Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Hoi,

Ik ben bezig met een casemod planning. En ik ben nu zover dat ik erachter ben dat ik de voeding op een andere plaats wil zetten. Hiervoor heb ik een apparaatstekker (zo'n stekker die ook achterop je voeding zit).

Afbeeldingslocatie: http://www.kleinspul.nl/products_pictures/ra_verleng.jpg
(de stekker aan de linkerkant).

Ik heb geen idee hoe die moet aangesloten worden qua pinouts, en google maakt me ook niet veel wijzer. Ook als ik appraatstekker inklop in de zoekmachine hier was er ook geen resultaat.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-11 09:27

E-Vix

Nu met sneeuw!

middelste aarde, andere twee zijn fase en null (maakt niet uit hoe om)

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:12
Stekker kapot knippen, en bekijken waar de groen/gele draad aan zit?
Ik dacht dat links en rechts 220V (en nul) zijn, en de bovenste (in het midden) de aarding.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
zoek een op euro stekker

Hallo!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Waarom zet je dr niet gewoon een verleng stukje op zoals te zien op de foto die je post? Verwerk je de female gewoon in de achterzijde van je case...

Verwijderd

zoals E-Vix al zei, middelste is de aarde, andere 2 zijn fase en nul, maar dat wisselt 50 keer per sec, het maakt niet uit als je hem daarom andersom in het stopcontact zet, want dan wekt je apparaat otch ook als je hem andersom in het stopcontact steekt ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:23:
zoals E-Vix al zei, middelste is de aarde, andere 2 zijn fase en nul, maar dat wisselt 50 keer per sec, het maakt niet uit als je hem daarom andersom in het stopcontact zet, want dan wekt je apparaat otch ook als je hem andersom in het stopcontact steekt ;)
Klopt, in dit geval maakt het niet zoveel uit wat de fase of nul is, die fase en nul die 50 x per seconde wisselen moet je mij nog maar eens uitleggen ;).

• Malantur
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:50:
[...]

..., die fase en nul die 50 x per seconde wisselen moet je mij nog maar eens uitleggen ;).
Wikipedia: Wisselspanning :>

Verwijderd

dankje Malantur, je was net eerder als ik :9

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:45
Geen multimeter in huis?

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Dankje jonges/meisjes :)

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:18
De fase en de nul wisselen niet, maar de spanning op de fasedraad varieert tussen -230V en +230V. Vandaar wisselspanning... Nuldraad kan je veilig aanraken, fasedraad dus niet :-)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11 11:00

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

volgens mij moet je dat artikel zelf maar eens gaan lezen.

wijsneus :+

• Malantur
AtomicShockwave schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 23:29:
[...]

volgens mij moet je dat artikel zelf maar eens gaan lezen.

wijsneus :+
Een van mijn hobby's :*)
Ik heb het zelf gelezen hoor, alleen volgde ik gewoon met de redenatie van Danielv, waardoor mijn eigen inzicht/kennis even tijdelijk afnam :p. Het gevolg is hetzelfde, alleen de achterliggende verklaring niet.
In ieder geval: als je 50 keer per seconde niet aan wisselspanning linkt, dan moet je gewoon het artikel eens lezen.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Malantur schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 16:49:
Stekker kapot knippen, en bekijken waar de groen/gele draad aan zit?
Ik dacht dat links en rechts 220V (en nul) zijn, en de bovenste (in het midden) de aarding.
Oeh, destructieve proeven ... altijd plezant.
Maar het kan ook anders. Je moet maar eens kijken op de stekkeraansluiting die je wil verplaatsen, veel kans dat daar L N en een aardingsteken op staan. Ik heb juist een voeding die toch al open was bekeken en daar haal ik het volgende vanaf.

Die figuur die jij in je openingspost hebt staan, daar de linkse stekker van (het mannetje dus) daarvan is op die figuur de rechtste pin de N pin, de middelste (boven) natuurlijk de massa en de linkse de L (fase of lijn) pin.

Verwijderd

Dirickteur schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 22:46:
De fase en de nul wisselen niet, maar de spanning op de fasedraad varieert tussen -230V en +230V. Vandaar wisselspanning... Nuldraad kan je veilig aanraken, fasedraad dus niet :-)
Maak van die + en -230V + en -325 en je hebt helemaal gelijk B)

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-11 06:34

silverstorm

tearing me apart

JKP-Kipmans: dat wisselt een beetje per plaats. En als je "echt" zou meten kom je toch hoger uit.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Pagina: 1