Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Laatste tijd valt mij iets geks op op beide PC's.

Af en toe is het bootscherm van XP beeldvullend en soms maar een klein schermpje.
Op mijn minilaptop ziet dat beeldvullende er nogal gek uit en soms als hij met een heel klein schermpje boot is het beeld goed (en boot hij volgens mij sneller)

Hoe kan dit zomaar steeds verschillen, Is dat in te stellen ergens?

T'is niet echt een probleem maar vraag me gewoon af waar dat aan ligt.

Drivers etc. zijn allemaal goed en up-to-date.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ooit eens (lang geleden) op een HP laptop tegengekomen. Probeer eens met je [Fn] en F-toetsen te spelen...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:05
In de BIOS kun je dat instellen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:24
Bootlogo scherm heeft een 640x480 resolutie oid, en het ene scherm geeft dit zo precies zo weer, het andere schaalt dit naar z'n native resolutie. Vaak inderdaad ook in de bios in te stellen (auto-stretch oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft alles te maken met of je je laptop echt uit zet of dat hij in 'hibernate' gaat ;)
Bij een 'fresh start' geeft windows het lowres logo fullscreen, omdat de videodriver dan nog niet geladen is, na wakker worden uit hibernate is de videodriver echter wel geladen en kan windows dus de volledige resolutie van het display gebruiken. Het logo is dan kleiner scherper en in de goede verhouding.