Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb net een nieuwe setup:
i7 920
asus rampage 2 extreme
corsair dom. 6gig triple channel ddr3

Alles ziet er goed uit kwa installatie van de kabels etc. Als ik hem boot, post hij gewoon, maar zodra hij de OS wilt laden valt hij uit en reboot hij. Heb geprobeert om op verschillende OS de booten maar steeds hetzelfde probleem. Ik dacht dat het misschien aan mijn geheugen lag, dat er een of meerdere dimms stuk is, en heb geprobeert om op 2 dimms te booten en zo te achterhalen of er een stuk is maar zonder succes.

Heeft iemand een oplossing voor mij? ;(

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:56

DeTeraarist

#Boots2Asses

Het lijkt niet aan de software te liggen, dus dat wordt alle hardware testen.
Ik zou beginnen met de voeding. In mijn ervaring is dat de grootste oorzaak voor pc's die keihard uitvallen.

=> Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 15% gewijzigd door DeTeraarist op 18-04-2009 03:18 ]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PSU is de Truepower Quattro 1000w van Antec (85%+ efficientie). Alles is gloednieuw en niet echt van B kwaliteit, dus hoe zou ik dit moeten testen?

ps. Ik heb de OS op de schijf gezet met een oude p4 comp. Zou dit misschien de reden kunnen zijn?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2009 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 03:22:
ps. Ik heb de OS op de schijf gezet met een oude p4 comp. Zou dit misschien de reden kunnen zijn?
Ja, dat lijkt me wel...
Gewoon even opnieuw installeren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Laatst online: 17:56

DeTeraarist

#Boots2Asses

Alles wat gloednieuw is kan ook kapot zijn.
Maar begin inderdaad eerst maar met een clean install. Je zit nu met drivers voor een oude p4. Sorry, maar dit is gewoon vragen om problemen.

Hoe je dit moet testen? Nou hardware erin en eruit en nog een keer proberen, als je geen compatibele hardware hebt, moet je hopen dat je bij een vriend ofzo iets kan lenen. Anders lijkt de lokale computerboer me het handigst.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk anders ff of je met een linux live cd hetzelfde probleem hebt. Je voeding is het vrijwel zeker niet, 1000 watt is meer dan genoeg, je zou dat denk ik met 350 watt ook al van stroom kunnen voorzien. je kunt ook proberen om zoveel mogelijk overbodige hardware van je mobo los te koppelen, en dan kijken of die het doet. Maar zoals het er nu uitziet is dit gewoon een software probleem. waarschijnlijk gaat ie zeuren over licenties met clean install, tenzij je hetzelfde mobo hebt als met die p4. windows kijkt namelijk naar het mobo met licenties enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
Begin maar bij de video kaart weetje zekker dat die zijn prik krijgt en goed in het bios word weer geven en juist is in gesteld kwa pci-expres slot ??

Heb dit probleem vaker gehad installeeren gaat primma zo gauw windows opstart teweinig geheugen op 1 of andere manier en knalt die er uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Een OS instalatie van een andere pc gaat niet werken op je nieuwe setup....
Hardware is totaal anders dus een clean install op je i7 lost het wel op :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Goed nieuw: heb de OS opnieuw geinstalleerd en alles werkt perfect. Ik dacht slim te zijn om de OS van te voren te installeren zodat ik direct kon beginnen wanneer de componenten binnenkwamen maja... 8)7

iig Hartelijk bedankt voor iedereen die me heeft geholpen.

greetz
Pagina: 1