[laptop] Rechtermuisknop klikken met een toets (of touchpad)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
Mijn excuses als dit topic in het verkeerde subforum staat. Ik wist niet waar ik het het beste kon plaatsen.

Is het mogelijk het klikken met de rechter muisknop op de laptop te emuleren met een toets? Of (nog beter), kan ik mijn touchpad niet indelen in een linker en rechter deel waarbij een tikje links een linker muisklik is en een tikje rechts de rechter muisklik. Nu fungeert de hele touchpad nl. als linker muisknop (wat prima werkt).

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60905

Leolinedance schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 12:26:
Mijn excuses als dit topic in het verkeerde subforum staat. Ik wist niet waar ik het het beste kon plaatsen.

Is het mogelijk het klikken met de rechter muisknop op de laptop te emuleren met een toets? Of (nog beter), kan ik mijn touchpad niet indelen in een linker en rechter deel waarbij een tikje links een linker muisklik is en een tikje rechts de rechter muisklik. Nu fungeert de hele touchpad nl. als linker muisknop (wat prima werkt).

Alvast bedankt :)
Je touchpad indelen in twee delen voor linker en rechter muisknop kan niet naar mijn weten.
En je rechtermuisknop emuleren dmv een keyboard-toets, daar heb ik nog niet van gehoord of heb dat nooit gezien.
Er zitten meestal twee knopjes onder je touchpad die fungeren alszijnde muisknoppen :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 267758

Probeer het eens met: SHIFT + F10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Anoniem: 60905 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 12:30:
[...]

Je touchpad indelen in twee delen voor linker en rechter muisknop kan niet naar mijn weten.
En je rechtermuisknop emuleren dmv een keyboard-toets, daar heb ik nog niet van gehoord of heb dat nooit gezien.
Er zitten meestal twee knopjes onder je touchpad die fungeren alszijnde muisknoppen :P .
Jij zegt dus dat het beide niet mogelijk is. Voor mij zou het makkelijk in gebruik zijn als het wel zou kunnen. Natuurlijk heb ik ook gewoon muisknoppen maar mijn rechter muisknop zit op een niet zo fijna plaats om te bedienen en maakt wat geluid. Het is dus geen ramp als er geen oplossing bestaat maar het zou wel érg handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Dat is niet de functie van de rechter muisknop volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leolinedance schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:21:
[...]

Jij zegt dus dat het beide niet mogelijk is. Voor mij zou het makkelijk in gebruik zijn als het wel zou kunnen. Natuurlijk heb ik ook gewoon muisknoppen maar mijn rechter muisknop zit op een niet zo fijna plaats om te bedienen en maakt wat geluid. Het is dus geen ramp als er geen oplossing bestaat maar het zou wel érg handig zijn.
Maar verder wat al eerer gezegd wordt:shift + F10 of alt (eventueel met) spatie in programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb je die knop niet, links naast de rechter Control? Dat is bij mij een "rechtermuisknop".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaniSuN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-03 19:51
edit

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/68/167224406_166a1bf2e5.jpg?v=0

MENU-KEY dus :)

[ Voor 87% gewijzigd door YaniSuN op 17-04-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Roamor schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:26:
Heb je die knop niet, links naast de rechter Control? Dat is bij mij een "rechtermuisknop".
Held! Ja die knop heb ik wel maar daar heb ik echt nog nóóit ook maar naar gekeken. Maar die doet het dus, maar wel half. Het is wel zo dat ik nu eerst ergens op moet klikken met de linker muisknop alvorens ik die toets kan gebruiken, dat zou dus nog voor verbetering vatbaar zijn want met een 'gewone' rechter muisknop hoeft dit niet.

Het zou nog steeds nog mooier zijn om mijn touchpad in twee gelijken delen te verdelen voor de linker en rechter muisknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
PowerkTx schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:27:
Wat voor laptop heb je want dit klinkt wel erg raar
Hoezo? Het is een gewone Fujitsu Siemens laptop. En ik heb verder ook geen probleem maar wil gewoon graag weten of het mogelijk is wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leolinedance schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:29:
[...]

Held! Ja die knop heb ik wel maar daar heb ik echt nog nóóit ook maar naar gekeken. Het is wel zo dat ik nu eerst ergens op moet klikken met de linker muisknop alvorens ik die toets kan gebruiken, dat zou dus nog voor verbetering vatbaar zijn want met een 'gewone' rechter muisknop hoeft dit niet.

Het zou nog steeds nog mooier zijn om mijn touchpad in twee gelijken delen te verdelen voor de linker en rechter muisknop.
Dat kan niet :P , maar het zou mooi wezen zeun als het kon :7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgeronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
http://www.seoconsultants...oard/images/keyboard4.png

die knop rechts naast de rechter windows knop, die kan ook gebruikt worden als rechtermuisknop :)

k nvm dus, in het vervolg eerst even refreshen voor te antwoorden :D

[ Voor 19% gewijzigd door djgeronimo op 17-04-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Op de meeste toetsenborden zit gewoon een rechtermuisknop-knop, bij standaard toetsenborden zit ie meestal naast de recher start/alt whatever knop, en hij ziet eruit als een lijstje met een cursortje.

Bij laptops echter zit ie ergens anders, aangezien daar minder ruimte is. Bij mij zit ie bijvoorbeeld rechtbovenin, naast print screen en boven F9.

Ook nevermind dus...

[ Voor 4% gewijzigd door TrekDude101 op 17-04-2009 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
TrekDude101 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:31:
Op de meeste toetsenborden zit gewoon een rechtermuisknop-knop, bij standaard toetsenborden zit ie meestal naast de recher start/alt whatever knop, en hij ziet eruit als een lijstje met een cursortje.

Bij laptops echter zit ie ergens anders, aangezien daar minder ruimte is. Bij mij zit ie bijvoorbeeld rechtbovenin, naast print screen en boven F9.
Zoals eerder vermeld werkt deze knop dus net even anders als de rechter muisknop. Ga maar eens boven een knop op het forum zweven en druk de echte rechter muisknop in en doe daarna hetzelfde met die toets.

[ Voor 31% gewijzigd door Leolinedance op 17-04-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:29
Roamor schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:26:
Dat is helaas geen echte rechtermuis-klik. dat is gewoon het contextmenu / shellmenu oproepen van een huidige selectie, of van een algemeen venster.

met een gewone rechtermuis-klik selecteer je direct het item onder je muis.
probeer maar eens een rechtermuisklik te doen op een plaatje op een website maar dan met je toets. dan krijg je waarschijnlijk het contextmenu behorend bij de hele webpagina.

om jouw oplossing te gebruiken, moet je dan toch eerst met linkermuisklik het plaatje selecteren, en dan pas het rechtermuis-toetsje in te drukken.

[ Voor 0% gewijzigd door Barleone op 17-04-2009 17:35 . Reden: typo ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leolinedance schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:21:
[...]

Leolinedance schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:30:
[...]

Hoezo? Het is een gewone Fujitsu Siemens laptop. En ik heb verder ook geen probleem maar wil gewoon graag weten of het mogelijk is wat ik wil.
Afbeeldingslocatie: http://planetimagehost.com/images/8215Fujitsu_siemens_Amilo_Xi.jpg
Hoezo zijn deze knoppen onhandig?

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 60905 op 17-04-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Anoniem: 60905 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:48:
[...]

[...]

[afbeelding]
Hoezo zijn deze knoppen onhandig?
Dat doet er toch niet toe? Ik vind het gewoon fijner werken als ik op het touchpad zou kunnen klikken. Mijn rechter muisknop geeft net wat teveel tegendruk en maakt een krak-geluidje bij het indrukken oa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leolinedance schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:30:
[...]

Dat doet er toch niet toe? Ik vind het gewoon fijner werken als ik op het touchpad zou kunnen klikken. Mijn rechter muisknop geeft net wat teveel tegendruk en maakt een krak-geluidje bij het indrukken oa.
Oke, maar helaas kan dat niet.
Wat ga je nu doen, heb je al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Anoniem: 60905 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 20:24:
[...]

Oke, maar helaas kan dat niet.
Wat ga je nu doen, heb je al een oplossing?
Ik denk dat ik maar op dezelfde voet verder ga dan. Het is eigenlijk alleen een 'probleem' als ik niet thuis ben. Thuis hang ik er gewoon een muis aan, ook niet ideaal maar al beter. Maar het originele touchpad vind ik zo ongelofelijk relaxed werken en dan vooral dat klikken met een zeer lichte aanraking van de touchpad. Daarom wilde ik dus eigenlijk van die rechter muisknop af.

Als externe muis stap ik trouwens binnenkort over naar een wireless trackball, die gebruiken wij op het werk en dat is super.
Pagina: 1