Verwijderen snelkoppeling triggert Windows Installer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 16:25

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Topicstarter
Een paar dagen geleden heb ik via mijn werk een legale kopie ontvangen van Symantec Endpoint Protection, inclusief updates zolang de overeenkomst tussen mijn werkgever en Symantec blijft bestaan. Nu werkt het programma prima, alleen heb ik nog 1 klein probleem waar ik niet uitkom.

Ik hou van een overzichtelijk startmenu en heb alle programma's verdeeld over diverse submappen. Zodra ik echter de snelkoppeling van Symantec probeer te verplaatsen of verwijderen, begint na 2 seconden Windows installer met het (opnieuw) installeren van het programma.

Nu heb ik al wat rond gezocht, maar de meeste resultaten gaan over het verwijderen van het complete programma, en dat is niet de bedoeling. Het enige relevante resultaat ging echter over wanneer het programma gebruikt word op een netwerk (waar het uiteindelijk ook voor bedoeld is) en bood voor mij geen uitkomst.

Is er iemand die een idee heeft? Of moet ik er mee leren leven? ;)

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dat komt omdat de snelkoppeling een advertised shortcut is en geen gewone (kijk eens naar de properties, er zit geen target bij).

Hoe dat het moet weet ik niet, maar nu weet je tenminste de naam :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzi

Pazzi

Topicstarter
Oké, dat maakt in ieder geval wat meer duidelijk, bedankt. :)

Ik snap nu in ieder geval de achterliggende gedachte van het telkens opnieuw installeren. Dit heeft dus duidelijk te maken met het feit dat Endpoint Protection gericht is op zakelijk gebruik op netwerken.

Overigens staat er in de properties bij mij wél een doel: "C:\Program Files\Symantec\Symantec Endpoint Protection\SymCorpUI.exe" Mogelijk dat hier toch nog wat te halen valt? Ik gebruik overigens Windows XP professional met SP3.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Komt 'ie nog naar voren in je startmenu als je 'm gewoon hidden maakt in de windows verkenner?

Dus rechtermuisknop op de Symantec map in je start menu --> verkennen en dan de map verborgen maken?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzi

Pazzi

Topicstarter
You're my hero! :) Hoe simpel kan iets zijn...

Dit werkt prima, stom dat ik daar dan zelf niet aan denk. Thanks!