer genoeg erg bekend van de nvlddmkm error) vast staan om vervolgens na enkele seconden weer iets verder te verspringen en dat dan enkele keren achtereen, waarna het spel geheel vast liep, soms inclusief de hele computer.
Ik denk dat het dus om hetzelfde probleem gaat, maar in XP wordt geen foutmelding gegeven dat een of andere driver is vastgelopen of iets dergelijks. Verder was het probleem bij Tom Clancy's HAWX nu ook weer teruggekeerd.
Het probleem hopende op te lossen, voerde ik een systeemherstel uit tot voor de installatie van Test Drive Unlimited. Ik starte zonder al te veel hoop HAWX op en inderdaad, na enkele minuutjes probleemloos spelen bleef het beeld weer steken en kreeg ik allemaal leuke kleuren op mijn scherm die ik eigenlijk niet wens te zien onder het spelen van een game.
Ik heb hierna in een wanhoopspoging maar weer geprobeerd het probleem op te lossen door de Nvidia drivers te uninstalleren en weer opnieuw te installeren, maar het mocht niet baten.

Ik ben nu dus een dag verder en ben een erg ontevreden computergebruiker. Ik verwacht na het uitgeven van (voor mij) redelijk veel geld aan een computer, dat dit toch niet mag voorkomen.
Met al mijn wanhoop en verdriet over het verspilde geld ben ik tenslotte maar naar dit forum gekomen in een laatste poging een oplossing te vinden voor mijn probeem. Ik ben jammer genoeg geen expert op het gebied van computers, maar ik weet er wel íets van af.
Hopelijk kan iemand mij iets meer vertellen over het oplossen van dit probleem, anders sta ik niet in voor de dingen die mijn 3D Club 9800GT te wachten staan, en kan ik gaan sparen voor een mooi ATI kaartje.

Alvast bedankt voor het lezen van mijn probleem en hopelijk bedankt voor de gouden tip :)

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-05 22:50
i have been working with this problem for a wile and im sure i fixed it
ill upload a nvlddmkm.sys
all you half to do is relpace it with this one simple
go to your C:\Windows\System32\drivers
look for nvlddmkm.sys
you will need a rar extatour and win zip
if you dont have one there ways around it Cough*torrent* or the 30 day tirel

Link
http://files.filefront.co...r/;9282195;/fileinfo.html

bron:
http://social.technet.mic...6-4d94-9eb9-a149b0918379/

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Verwijderd

hallo ,ik wou eens vragen heb je dat moederbord de 3640 van acer mischien nog
mvg

archi37

Verwijderd

hallo, heb je hem nog het acer 3640 moederbord.

ik ben op zoek naar zo mobo.

met vriendelijke groeten

archi37