Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor een Windows XP naar Vista migratie project zoek ik een tool om de desktop met standaard applicaties te benchmarken. Daarmee bedoel ik vooral het opstarten/afsluiten/werken van Internet Explorer, Office, ... of een copy paste in Photoshop, het copieren van bestanden, ...

Ik dacht daar een benchmark tool voor te kennen, maar vind ze niet. Kent iemand enkele tools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Zoiets als Pcmark van Futuremark ? :)

[ Voor 8% gewijzigd door filenox op 17-04-2009 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benchmarkren van programma's?
Je bedoelt misschien of ze compatible zijn?
Zoiets misschien:
http://www.microsoft.com/...FC194924F8&displaylang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Hij wilt waarschijnlijk zoeken ofdat z'n programma's sneller reageren onder XP dan onder Vista. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

filenox schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 16:10:
Hij wilt waarschijnlijk zoeken ofdat z'n programma's sneller reageren onder XP dan onder Vista. :)
Als je bv '250 aanslagen per minuut hebt in word' of xp dat sneller verwerkt als bv vista :P .
OT:
XP is waarschijnlijk meer 'responsive' als vista (--> daar vista meer eyecandy bevat enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Ik dacht meer aan de opstartsnelheid van Photoshop etc ( ;) )
XP mag misschien wat meer responsive voelen dan Vista, maar programma's zullen denk ik iets sneller opstarten onder Vista, door het verbeterde memory-management :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

filenox schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 16:31:
Ik dacht meer aan de opstartsnelheid van Photoshop etc ( ;) )
XP mag misschien wat meer responsive voelen dan Vista, maar programma's zullen denk ik iets sneller opstarten onder Vista, door het verbeterde memory-management :)
Over het algemeen is vista niet sneller als xp volgens deze review:
Windows Vista clearly is not a great new performer when it comes to executing single applications at maximum speed. Although we only looked at the 32-bit version of Windows Vista Enterprise, we do not expect the 64-bit edition to be faster (at least not with 32-bit applications).
bron

Maar een benchmark programma zou ik niet weten :P , behalve het OS zelve.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-09 13:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Voor het testen van de applicatieperformance zou je SysMark kunnen overwegen. Dit is een benchmark die dmv scripting een gebruiker simuleret in echte applicaties zoals MS Office en Photoshop. In het verleden waren er meer gelijksoortige benchmarks zoals PC Worldbench en Winstone, maar die zijn helaas dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Thanks voor de info, hiermee kan ik voort. Het gaat inderdaad over de hoeveel sneller/trager windows vista is in vergelijking met windows xp voor dagelijks gebruik in een bedrijf (met standaard applicaties). We moeten dat zelf testen op ons design & te migreren hardware, niet aan de hand van een 3rd party test. Het resultaat zal naar vermoeden (op die hardware) niet veel verschillen, maar dan hebben we dat op papier :-)
Pagina: 1