[xp/vista] Zwart schem bij inloggen na nieuwste updates

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Ik heb een probleem het is ontstaan na de nieuwste updates geinstalleerd te hebben die afgelopen week online kwamen via de automatische update's.
Je/ik krijgt een zwart scherm als xp bij het scherm van de gebruikers aankomt. Mijn huisgenoot heeft hetzelfde probleem met zijn laptop en draait vista. Ook bij hem ontstond het probleem na installeren van de nieuwste updates.

Het probleem werd weer verholpen door op veilige modus in te loggen en een herstelpunt te selecteren.

Maar inmiddels weet ik nog steeds niet precies welke update dit probleem veroorzaakt. Is hier al iets meer over bekend, of weet iemand om welke update het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ook gehad, net nog met mijn vaders pc, systeemherstel gedraait en updates hervat en het werkt weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
DJ-Visto schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 22:26:
Ook gehad, net nog met mijn vaders pc, systeemherstel gedraait en updates hervat en het werkt weer?
Nee het probleem zit in 1 van de update's. Als ik ze opnieuw installeer krijg ik precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verrek,

dit had ik vanmiddag ook met een notebook met Windows Vista Business. Notebook werkte gisteren nog geweldig, vandaag na aanmelden zwart scherm en windows cursor.
CTRL-Alt-delete werkte. Rstrui uitgevoerd (systeemherstel), geen verandering.
In veilige modus (zonder netwerkomgeving) gestart, harddisk controle uitgevoerd, videokaart drivers verwijderd. Met goede moed opnieuw starten, wederom hetzelfde.

Was einde werkdag dus ga maandag hiermee verder.
Ben nu van plan om te trachten alle niet windows services te disablen om te kijken of daar iets roets in het eten gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[google=black screen windows update login vista]

http://www.electrictoolbo...een-after-login/resolved/

UAC gerelateerd dus blijkbaar.

[ Voor 35% gewijzigd door leuk_he op 17-04-2009 23:03 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
leuk_he schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 23:01:
[google=black screen windows update login vista]

UAC gerelateerd dus blijkbaar.
In XP is het precies hetzelfde, en die heeft geen UAC zoals bij Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 02:54
Maar eh, welke update veroorzaakt dit nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dancing_Animal schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 18:18:
Maar eh, welke update veroorzaakt dit nou?
Ik schat zo in

MS09-012 - Important Vulnerabilities in Windows Could Allow Elevation of Privilege (959454), omdat die de manier van inloggen raakt

maar als XP ook geraakt wordt is dat wellicht weer een ander issue. dat zou het de directshow update kunnen zijn.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
leuk_he schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 19:39:
[...]

Ik schat zo in

MS09-012 - Important Vulnerabilities in Windows Could Allow Elevation of Privilege (959454), omdat die de manier van inloggen raakt

maar als XP ook geraakt wordt is dat wellicht weer een ander issue. dat zou het de directshow update kunnen zijn.
Volgens mij heeft het met een update van Nvidia te maken, mijn huisgenoot installeert elke update los van elkaar zodat we erachter komen welke het is, tot nu toe hebben we hem nog niet gevonden waarschijnlijk zijn we er morgen wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
koekoek2003nl schreef op zondag 19 april 2009 @ 01:45:
Volgens mij heeft het met een update van Nvidia te maken, mijn huisgenoot installeert elke update los van elkaar zodat we erachter komen welke het is, tot nu toe hebben we hem nog niet gevonden waarschijnlijk zijn we er morgen wel achter.
Ben je er al achter welke update het is? Ik heb hier precies hetzelfde probleem, sinds ongeveer een week. Ook ik gebruik een NVIDIA graka. De drivers heb ik gewoon via de NVIDIA site, niet via Windows Update dus.
Al heb ik mijn twijfels of het aan een NVIDIA driver ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Emile schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:03:
[...]

Ben je er al achter welke update het is? Ik heb hier precies hetzelfde probleem, sinds ongeveer een week. Ook ik gebruik een NVIDIA graka. De drivers heb ik gewoon via de NVIDIA site, niet via Windows Update dus.
Al heb ik mijn twijfels of het aan een NVIDIA driver ligt.
Nee ik ben er nog niet achter. Mijn huisgenoot krijgt via windows updates in Vista ook update's voor drivers binnen. Hij zegt dat het aan de Nvidia update ligt.

Bij xp weet ik het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zit hier inmiddels met hetzelfde probleem! :(

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Nou volgens mij is het idd een update van de NVIDIA drivers!
Ik heb nu van de nvidia website de nieuwste beta drivers gedownload en het probleem is opgelost!
Met de laaste 2 WHQL drivers heb ik hetzelfde probleem als de TS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:58
Hmm vermoedelijk hier ook een dergelijk probleem:
Zodra Vista opstart en de muis in beeld laat zien, blijft hij daar hangen. Vista Home Premium. Zijn dit ongeveer dezelfde problemen als de TS? Nvidia drivers zoals D3nn1s het beschreef zijn het in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
Ik had dit circa 2 á 3 weken geleden ook.
Op moment dat ik inlogde zwart scherm met alleen een cursor, exact zoals bovenstaande.
Bleek dat 'explorer.exe' niet opstarte, dus CTRL ALT DEL en handmatig explorer.exe gestart.

Daarna virusscanner gestart (avg 8.5 pro) en er waren 1 of meer virussen, Pc daarna opgeschoond en bij volgende herstart probleem verholpen !
Dus weet vrijwel zeker dat het geen update probleem was toen maar een virus.

Hoop dat dit voor de meesten de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:58
Hmm dan zou mijn probleem daar dan niet aan gerelateerd zijn. Hier reageert hij helemaal op niets. HDD check en memory check leverde niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 23:06

Vae Victus

Awesome God

Ik kan me herinneren dat ik laatst ook zo'n probleem had. Het was toen iets met een .net update. Deze verwijderen in veilige modus loste het probleem op.

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Mattie84 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:07:
Hmm vermoedelijk hier ook een dergelijk probleem:
Zodra Vista opstart en de muis in beeld laat zien, blijft hij daar hangen. Vista Home Premium. Zijn dit ongeveer dezelfde problemen als de TS? Nvidia drivers zoals D3nn1s het beschreef zijn het in elk geval niet.
Dat is iets anders als ik en waarschijnlijk ook de TS heeft/had :)
Bij mij zag je niet eens een cursur en windows starte verder gewoon door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze man had hetzelfde probleem, weliswaar op Windows Vista Business maargoed, toch een poging gewaagd.
Ik heb gedaan wat hij had gedaan, en wou hem afsluiten, na het uitschakelen van de opties in zijn post, kreeg ik opeens tijdens het afsluiten te zien dat hij nog even vrolijk 12 updates ging installeren.
Dit heb ik verder z'n gang laten gaan en afgewacht tot hij opnieuw was opgestart.
Tijdens het laden van windows, werden er updates geconfigureerd. Toen dit klaar was werd ik vrolijk weer met hetzelfde zwarte scherm geconfronteerd als eerst.

Ik ben benieuwd of iemand inmiddels een oplossing heeft gevonden.
Pagina: 1