Ik ben bezig met het upgraden van de pc van mijn zoontje. Daar zat een Sempron in en die wil ik vervangen door een Athlon 64. Dit alles op een Socket 754 bordje. So far so good. Sempron eruit en Athlon 64 erin. Even starten (nog zonder koeler): bios ziet het de nieuwe processor en de PC boot netjes door. Na een minuutje weer uit gedaan om vervolgens de hele boel netjes in de kast te monteren maar nu wel met cpu-koeler. En toen ontstonden de problemen 
Mijn aanname was dat ik de oude stockkoeler van de Sempron wel kon gebruiken maar nu blijkt de 'nieuwe' Athlon 64 geen heatspreader te hebben. Hij ziet er ongeveer uit zoals hieronder:
In mijn geval is de ' core' koperkleurig.
De Sempron wel heeft een heatspreader dus als ik de oude koeler monteer (inclusief nieuwe pasta) raakt de koeler de processor niet eens en zie ik in de bios de temperatuur omhoog gaan... Ik dus een nieuwe koeler gekocht: de Vapochill Micro (Hier getest op tweakers) voor S754. Van de week ontvangen en tot mijn schrik blijft deze ook niet zitten. Waarschijnlijk vanwege het ontbreken van de heatspreader.
Mijn vraag: wat moet ik doen om die Athlon 64 te koelen ?
Mijn aanname was dat ik de oude stockkoeler van de Sempron wel kon gebruiken maar nu blijkt de 'nieuwe' Athlon 64 geen heatspreader te hebben. Hij ziet er ongeveer uit zoals hieronder:

In mijn geval is de ' core' koperkleurig.
De Sempron wel heeft een heatspreader dus als ik de oude koeler monteer (inclusief nieuwe pasta) raakt de koeler de processor niet eens en zie ik in de bios de temperatuur omhoog gaan... Ik dus een nieuwe koeler gekocht: de Vapochill Micro (Hier getest op tweakers) voor S754. Van de week ontvangen en tot mijn schrik blijft deze ook niet zitten. Waarschijnlijk vanwege het ontbreken van de heatspreader.
Mijn vraag: wat moet ik doen om die Athlon 64 te koelen ?
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees