Hallo,
Ik heb een script gemaakt voor het aanmaken van een zone en een Arecord in DNS. Hij lijkt dit prima te doen maar toch geeft hij elke keer een error op het einde.
Ik heb rondgezocht maar kon niets vinden hierover. Wat veroorzaakt deze error en wat moet ik aanpassen in mijnn script om het te laten werken? Als ik het zone aanmaken deel weglaat en alleen de code voor het maken van een A-record heb geeft hij de error nog steeds weer. In de event-log staat geen fout.
Alvast bedankt. Hier is mijn script:
Ik heb een script gemaakt voor het aanmaken van een zone en een Arecord in DNS. Hij lijkt dit prima te doen maar toch geeft hij elke keer een error op het einde.
code:
1
2
3
| Exception calling "CreateInstanceFromPropertyData" : "Generic failure " At C:\dnsscript2.ps1:31 char:36 + $rec.CreateInstanceFromPropertydata( <<<< $server, $ZoneName, $RecordName, $class, $ttl, $ip) |
Ik heb rondgezocht maar kon niets vinden hierover. Wat veroorzaakt deze error en wat moet ik aanpassen in mijnn script om het te laten werken? Als ik het zone aanmaken deel weglaat en alleen de code voor het maken van een A-record heb geeft hij de error nog steeds weer. In de event-log staat geen fout.
Alvast bedankt. Hier is mijn script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| Param
( [String] $ZoneName = $(Throw "You must enter a zone name"),
[String] $RecordName = $(Throw "You must enter a record name"),
[string] $ip = $(Throw "You must enter an ip address")
)
$zone=get-wmiobject -namespace root\microsoftDNS -class MicrosoftDNS_Zone -comp SERVERNAAM -filter "name='$zonename'"
if (!$zone) {
$Type = 0
# AD Integration (only valid on Active Directory Domain Controllers)
$IsDSIntegrated = $False
# FileName (Optional and only valid for zones with AD integrated set to $False)
# File must exist if specified and have size greater than 0b.
$Filename = $Null
# Master IP (Optional and only valid for Secondary, Stub and Forwarder zones)
$MasterIP = $Null
# AdminEmail (Optional and only valid for Primary zones, writes into SOA record)
$AdminEmail = "domains.email.nl"
$NewZone = ([WMIClass]"\\SERVERNAAM\root\MicrosoftDNS:MicrosoftDNS_Zone").CreateZone( `
$ZoneName, $Type, $IsDSIntegrated, $FileName, $MasterIP, $AdminEmail)
}
$rec = [WmiClass]"\\SERVERNAAM\root\MicrosoftDNS:MicrosoftDNS_AType"
$rec | gm
$server = "SERVERNAAM"
$class = 1
$ttl = 3660
$rec.CreateInstanceFromPropertydata($server, $ZoneName, $RecordName, $class, $ttl, $ip) |