Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:56:
Hallo iedereen,
Aangezien ik zeer geinteresseerd ben in een van deze opleidingen vraag ik mij af hoe lang je nu daadwerkelijk
over deze cursussen doet, bv bij GETONICT zie ik dat ze je in 18 dagen klaarstomen, of zijn dat gewoon 18 bijeenkomsten en moet je verder een half jaar daarnaast studeren?
Hoi Sander,
Ik zag dat je je afvroeg hoe lang je over een Windows opleiding doet.
Je haalde een training van GET ON ICT aan als voorbeeld. (ik geef o.a. les bij GET ON ICT)
Het voorbeeld wat je aanhaalde betreft een volledig traject. (MCSA = 18 dagen)
Een traject bestaat uit meerdere modules die je ook los van elkaar kan volgen.
Het voordeel van een volledig traject ten opzichte van losse modules is dat alle overlap verwijderd is.
In de meeste losse modules komen namelijk vaker dezelfde onderwerpen terug.
In trajectvorm worden deze onderwerpen uitgebreid en eenmalig behandeld.
Dit levert per module een flink aantal uren tijdwinst op en over het hele traject hele dagen.
Wij geven bij GET ON ICT tijdens de Microsoft trainingen (ik geef op dit moment alleen een aantal Microsoft trainingen) ongeveer drie kwartier les waarna je binnen een half uur de theorie gaat oefenen in de praktijk op een Hyper-V omgeving. (per cursist staat er een Hyper-V omgeving klaar waar afhankelijk van het traject de benodigde virtuele werkstations en servers op zijn aangemaakt)
Aan het einde van de dag worden vaak nog een aantal oefenexamenvragen behandeld zodat de cursist ook een idee heeft hoe en in welke vorm de examens gemaakt gaan worden.
Het aantal opgegeven dagen per module of traject is voor de meeste mensen voldoende om te slagen voor de examens.
(de examendagen zelf zitten wel in de prijs maar niet in het aantal cursusdagen opgenomen)
Mocht een cursist eventueel niet slagen dan krijgt hij bij ons gratis extra examentraining en één extra her-examen. (volgens mij is dat vrij standaard bij de meeste opleidingscentra)
Het lijkt met trouwens niet erg nuttig om de MCSA training te volgen.
Op dit moment zijn de onderstaande (nieuwe) trajecten in trek:
MCITP: Enterprise Administrator Windows Server 2008 23 dagen
MCITP: Server Administrator Windows Server 2008 13 dagen
MCITP: Enterprise Desktop Support Technician Windows 7 8 dagen
MCITP: Enterprise Desktop Administrator Windows 7 8 dagen
*knip hyperlinklinks (~spam) + groeten*
Sowieso is het niet gebruikelijk om na een jaar nog te reageren op een topic
[
Voor 5% gewijzigd door
Rukapul op 20-05-2010 16:53
]