Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2003] Bulk e-mail met naamstelling

Pagina: 1
Acties:

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Topicstarter
Hello,

Ik ben op zoek naar een manier om een heleboel uitnodigingen per e-mail te sturen naar een contactpersonencategorie in Outlook. Maar die e-mail dient met de juiste naamstelling te zijn.
Dus niet al die contacten in BCC gooien en "Beste allemaal/lezer/vriend/relatie". Maar in elke e-mail afzonderlijk "Beste Henk/meneer De Vries".
Het mergen voor uitnodigingen per brief is mij bekend. Maar lijkt me ook voor e-mail in Outlook te moeten kunnen.

Iemand tips?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
exporteer je e-mailadressen + namen naar een excel docje en met samenvoegen kan je in Word een prima mailing maken

Houdoe

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Topicstarter
Witte schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 21:44:
exporteer je e-mailadressen + namen naar een excel docje en met samenvoegen kan je in Word een prima mailing maken
Wat bedoel je met: "kan je in Word een prima mailing maken".
Ik wil het dus niet in Word doen, maar met Outlook. In een keer een mail de deur uit naar iedereen, maar naar iedereen een aparte tenaamstelling/aanhef.

• Witte
Dat je in Word een standaard-mail maakt, en die samenvoegt met je excel-databestand. Net zoals je een standaardbrief zou maken naar een x-aantal adressen.

Houdoe

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:25
Of gebruik hier een CRM pakket voor (zijn er voor bedoeld)

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Topicstarter
Witte schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:18:
Dat je in Word een standaard-mail maakt, en die samenvoegt met je excel-databestand. Net zoals je een standaardbrief zou maken naar een x-aantal adressen.
Ja. Maar hoe krijg ik het in Outlook? En hoe verstuur ik het in 1x?

• Witte
Heb je het zelf eigenlijk al geprobeerd?

Ik heb het net even getest in Word 2003 (met de gegevens in een Excel-docje), en je volgt gewoon de wizard Extra -> Brieven en Verzendlijsten -> afdruk samenvoegen...
In stap 1 van de wizard kies je voor Email berichten.

Aan het eind van de wizard kies je welk veld de e-mail adressen bevat, je type een onderwep-regel in, en Word doet de rest :)

Resultaat: gepersonaliseerde e-mails.
bdevogt schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:20:
Of je huurt een secretaresse in, die zijn er ook voor bedoeld

[ Voor 24% gewijzigd door Witte op 21-04-2009 11:02 ]

Houdoe

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

bdevogt schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:20:
offtopic:
Nietes. CRM is meer dan marketing. Mass-mailing naar specifieke groepen mensen is hooguit een van de vele functies van een CRM. Sterker nog: er zijn heel prima CRM systemen die het niet kunnen dus een CRM kopen is geen garantie om te kunnen massmailen.

Maar inderdaad, waar loop je vast met de standaard Office-tools? Outlook is geen tool dat hier voor is bedoeld (al kan het misschien icm de BCM, maar iirc is ook dan Word nodig). Het sturen van de mail is triviaal, juist het maken vd mail is enige moeite als er personalisatie nodig is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Topicstarter
Witte schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:00:
Heb je het zelf eigenlijk al geprobeerd?

Ik heb het net even getest in Word 2003 (met de gegevens in een Excel-docje), en je volgt gewoon de wizard Extra -> Brieven en Verzendlijsten -> afdruk samenvoegen...
In stap 1 van de wizard kies je voor Email berichten.

Aan het eind van de wizard kies je welk veld de e-mail adressen bevat, je type een onderwep-regel in, en Word doet de rest :)

Resultaat: gepersonaliseerde e-mails.
Super! Zover was ik inderdaad niet. Veronderstelde dat het alleen voor brieven was. Zag de link met Outlook en e-mail niet vanuit Word.
Bedankt! Ga het morgen proberen.

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Topicstarter
En het werkt prima!
Alle mailadressen in rijen in excel zetten. En inderdaad via afdruk samenvoegen de bulk e-mail versturen.
Thanks voor de tips!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Woei :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1