PB Laptop start niet, ledcode: 8 keer knipperen

Pagina: 1
Acties:

• renmoo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-10-2022
Hallo,

Ik heb een Packard Bell EasyNote MZ37-V107, maar die wil totaal niet meer starten. Als ik op de powerknop druk gaat alleen het battery/powerlampje 8 keer knipperen. Op de site van Packard Bell staat dat ik een soort reset uit moet voeren, maar dat helpt allemaal niks. Op internet heb ik verder iets gezien over het 'tijdelijk" verwijderen van de geheugenmodules. Dat heb ik gedaan en na het terugplaatsen is ie 1 keer weer gestart, maar na een reboort precies weer hetzelfde euvel.

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet wat die 8 keer knipperen betekend??

Thnx,

René

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:45
1. Welke laptop heb je exact er zijn zoveel Packard Bell's...

2. Wat heb je allemaal al geprobeerd en wat was het resultaat daarvan.

Op GoT verwachten we dat je namelijk iets meer inzet toont voor je komt vragen... Heb je de laptop al eens zonder accu gestart, of jusit enkel op de accu? Andere adapter geprobeerd (mocht dit mogelijk zijn?). Geheugen, harde schijf, WLAN en dergelijke al eens er uit gehaald en teruggezet?

• renmoo
Je was me net voor, maar ik heb het precieze type nu ook aangegeven.
Op GoT verwachten we dat je namelijk iets meer inzet toont voor je komt vragen... Heb je de laptop al eens zonder accu gestart, of jusit enkel op de accu? Andere adapter geprobeerd (mocht dit mogelijk zijn?). Geheugen, harde schijf, WLAN en dergelijke al eens er uit gehaald en teruggezet?
Je hebt blijkbaar niet opgezocht wat de voedingsreset inhoudt:

Instructions for notebooks:

1. Disconnect all external devices you have.
2. Unplug the power adapter from the notebook.
3. Remove the battery from the notebook (if possible).
4. Press the power button and hold it for at least 15 seconds.
5. Reconnect the power adapter.
Do not yet reconnect the external devices, they should stay disconnected. Do not yet reseat the battery.
6. Switch your computer on and test if it boots normally and watch if the power LED lights up.
7. If the power LED still does not lights up, continue with the next steps.
8. Disconnect the power adapter from the notebook.
9. Press the power button and hold it for at least 15 seconds.
10. Reseat the battery. Do not reconnect the power adapter.
11. Switch your computer on and test if it boots normally.

Zoals je ook kan lezen heb ik de geheugenmodules verwijderd.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:25

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

GENETX doelt er eerder op (als ik het goed heb) dat je ook meer kan doen dan alleen een reset zoals dus het verwijderen van een WLAN-chip of een HDD om dan vervolgens de notebook te proberen op te starten. Hiermee kun je de overige hardware uitsluiten.

• renmoo
Even off-topic.

Ik weet wel wat GENETX bedoelt, maar ik had reeds een deel van die dingen al gedaan. Aan zijn bijdrage heb ik - bot gezegd - niet zoveel. Ik vind het wel heel gemakkelijk om gelijk te zeggen om iets meer inzet te tonen. Ik lees ook vaak bij topics dat mensen Google moeten gebruiken of de fabrikant moeten contacteren.
Probeer even mee te denken en draag oplossingen aan ook al weet je niet precies welk type notebook er is of wat de gebruiker allemaal tot op de letter gedaan heeft...

On topic:

Ik heb dus de hd en Wlan-module verwijderd, maar zonder resultaat. Ik kan eigenlijk ook nergens vinden wat de 8 keer knipperende led betekend.

René

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:45
renmoo schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 11:09:
Je hebt blijkbaar niet opgezocht wat de voedingsreset inhoudt:
Ooh, we gaan het verhaal omdraaien. Nee dat is leuk. Jij hebt een kapotte laptop en jij wilt hem gefixed hebben. Dus moet ik alles opzoeken, in mijn vrije tijd waar ik niets voor krijg? Moet ik ook nog langskomen om hem gratis en voor niets voor je te repareren?! Het is jou probleem en wij willen best helpen, maar je zult toch eerst bij jezelf moeten beginnen! Hoe minder wij hoeven te zoeken omdat jij ons de data geeft, des te meer mensen zullen er bereid zijn er wat tijd in te steken.

Wij kunnen je gewoon niet helpen op deze manier. Het kan van alles zijn en wij hebben geen glazen bol waarmee we gewoon even zomaar kunnen zien wat er aan de hand is. Op dit moment weten we evenveel als jou.
Zoals je ook kan lezen heb ik de geheugenmodules verwijderd.
Er zijn nog veel meer tests. Daarnaast is je TS wel erg sumier hoor. Je geeft bijvoorbeeld ook niet aan hoe oude de laptop is, of je eventueel nog garantie hebt, sinds wanneer dit speelt, of de laptop vooraf al vreemd deed, meer vreemde dingen?

In ieder geval klopt dat met het geheugen niet. Zou je het nogmaals kunnen doen en kijken of je nog steeds 1 maal de laptop aan het starten krijgt en daarna niet meer (probleem reproduceren). Dan kunnen we in ieder geval gerichter gaan kijken, mede omdat we de laptop dan wel aan kunnen krijgen. Dan zouden we het kunnen zoeken bij Windows settings (kapotte slaapstand modus welke standaard bij Vista wordt gebruikt -> Wat is je OS?). Memtestje draaien. Kijken of de laptop wel start na afsluiten met een Linux Live CD als Ubuntu.

Edit:
Ik, en ik denk de rest met me, gaan je niet helpen bij het zoeken naar een speld in een hooiberg. "Mijn laptop start niet" kan werkelijk overal aan liggen. Ik weet niet wat die ledcode is, dus helpt mij dat in ieder geval niet verder. Het is dus zoeken naar punten waar ik en anderen wel kennis van hebben om daar eens mee te kunnen proberen het probleem op te lossen!

Ohja, heb even de titel verduidelijkt.

[ Voor 16% gewijzigd door GENETX op 18-04-2009 12:12 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:25

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica