• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-04 09:08
Oke ik draai op het moment vanaf mijn ubuntu live cd waarmee ik middels o.a dit forum mijn probleem probeer te vinden.

Het systeem waar het om gaat:

AMD3500+
MSI k8n neo2
4x512 OCZ
6800GT
Tagan 480 watt
160gb WD schijf.

Gisteren wilde ik mijn windows herstarten maar nadat het logo opsprong en het balkje begon te laden kreeg ik nadien zwart beeld als hij wilde doorstarten. Dit verbaasde mij. Na een reboot kreeg ik hem nog wel in windows maar kreeg toen gelijk een BSOD waarna mijn pc overnieuw startte.

Sindsdien krijg ik hem niet verder dan het laden van windows xp en daarna een zwart scherm. De pc blijft wel gewoon draaien. Ik heb alles al losgehaald, getest. Voeding geeft goede voltages. Geheugen wordt goed herkend. Zelfs de hardeschijf wordt ook in de bios aangegeven. Ook als ik windows overnieuw wil instaleren en ik er een zelfde of andere hardeschijf aanhang dan gaat hij na het laden van de bestanden over op een zwart beeld? De videokaart kan het ook niet zijn gezien hij gewoon wel beeld geeft met opstarten en in de bios.

Wie o wie kan mij verder helpen?

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

SUD

Lijkt mij een probleem met je harde schijf, heb je een andere om te proberen?

• Cardo
SUD schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 16:34:
Lijkt mij een probleem met je harde schijf, heb je een andere om te proberen?
Dat dacht ik dus in eerste instantie ook, een probleem met mijn hardeschijf, Maar ten 1e wordt mijn hardeschijf die altijd heeft gewerkt gewoon herkend, maar ik krijg geen doorstart na het laadbalkje, het beeld blijft zwart. Maar mijn beeldscherm springt niet op standby. Ook krijg ik als ik met diezelfde hardeschijf windows wil herinstaleren hetzelfde probleem nadat hij alle bestanden heeft geladen vanaf de cd, dan springt normaal het beeld op zwart en dan ga je naar zon partitiemenu, maar daar blijft hij nu ook al hangen.(zwart beeld) Ik heb dit met welke hardeschijf dan ook en heb ook al verscheidene IDE kabels geprobeert, vandaar dat ik nu een vermoeden heb dat mijn IDE poorten kapot zijn? Want bij beide doet hij het niet.

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

SUD

Kun je dan ook even neerzetten wat je allemaal hebt uitgevoerd, kom ik (en anderen) niet voor een verrassing te staan.

• Cardo
Ik heb:

- Het geheugen getest: OK

- Andere en dezelfde hardeschijf geprobeerd, werden allemaal herkend.

- Bij deze en andere xp proberen t herinstaleren: lukte niet.

-Andere IDE kabels geprobeert: Maakte geen verschil.

-

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:17
Cardo schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:36:
De videokaart kan het ook niet zijn gezien hij gewoon wel beeld geeft met opstarten en in de bios.
Leuke redenatie. Dan kan het ook niet het moederbord zijn, deze moederbordt prima tijdens het opstarten en in het BIOS. ;)

Dat je XP-installatie vastloopt tijdens het kopiëren van bestanden zou ook door je installatie-cd of je cd/dvd-drive veroorzaakt kunnen worden, kun je dat misschien eens uitsluiten? Ik mis het verband met waarom je eerste XP-installatie stuk gegaan is wel even, maar dat zou ook toeval kunnen zijn natuurlijk...

Heb je ook al eens een diagnosetooltje op een van je hardeschijven losgelaten? Mocht er inderdaad een probleem zijn met je IDE-poorten zal zoiets vast geen goed resultaat geven.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Cardo
Nou ik heb heb wel is mobo's gezien die perfect werken waar alleen een DIMM poort of een IDE,PCI poort van kapot was.

Maar het is niet mijn installatie cd, gezien de cd op een andere pc wel werkt. Dus dat is uitgesloten. Ik heb nog geen diagnose.

Waarom mijn xp niet meer werkt is mij dus ook nog een raadsel, gewoon ineens na een herstart kwam hij niet meer verder dan het laadbalkje, een zwart beeld. en sindsdien krijg ik er geen OS meer op of aan de praat.

Zijn er ook diagnose tooltjes vanuit dos of niet OS related dan? Zou zelf 123 geen weten.

Ook ben ik nu weer via de ubuntu live cd bezig zodat ik toch even mail kan checken en hier kan reageren maar wat ik ook al had geprobeerd is of ik linux erop kon instaleren, dan kan ik wel deze hardeschijf selecteren. Hij installeert ook netjes maar dan na de restart krijg ik ook allemaal error's

[ Voor 22% gewijzigd door Cardo op 19-04-2009 22:36 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ook nog eens goed door. In principe kan ieder onderdeel problemen veroorzaken, ook al lijken deze op het eerste gezicht wel te werken. Belangrijk is dus alles te testen.
Pagina: 1