Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
....of maak in de Zyxel een mapping voor de portrange van 1-xxxx aan die je allemaal naar de Linksys doorzet...dan hoef je voortaan individuele mappings voor je werkstations alleen nog in de Linksys te doen (maar dit blijft de minder geprefereerde oplossing).
[ Voor 255% gewijzigd door misterpro op 18-04-2009 01:59 ]
A busstation is where the bus stops
A trainstation is where the train stops
On my desk, I've got a workstation...
Het alternatief zou zijn dat je eerst de ports van de Zyxel doorstuurd naar de Linksys en vervolgens vanuit de LinkSys de ports weer verder configureerd naar de PC. Dan moet het dus wel dubbel.
Edit:
Ik zou gaan voor de methode van MissingDog.
[ Voor 6% gewijzigd door B. Stuff op 18-04-2009 01:55 . Reden: typo ]
Ah thanks. Klinkt logisch. Dus "bridge" voor de Zyxel betekent eigenlijk: gooi alles maar gewoon rechtstreeks door?MissingDog schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 01:52:
Stel de Zyxel in als bridge en gebruik de Linksys als router....je maakt het jezelf onnodig moeilijk met portmapping/NAT op twee devices....zeker voor een simpele thuisomgeving.
....of maak in de Zyxel een mapping voor de portrange van 1-xxxx aan die je allemaal naar de Linksys doorzet...dan hoef je voortaan individuele mappings voor je werkstations alleen nog in de Linksys te doen (maar dit blijft de minder geprefereerde oplossing).
Ik ben alleen een beetje huiverig, als ik in de Zyxel setup kijk staat daar nu dit:

Als ik hem op Bridge zet veranderen de opties voor Encapsulation naar dit:

Reden dat ik wat angstig ben is dat ik de vorige keer dat ik hiermee zat te pielen (en ik weet er helaas te weinig vanaf om hier echt diep over na te denken)
Sorry voor de domme vraag dus, maar hoe stel je zo'n bridge goed in?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
* Borromini heeft zo een Scarlet Copperjet gefikst die niet wou meewerken
Serieus... Je moet er al ergere dingen mee uithalen om dat ding naar de knoppen te helpen
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Huh? Really? Ik gebruik inderdaad voip (tenminste, als je bedoelt dat ik ook een bellen-via-internet abbootje erbij heb van Telfort...).Glashelder schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 02:30:
Maak je gebruik van VOIP ? Dan kan je de bridge modus niet gebruiken.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
/edit; Was in de war met Accesspoint functie. Maar meestal als iemand twee routers achter elkaar en vragen over port mappng heeft wordt vaak aangeraden om de 2e router als (draadloze) switch te gebruien, dus dhcp uitzetten, ding zelf een vast ip geven in de range van nr1 zodat de de web gui toch benaderbaar is en kabel van de 1e router in één van de lan-poorten van de 2e te stoppen ipv in de wan.
[ Voor 54% gewijzigd door Nielson op 18-04-2009 12:08 ]
Het lijkt mij het simpelste van de linksys een 'dom ding' te maken overigens.
'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '