Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 16:59
Hallo,

Ik heb de beschikking over een PC met daarop onder (oudere) versie van Windows XP, zonder Service Packs. Nu wil ik graag met behoud van mijn bestanden hier een nieuwe versie van Windows installeren. Na wat zoektoch op internet kwam ik uit op de volgende manual:

http://forums.breekpunt.nl/topic.asp?TOPIC_ID=41666

Echter, bij het volgende van de gegeven stappen ontbrak bij mij echter de mogelijkheid om te kiezen voor een herstelinstallatie. Setup detecteert dat er reeds een versie van Windows aanwezig is en stel voor om deze (met de toetsaanslag 'L' te overschrijven). Echter, hierbij wordt vermeldt dat bestaande instellingen verloren kunnen gaan. Met andere woorden: er wordt afgeweken van de stappen zoals beschreven.

Mijn vraag is derhalve: hoe nu verder te gaan? Het is voor mij van belang dat bestaande mappen en bestanden worden behouden; daarvoor lijkt de herstelinstallatie (zoals in de link beschreven) mij een goede oplossing. Iemand met aanvullend advies?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Waarom installeer je niet gewoon je updates + SP's? :?

[ Voor 6% gewijzigd door filenox op 17-04-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
Dacht ik eerst ook, maar op de een of andere manier gaat dit niet goed. Vandaar dat mij de beste (en snelste) methode leek om een nieuwe Windows XP met SP2 erover te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je kunt ook proberen om het Service Pack voor IT professionals te downloaden. Dan download je het hele SP in één keer.

Je hebt het overigens steeds over SP2, maar voor Windows XP is SP3 al lang uit. :) Deze bevat alle updates van daarvoor, dus ook alles wat in SP2 zit. Ik zou proberen de onderstaande link te downloaden, installeren, en dan nog even de laatste updates bijwerken. :)

SP3 voor IT professionals

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Ik lees niks over welke versies je gebruikt, home, pro, oem, retail..
Is nogal belangrijk aangezien je bv. home niet over pro kan installeren met behoud van data.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je een installatie CD (van zoals al gezegd dezelfde versie natuurlijk - Home/Pro/OEM/Retail) wilt gebruiken voor een repair install zal dat er in elk geval een moeten zijn met daarop al SP-2. Met een CD tot en met SP-1 zal dat namelijk niet lukken (ik ga er hierbij van uit dat we het over de Nederlandstalige versie hebben). Nu krijg ik uit je verhaal de indruk dat dat wel de bedoeling is maar weet je HEEL zeker dat de CD ook inderdaad al SP-2 bevat? Deze pagina en andere die bovenaan gelinkt staan kunnen je evt. helpen je CD versie te identificeren.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
De nieuwe CD bevat zeker SP2. Het is overigens wel een reeds 'gekloonde' schijf van een Corporate edition (de betreffende PC is ook een bedrijfs-PC), dus uitgebreid met tussendoor uitgebrachte updates (gemaakt met nlite). Heeft dit nog een aanvullende invloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Mogelijk wel ja. Als dat SP-2 evt. met andere updates namelijk geslipstreamed is op een oorspronkelijke SP-1 of lagere installatie CD zal het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet lukken om er een repair install vanaf uit te voeren. Daar heb je een CD voor nodig die oorspronkelijk al SP-2 bevat. Als daar dan evt. nog extra zaken in geslipstreamed zijn zal dat waarschijnlijk ook wel werken maar de basis moet een SP-2 CD zijn. Met lagere versies kun je geen repair install voor elkaar krijgen.

Persoonlijk zou ik elke vorm van modificatie door slipstreaming of Nlite vermijden en gewoon een reguliere SP-2 installatie-CD van de juiste versie gebruiken. Dan moet een repair install gewoon werken.

8)
Pagina: 1