Toon posts:

PC/Laptop & Dillema's!

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een deftige desktop / Laptop. Ik moet hem elke week 1 keer verplaatsen dus een iets kleinere desktop zou een aanrader zijn. :p

Wat doe ik ermee?

Alle hedendaagse dingen!
- Chatten
- Games (World of warcraft, Halo, GTA 4, ...)
- Office :)
- Photoshop!!! =D=D

Vaak combineer ik ook die dingen.

Dus: Goeie grafische kaart, ownage processor, wat giga's harde schijf, ik d8 aan 4gb geheugen etc (:

Budget?

1300 euro's voor een desktop (met 2 schermen....)
1300 euro's voor een laptop :)

Ohja, het moet bij een van volgende winkels zijn (:

Cora, Makro, Delhaize, C&A, The Phone House, Planet Parfum, Exki, Decathlon, Vastiau Godeau, Champion, Hubo, Promo fashion, Dreamland, Damart, WE, TUI, Belgacom, Brico Plan-it, Luxus, Leader price, LA Forêt du Nord, Hema, Pearle, Avance, Paprika, Zara, AS Adventure, Nouvelles Frontières, Paris XL, Etam, Brantano, Fair Trade, Shoe Discount, Venizi, Match, Go Sport, Torfs, Eldi, Vanden Borre, Casa, Tollet, Krëfel, Jouet Broze, Bouvy, Tom&Co, MaxiToys, Di, Intersport, ...

Alvast bedankt =D

• -darkstar-
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11-2025
Zelf al wat gezocht?

Met wat jij aangeeft zou je bijna iedere pc kunnen kopen die je ziet. Spellen, wil je die op een bep. reso. / kwaliteit spelen? etc etc...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tsja, wat wil je? Uberheid of 't ding ook mee kunnen nemen?

En wat is een dillema? :P

Overigens vermoed ik dat je bij de meeste van die winkels niet terecht kunt :P

[ Voor 31% gewijzigd door CyBeR op 17-04-2009 23:22 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Pardon?

Veel succes met een PC van C&A of Paris XL...

Wat is dat voor vreemde eis? Als je echt hulp wilt met zo'n eis, kun je beter eerst uitzoeken of er uberhaupt een zaak tussen zit die computers verkoopt en daar het assortiment van bekijken. Als je al iets vindt, zal het waarschijnlijk een klein lijstje mogelijkheden zijn, waar je met wat zoekwerk zelf wel een keuze uit kunt maken.

Mocht je gewoon bij een computerzaak iets gaan kopen, dan staan er op Tweakers de Best Buy Guides die je verder kunnen helpen.

[ Voor 14% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 17-04-2009 23:24 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Topicstarter
-darkstar- schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 23:20:
Zelf al wat gezocht?

Met wat jij aangeeft zou je bijna iedere pc kunnen kopen die je ziet. Spellen, wil je die op een bep. reso. / kwaliteit spelen? etc etc...
Al veel gezocht, maar kzit altijd vast met verhouding processor/videogeheugen... ;(
CyBeR schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 23:21:
Tsja, wat wil je? Uberheid of 't ding ook mee kunnen nemen?

En wat is een dillema? :P

Overigens vermoed ik dat je bij de meeste van die winkels niet terecht kunt :P
Wel het dillema is dat ik niet kan kiezen tussen desktop en laptop ;(

Verwijderd

Topicstarter
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 23:23:
Pardon?

Veel succes met een PC van C&A of Paris XL...

Wat is dat voor vreemde eis? Als je echt hulp wilt met zo'n eis, kun je beter eerst uitzoeken of er uberhaupt een zaak tussen zit die computers verkoopt en daar het assortiment van bekijken. Als je al iets vindt, zal het waarschijnlijk een klein lijstje mogelijkheden zijn, waar je met wat zoekwerk zelf wel een keuze uit kunt maken.

Mocht je gewoon bij een computerzaak iets gaan kopen, dan staan er op Tweakers de Best Buy Guides die je verder kunnen helpen.
Sorry, kheb gewoon die lijst copy & pasted, maaré, kwou gewoon eff weten wat jullie mij aanraden ;)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 23:23:
[...]

Al veel gezocht, maar kzit altijd vast met verhouding processor/videogeheugen... ;(

[...]

Wel het dillema is dat ik niet kan kiezen tussen desktop en laptop ;(
Oh, een dilemma bedoel je. Afgeleid van di (twee) en lemma (probleem).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 23:26:
[...]

Oh, een dilemma bedoel je. Afgeleid van di (twee) en lemma (probleem).
Whoops, sorry :p

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Die lijst met winkels is dus geen eis maar flauwekul? BBG's lezen dan. En laptop of desktop kan je alleen zelf uitmaken.

[ Voor 5% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 17-04-2009 23:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 23:30:
Die lijst met winkels is dus geen eis maar flauwekul? BBG's lezen dan. En laptop of desktop kan je alleen zelf uitmaken.
Van die lijst heb ik bonnen ;)
En btw, ik wou weten wat jullie mening was over laptop/desktop en mijn eisen (qua games & wekelijkse verplaatsing...)

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Verplaatsing van waar naar waar? De ene kant van het buro naar de andere? Van huiskamer naar slaapkamer? Van kot naar pa & ma? Van huis naar LAN-party? Of wat?

De BBGs gaan je in elk geval verder helpen met wat je opties zijn. Aan de hand daarvan kun je de specs wel bepalen.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Dima_2005

T.net-verslaafde

Bonnen kun je vergeten...
De bonnen zijn per definitie een korting dat je bij een webshop zou krijgen.... Dus beter bij een goede webshop kopen. Je bent van België? Ga dan het best naar Alternate..

En het dilemma:
Wel, dat moet je zelf weten, er zijn gamelaptops, maar niet voor 1300€, ga eerder naar 2000€ en je zou misschien iets kunnen vinden. Maar een super-pc zul je ook niet krijgen (wel een redelijk goede die het zal trekken).
Laptops zijn altijd trager dan desktops, dus je moet zelf kiezen: mobiliteit of power.

En natuurlijk: als je het niet erg vind om 15kg te slepen, dan zit je niet met een probleem, 1 keer per week is niet zo veel... (vooral niet met een auto)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:45
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Laptops
Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG (te vinden in de CSL) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Desktops
Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Verder verwachten we dat je gewoon zelf eerst onderzoek doet en met wat geschikte kanidaten komt. Verder is een los topic voor dit dilemma wat mij betreft wel toegestaan, echter dien je dus wel wat vooronderzoek te doen. En wat betreft de shops, zie ook de opmerking daarboven over hoeveel goedkoper webshops zijn. Geef aan hoeveel korting je hebt zodat we mee kunnen vergelijken met de webshops.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop of desktop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.