Ik ben bezig met een CMS, waarin in een javascript wysiwyg-editortje heb geplaatst. Deze editor genereert alleen soms <p>-tags op plaatsen waar ik ze niet wil hebben. Nu heb ik dat probleempje heel makkelijk opgelost met een str_replace vóórdat de desbetreffende tekst in de database wordt geplaatst.
Nu is het echter zo dat gebruikers vaak hele lappen tekst (met html erin) kopieren naar mijn editor. Dat werkt allemaal prima, alleen duikt ook hier weer het probleem van de ongewenste <p>-tags op.. In een bepaald stuk tekst heb ik nu <p class="iets"> tags staan die dus logischerwijs niet door de str_replace gespot worden.
Mijn code is nu
Wat ik graag wil is dat altijd alle <p>-tags worden verwijderd. Dat zou je normaal met een sterretje aangeven, iets dergelijks:
Maar dat werkt uiteraard niet.
Mijn vraag is dan ook: wat moet ik in php gebruiken om dit te bewerkstelligen?
Nu is het echter zo dat gebruikers vaak hele lappen tekst (met html erin) kopieren naar mijn editor. Dat werkt allemaal prima, alleen duikt ook hier weer het probleem van de ongewenste <p>-tags op.. In een bepaald stuk tekst heb ik nu <p class="iets"> tags staan die dus logischerwijs niet door de str_replace gespot worden.
Mijn code is nu
PHP:
1
2
| $bericht = str_replace("<p>","",$bericht); $bericht = str_replace("</p>","",$bericht); |
Wat ik graag wil is dat altijd alle <p>-tags worden verwijderd. Dat zou je normaal met een sterretje aangeven, iets dergelijks:
PHP:
1
| "<p".*.">" |
Maar dat werkt uiteraard niet.
Mijn vraag is dan ook: wat moet ik in php gebruiken om dit te bewerkstelligen?