DVB-T USB-stick voor ontvangst Franse TV via Laptop

Pagina: 1
Acties:

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:43
Ik ben op zoek naar een DVB-T USB-stick voor een laptop op Vista. De bedoeling van de stick is het ontvangen van Franse tv (de FTA-kanalen) tijdens de vakantie. Nu is de vraag welke sticks goed werken. Een pré is het kunnen ontvangen van de analoge tv (Secam).

Nu heb ik al hier en daar gezocht en vond de volgende sticks:

Hauppage WintTV HVR-930c
Freecom
Terractec (heeft er meerdere, maar ik ken het merk op zich niet)
König (zag ik op Bol; deze had weer de mogelijkheid voor een actieve antenne welke ook op Bol werd aangeboden; Ik hoor vaak dat dit handig is, echter de ontvangst zal snel buiten de caravan zijn, dus in de vrije natuur).

Alvast bedankt voor de reacties.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 12:02

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://1dayfly.nl/admin/ProductPictures/quintezz_dvbT_large.jpg
http://1dayfly.nl/

psst, misschien dit iets voor jou ;)
1 probleem, er kan geen soort van credit card in waardoor je dus niet de digitene kan krijgen zoals die van kpn verkrijgbaar is.. maar wie weet is het wel iets voor jou

[ Voor 15% gewijzigd door ReseTTim op 17-04-2009 15:36 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:41
Volgens mij is ieder FTA stickje goed voor jouw doel.

Wat bedoel je precies met dat SECAM verhaal?

ReseTTim schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:36:

1 probleem, er kan geen soort van credit card in waardoor je dus niet de digitene kan krijgen zoals die van kpn verkrijgbaar is.. maar wie weet is het wel iets voor jou
Zoiets heet een Smartcard ;)

En dat kan met zo'n stickje ook wel, als je een losse smartcardreader aanschaft (Phoenix USB is dat geloof ik)

[ Voor 68% gewijzigd door ThinkPad op 17-04-2009 15:38 ]

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:43
ThinkPadd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:38:
Wat bedoel je precies met dat SECAM verhaal?
Dat de stick in staat is bij analoge ontvangst de SECAM-signalen te verwerken (Franse analoge tv is SECAM en niet PAL). Indien er sticks bestaan die dit kunnen, dan hebben ze een pré. Mocht er namelijk een gebied zijn waar DVB-T afwezig is of lastig te ontvangen, dan is er nog een alternatief.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:41
O, je bedoelt dat je er ook een antennekabel op wil aansluiten, als DVB-T niet voorhanden is?

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-02 23:39
Van de Terratec Cinergy HTC USB XS HD weet ik het zeker dat die SECAM L en L' ondersteund. Dit aangezien hier een hybrid demod chip in zit van mijn werkgever en wij deze Terratec afgelopen jaar uitgedeeld gekregen hebben om er eens mee te testen. Ik heb helaas geen lijst met producten waar die chip ook inzit, maar Hauppauge heeft ook modellen waar wij inzitten.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Pagina: 1