KX133 vs AMD 751

Pagina: 1
Acties:
  • 382 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu al een hele tijd naar een Athlon te kijken, maar ik wilde perse wachten op de KX133 mainborden. Nu heb ik daar de eerst benchmarks van gezien, maar dat scheelde bijna niks met de AMD 750 borden.

Dus de 751s zullen wel beter zijn als de KX133s? Wat kan ik nou het beste doen? Maandag naar de winkel hollen voor een Athlon met 751 mainbord (en dan, welke? de Asus K7M of dat ding van MSI, of nog een andere?) En hoe zie ik of het zo'n Bypass bord is? Of gewoon toch nog even wachten op een KX133 bord?

Ik wil er verder een IBM (27 of 34 GB) of Maxtor (40 Gb als die uit is) 7200 RPM schijf in gaan doen, en een GeForce DDR (of een NV15, als die snel uitkomen), hierbij moet ik dus rekening houden met het mainbord. Dus ik wil graag ook de ervaringen horen van mensen over de diverse Athlon borden di er nu op de markt zijn, liefst met vergelijkbare hardware.
Zo kan de MSI niet met Maxtor HDs samenwerken? En staat er bij de Asus te weinig power op de AGP voor een Geforce DDR?

Alvast bedankt (alleen al voor het lezen van die lap tekst ;), Alexander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-09 13:54
eej dude :) hebbie geld over ofzo.. nee.. maar ff serieus :) Tis dus wel verstandig om ff goede voeding te kopen bij jouw kast.. Athlon + geforce hebben beide nogal wat stroom nodig.. En ik zou gaan voor de amd 751 met bypass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik zou wachten op final benchmarks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op www.amdzone.com staat/stond een grafiekje met daarin de scores van Athlon mobo's, waaronder 1 kx133. De 3dmark 2000 score was bijna 2 keer zo hoog als de andere mobo's!!!
Voor de rest viel de kx133 een beetje tegen, hij was in de andere test ongeveer even goed als de andere mobo's. Ik weet wel wat ik ga doen-->>wachten tot mei, juni, en dan een goedkope Athlon + afterburner +fixe koeler of waterkoeling + BioStar kx133 mobo. :)
Als je besluit nu een mobo te nemen zou ik voor de BioStar gaan. Das een goed, maar vooral stabiel moederbord. Bij corum.nl gebruiken ze 'm ook, ze hebben dat MSI mobo geruild voor een BioStar.
Mzls, hATE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht eigenlijk dat de Biostar niet zo goed meekwam in performance. Zelf gebruik ik de Gigabyte, stabiel en snel. Asus heeft natuurlijk wel de beste TD van ze allemaal. Hoeveel BIOS updates hebben die K7M's al gehad?....

PaCKo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plus het feit dat ik bij het tweakers nieuws iets over de te warme Northbridge chip las, ivm de evt. grote koellichaam met ventilatoren, die de chip bedekken waardoor warmte blijft hangen, en daardoor weer problemen kan geven met TNT2 en GeForce kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nog even kan wachten zou ik de testresultaten en eerste ervaringen afwachten. Zal nu niet meer zo lang duren.
Pagina: 1