De roosters op mijn werk worden gepubliceerd op een sharepoint portal.
Deze zijn alleen bereikbaar op het werk zelf.
(Of via VPN, maar dit is een heel gedoe.)
Nu wil ik het rooster bijv. om het uur downloaden van sharepoint en dan bijv. met Google Docs syncen.
Nu loop ik tegen het volgende aan.
Ik heb via meerdere manieren geprobeerd het rooster te downloaden, maar het wil maar niet lukken.
Wget (windows), Powershell, etc.
Via beide krijg ik een 401 error.
Powershell:
Wget:
Nu zijn er meerdere download programma's waarmee het wel kan.
Maar dan moet ik dus mijn inloggegevens gaan ingeven. (en die zijn dan dus niet secure opgeslagen in de config..) Dat wil ik dus niet. Ik zou het eventueel als service kunnen draaien, met mijn account.
De pc staat ook gewoon continu aan, dus het kan ook in mijn sessie.
Heeft iemand een idee hoe ik dit makkelijk via powershell of wget of dergelijk voor elkaar kan krijgen?
Deze zijn alleen bereikbaar op het werk zelf.
(Of via VPN, maar dit is een heel gedoe.)
Nu wil ik het rooster bijv. om het uur downloaden van sharepoint en dan bijv. met Google Docs syncen.
Nu loop ik tegen het volgende aan.
Ik heb via meerdere manieren geprobeerd het rooster te downloaden, maar het wil maar niet lukken.
Wget (windows), Powershell, etc.
Via beide krijg ik een 401 error.
Powershell:
code:
1
2
3
4
5
| $clnt = new-object System.Net.WebClient $clnt | gm d* $url = "URL" $file = "TARGET" $clnt.DownloadFile($url,$file) |
code:
1
2
3
4
| Exception calling "DownloadFile" with "2" argument(s): "The remote server retur ned an error: (401) Unauthorized." At line:1 char:19 + $clnt.DownloadFile( <<<< $url,$file) |
Wget:
code:
1
| wget --user=username --password=password URL |
code:
1
2
3
4
| Resolving portal... x.x.x.x Connecting to portal|x.x.x.x|:80... connected. HTTP request sent, awaiting response... 401 Unauthorized Authorization failed. |
Nu zijn er meerdere download programma's waarmee het wel kan.
Maar dan moet ik dus mijn inloggegevens gaan ingeven. (en die zijn dan dus niet secure opgeslagen in de config..) Dat wil ik dus niet. Ik zou het eventueel als service kunnen draaien, met mijn account.
De pc staat ook gewoon continu aan, dus het kan ook in mijn sessie.
Heeft iemand een idee hoe ik dit makkelijk via powershell of wget of dergelijk voor elkaar kan krijgen?
[ Voor 2% gewijzigd door 666AnGeL op 18-04-2009 13:06 . Reden: spelling :P ]