Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Is het mogelijk om al het verkeer van en naar mijn "Sitecom WL-183 Wireless Network 300 N Router" (richting 'het internet') te sniffen?
Ik heb al wat gegoogled maar zonder resultaat.
Moet ik hiervoor speciale hardware aanschaffen, of kan die ook softwarematig?

Groeten,
Ruurtjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je zelf gedaan om uit te zoeken hoe en wat?
Bv googlen enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
tuurlijk is dat mogelijk. sinds het jouw router is kun je met een willekeurige pc alle packets die rondvliegen sniffen. je hebt tenslotte de keys.

kijk eens naar wireshark. Hier is een leuke setup: http://wiki.wireshark.org/CaptureSetup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:13
DrClaw schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 12:32:
tuurlijk is dat mogelijk. sinds het jouw router is kun je met een willekeurige pc alle packets die rondvliegen sniffen. je hebt tenslotte de keys.

kijk eens naar wireshark. Hier is een leuke setup: http://wiki.wireshark.org/CaptureSetup
Maar dan krijg je toch alleen van je eigen pc naar de router? Hij wil juist tussen de router en het internet, dus ook het verkeer van andere pc's wat via de router gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik zal me er even in verdiepen :)
feelthepower schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 12:34:
[...]

Maar dan krijg je toch alleen van je eigen pc naar de router? Hij wil juist tussen de router en het internet, dus ook het verkeer van andere pc's wat via de router gaat...
Inderdaad. Zelf gebruik ik al wireshark, graag zou ik het zelfde trucje op m'n router doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Softmore
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:10
Plaats een hub tussen je "verbinding naar internet" en plaats een extra pc op de hub met daarop Wireshark in promiscuous-mode.

Afbeeldingslocatie: http://img58.imageshack.us/img58/1844/sniff300n.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Softmore op 17-04-2009 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Softmore schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 12:43:
Plaats een hub tussen je "verbinding naar internet" en plaats een extra pc op de hub met daarop Wireshark in promiscuous-mode.

[afbeelding]
Briljant, dit is inderdaad waar ik naar zocht.

Allemaal bedankt voor de snelle reacties _/-\o_

*zoekt de zolder af naar een hub*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
maak een pc met 2 netwerkkaarten, en configureer m als transparante firewall. dan kun je alle verkeer over 1 kabel analyseren zonder dat de rest het ueberhaupt merkt.

Maareh, zoals ik het dus begreep ging het om een wireless router, en dan is dus wireless sniffen genoeg. Voorals als er geen pc's bedraad zijn aangesloten.

En hoezo pak je bij wireless sniffen allen traffic tussen jouw pc en het accesspoint ? je zit toch met je wireless peeceetje direct in het medium, de ether ? er zit geen denkbeeldig draadje tussen jouw peeceetje en de modem hoor, die ether deel je met zn allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Softmore
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:10
DrClaw schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 13:50:
...
Maareh, zoals ik het dus begreep ging het om een wireless router, en dan is dus wireless sniffen genoeg. Voorals als er geen pc's bedraad zijn aangesloten.
...
Van de website van Wireshark:
Promiscuous mode - must be switched on (this may not work with some WLAN cards on Win32!).
bron.

En naar eigen ervaring werkt deze functionaliteit meestal niet: via Wireshark wireless sniffen in promiscuous mode.
Pagina: 1