Goedendag,
Ik heb sinds half januari mijn eigen pc gebouwd voor het eerst met de volgende specs:
Asus P5Q-Pro
Intel Core 2 Quad Q9550 + boxed koeler
OCZ Platium EB DDR2-800 (2x2GB)
Asus HD4850 1GB
Scythe Kama Flex 2x (ik kwam er pas later achter dat deze slecht presteren)
Standaard kast van mijn vorige pc, normale ATX geen dell/hp/medion kast.
Nu maakte ik net mijn kast open om het is even te bekijken, kwam ik erachter dat er al veel stof in zat.
Mijn vraag is dus of er een goedkope oplossing is om mijn pc (zoveel mogelijk) stof vrij te houden, ook wil ik vragen hoe ik het beste de fans kan schoonmaken van o.a. de videokaart en de processor zonder alles die van de processor te verwijderen. Ik heb ooit iets gelezen over een stofzuigertje op batterijen bij Conrad, toen heb ik daarop gezocht en bleek dus dat je dat beter niet moet doen vanwege mogelijk statisch geladen lucht.
Ik hoop dat jullie antwoord hebben op mijn vraag.
Martijn
Ik heb sinds half januari mijn eigen pc gebouwd voor het eerst met de volgende specs:
Asus P5Q-Pro
Intel Core 2 Quad Q9550 + boxed koeler
OCZ Platium EB DDR2-800 (2x2GB)
Asus HD4850 1GB
Scythe Kama Flex 2x (ik kwam er pas later achter dat deze slecht presteren)
Standaard kast van mijn vorige pc, normale ATX geen dell/hp/medion kast.
Nu maakte ik net mijn kast open om het is even te bekijken, kwam ik erachter dat er al veel stof in zat.
Mijn vraag is dus of er een goedkope oplossing is om mijn pc (zoveel mogelijk) stof vrij te houden, ook wil ik vragen hoe ik het beste de fans kan schoonmaken van o.a. de videokaart en de processor zonder alles die van de processor te verwijderen. Ik heb ooit iets gelezen over een stofzuigertje op batterijen bij Conrad, toen heb ik daarop gezocht en bleek dus dat je dat beter niet moet doen vanwege mogelijk statisch geladen lucht.
Ik hoop dat jullie antwoord hebben op mijn vraag.
Martijn