Flickering bij gebruik van VGA output

Pagina: 1
Acties:

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:22
Hoi,

Sinds deze week doet mijn Dell Vostro 1510 erg raar. Als ik mijn tft monitor (Neovo F-419) aansluit op de VGA output van mijn laptop gaat hij wel aan, maar toont hij alleen zwart beeld. Ik besloot het maar eens te proberen op een CRT monitor. Verrek, ik zag beeld. Helaas was het beeld niet zuiver; elke seconde was er weer flickering. Ik probeerde het op de HDTV van mijn vader maar kreeg weer hetzelfde resultaat.

Ik heb er een filmpje van gemaakt. 't is niet erg duidelijk (Samsung Omnia O-)) maar ik hoop dat het wat meer inzicht geeft.
Klik

Ik heb de drivers opnieuw geinstalleerd, andere VGA kabels geprobeerd en het geheel getest op een andere partitie om software complicaties uit te sluiten. Omdat dit alles niet hielp vrees ik dat de grafische kaart (Geforce 8400M GS) stuk is. Het probleem is dat ik deze laptop voor vrijwel alles gebruik, ik kan hem niet een maand missen. Is dit probleem te verhelpen of is het einde oefening?

Please note: Het gaat dus alleen om de VGA output. Het beeld op de laptop zelf is prima.

Bvd,
Peter

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb je het probleem ook als je op de accu werkt? Dus zonder adapter aangesloten.

Op de Dell XPS M1530 (die ik zelf ook heb) geeft de adapter aangesloten namelijk ook wel enige storing in de VGA output. Dat is lang niet zo extreem als die flitsen die je in jou filmpje ziet maar je ziet wel een soort van golven over het beeld lopen als je de adapter er in stopt bij een M1530.

• VP.
Jup. Het doet exact hetzelfde. Ik zie het somber in :'(

[ Voor 27% gewijzigd door VP. op 18-04-2009 12:33 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dan zou ik toch naar Dell gaan bellen. Voordeel is wel dat je bij Dell je laptop niet op hoeft te sturen volgens mij. Volgens mij stuurt Dell gewoon een monteur bij jou thuis langs (met vervangende onderdelen) die het probleem ter plekke oplost :) Daarom heb ik ook een Dell genomen aangezien ik mijn laptop ook niet een hele tijd kan missen als er wat kapot zou gaan.

Je hebt nog garantie neem ik aan?

[ Voor 25% gewijzigd door ik222 op 18-04-2009 12:42 ]

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-05 08:53

Dima_2005

T.net-verslaafde

Zijn de instellingen wel juist, qua refresh-rate? Misschien denkt die aan 24Hz output(heb dat eens voorgehad)...
Blaas eens alle stof uit de VGA-stekkertje (liefst zuig het eruit met een heel krachtige stofzuiger)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• VP.
Dima_2005 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:52:
Zijn de instellingen wel juist, qua refresh-rate? Misschien denkt die aan 24Hz output(heb dat eens voorgehad)...
Blaas eens alle stof uit de VGA-stekkertje (liefst zuig het eruit met een heel krachtige stofzuiger)
Check, check, dubbelcheck. Helaas.

Ik zal eerdaags even bellen met Dell. Bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1