pageranking eenvoudige webpagina

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lieve mensen,

Ik heb een maand of 2 geleden een nieuw subdomein aangemaakt en daarop 1 enkele, eenvoudige webpagina geplaatst en die voorzien van de broodnodige tags in de headsectie. Vervolgens heb ik em toen aangemeld via google webmastertools, inclusief upload van het html bestandje waar om gevraagd wordt.

Wanneer ik nu Google op de tags die ik aangegeven heb krijg ik em niet te zien in Google terwijl hij wel geindexeerd is wanneer ik site:<domeinnaam> intik.

Mijn concrete vraag is:

Is het uberhaupt mogelijk om ergens bovenaan in Google te komen ondanks het feit dat het geen uitgebreidde website betreft maar een enkele webpagina met weinig tekst maar die wel voorzien is van tags en op de correcte manier bij Google bekend gemaakt is?

Ik hoop even wat te horen van iemand.. Thanks in advance :).

Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het is mogelijk. Als er allerlei belangrijke sites naar jouw pagina linken, zal een goede zoekmachine concluderen dat jij informatie te bieden hebt die zeer interessant is voor eindgebruikers.

Het zal nooit mogelijk (mogen) zijn om puur en alleen op basis van je eigen inhoud "bovenaan" te komen als iemand zoekt op veel voorkomende zoekwoorden.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2009 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:19

Onbekend

...

Google let niet erg op tags. De zoekmachine kijkt meer naar de echte inhoud van de website.

Als je hoog in de zoekresultaten wilt komen moet je veel links naar andere websites hebben en andere websites naar jou doorlinken.
Daarnaast zijn de resultaten geheel afhankelijk van wat voor tekst jij op die website hebt staan. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Hangt er heel erg vanaf waarmee je in google wilt komen.

Je daadwerkelijke html is maar een onderdeel van wat google gebruikt ( wel het onderdeel waar je het meeste invloed op hebt )

Je kunt briljante html hebben die 100% perfect door google geindexeerd wordt, maar als je op het keyword bmw bovenaan wilt staan verlies je dit altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 10:52
Sterker nog,, volgens mij is het belangrijker dat sites welke al wel hoog in Google staan naar jou site backlinken.

Heb laatst ook een statische description tag aan m'n html template toegevoegd. Hierdoor kreeg elke pagina dezelfde omschrijving in Google. Heb deze toen weer weg gehaald, en kwam weer hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoveel mensen, zoveel meningen en interpretaties van de SEO wijsheden.

Wat anderen noemen wil ik zeker niet als onwaar betitelen. Maar bedenk even wat het doel van Google en andere zoekmachines is: Resultaten tonen waar de bezoeker het meest aan heeft.

Als je dus een pagina hebt met weinig of geen informatie, dan WIL Google die dus niet hoog in de zoekresultaten tonen.

Nu kan je er wel in slagen om hoog te scoren, door bijvoorbeeld heel veel belangrijke sites naar je te laten linken. Maar als Google merkt dat je daarmee hoger scoort dan websites met veel goede inhoud, dan zal men proberen haar algoritmes aan te passen om dit te herstellen. Of je krijgt gewoon een penalty aan je broek en dan wordt je nooit meer gevonden.

Ik hoop dat dit wat licht schijnt op dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
@zondervleugels, laat ik het zo zeggen : Als Google enkel en alleen voor jouw site hun algoritmen aan gaat passen, dan doe je iets zeer goed...

Google is afaik nog steeds opgebouwd uit standaard algoritmes, als jij voldoende invloedrijke sites hebt die naar je linken dan ben jij blijkbaar interessant genoeg voor die sites ( dus gaat je eigen relevantie omhoog ).
Dit breken van standaard algoritmes doet Google afaik niet zo snel ( het spideren zou ook zeer traag worden anders )
Oftewel, er zijn middelen om door de standaard (bekende) algoritmes te misbruiken omhoog te komen...

[ Voor 9% gewijzigd door Gomez12 op 08-05-2009 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gomez12: klopt, wat ik wilde zeggen is dat Google die standaard algoritmen continu aanpast om dat misbruik aan te pakken.

ALs het jou lukt om belangrijke sites naar jou te laten linken omdat je hele goede content hebt: uitstekend. Maar als je dat lukt door geld te bieden, of op een andere manier, dan zul je vroeg of laat weer zakken in de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Verdiep je eens in zoekmachine optimalisatie, oftewel SEO. In dit subforum loopt hier een aparte thread over.

Je site goed laten scoren in zoekmachines is een vak op zich, en bereik je niet (meer) door gebruik te maken van tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ligt toch ook een beetje aan het onderwerp van de pagina. Als het gaat over beleggen, seo, videokaarten o.i.d., dan komt je sowieso niet bovenaan. Gaat het nu over schildklieren van de huisstofmijt, dan kom je vast hoger :)
Pagina: 1