[Multi] The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 15:45
In de zoekfunctie heb ik tot mijn grote verbazing niets over deze titel kunnen vinden, dus start ik er maar een topic over!

Afbeeldingslocatie: http://www.thegamereviews.com/userfiles/image/riddick.jpg

In Amerika ligt hij al een week of 2 in de winkels, wij moeten wachten tot 24 april. Ik verheug me best wel op deze titel. Sinds dat de originele riddick op de xbox uitkwam vond ik het als playstation eigenaar al jammer dat deze game exclusive was. Nu komt er deel 2 voor de X360, PS3 en PC. Het spel komt samen met de remake van deel 1!

Deel 2 krijgt tot nu toe vrij lage recensies (ca. 8.5 op gamerankings). Dit komt vooral omdat deel 1 in zijn geheel buiten beschouwing wordt gelaten omdat het "maar een remake" is. Voor de mensen die deel 1 niet gespeeld hebben is het pakket zeer aantrekkelijk. The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher's Bay wordt toch nog steeds als één van de beste titels op de Xbox gezien en de remake mag er zeker wezen.

Kort samengevat, de mensen die deel 1 niet gespeeld hebben en van shooters (met melee, sneak en puzzles) houden moeten deze 2-voor-de-prijs-van-1 game zeker in huis halen! De mensen die wel hebben gespeeld hoef ik niet te overtuigen en halen 'm sowieso al in huis.

Gametrailers hd review Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena

[ Voor 7% gewijzigd door Frenkovic op 17-04-2009 11:10 . Reden: Enkele toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eonfge
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-11-2022
Ga hem nu proberen... het origineel is goed ontvangen dus ik heb hoop.

O... en voor jullie gaan zeuren: Brengen ze hem maar gelijk uit en een fatsoenlijke demo zou helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
Was ik inderdaad vergeten te vermelden. Er is een demo in PS store (in de US zeker, in de EU weet ik het niet) maar die schijnt toch niet helemaal representatief te zijn. Vooral door de gammawaardes zouden de graphics onder de maat zijn. In de uiteindelijke game is dit niet het geval.

Ik heb dit "van horen van", ik heb zowel de demo als de gehele game NOG niet gespeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 13:26

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Ik kijk heel erg uit naar deze game. Heb de 1e pc versie gespeeld en die was zwaar boven mijn verwachtingen ! Echt een vette game. Vooral ook doordat je in die game als 1 van de weinige games, de lichten uit kon schieten. (damn, dat zou echt in meer games moeten komen) Komt uiteraard doordat Riddick in het donker kan zien, maar toch. Dat waren echt vette momenten. Verder vond ik de algehele gameplay zeker goed. Best ondergewaardeerde game dit.

Ben heel erg benieuwd naar de "opvolger".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit nou de oude game met extra missies of is dit een geheel nieuwe game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 09:00:
" Ontwikkelaar Starbreeze Studios kondigde vorig jaar al aan dat ze werken aan een next-gen versie van The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay. Om de game een frisse uitstraling te geven is er voor een nieuwe titel gekozen, namelijk The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena, maar de game wordt tevens voorzien van een nieuwe campaign en nog meer extra content zodat er niet echt meer sprake is van een gewone remake."

Een zeg maar zeer uitgebreide remake ...

linkje 1

linkje2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-08 22:13
usa versie is al tijdje uit, wat ik van amerikanen heb begrepen, is de game geweldig!!!!!!!!! Kan niet wachten tot die er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Talking about me? Never wise"
Qua graphics zag het er geweldig uit voor een xbox spel. Echt een spel dat je moet spelen in een donkere ruimte. Vond hem toenertijd wel erg lastig worden tegen het einde, en het is me niet gelukt om het spel uit te spelen. Zelfs als het een 1 op 1 remake zou zijn is het al de moeite waard. Ik hoop dat de pc 'extra's' er ook bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Origineel was érg goed. Ik herinner me vooral de fantastische melee-combat en prachtige graphics. Had ook een fantastische commentary mode die vergelijkbaar is met die uit de Half-Life episodes. Was destijds een klein wonder dat een film-game met zelf ontwikkelde grafische engine zo'n pareltje bleek te zijn.

Maar, ik heb een paar reviews gezien en daarin vond men de nieuwe storyline een beetje tegenvallen. Dus ben nog een beetje aan het twijfelen of ik deze ga aanschaffen. Al zie ik een opgepoetste Escape from Butcher Bay wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 09:00:
JediUberknaft schreef op zondag 19 april 2009 @ 10:20:
[...]

Een zeg maar zeer uitgebreide remake ...

linkje 1

linkje2
Nee, dit is niet waar. Het is een geheel nieuwe game en als bonus hebben ze de oude game als HD-remake erbij gedaan. Het zijn dus 2 games in 1! Dat is het mooie aan dit pakket. De nieuwe game schijnt wel niet zo super goed te zijn, maar deel 1 is eigenlijk al de full-price waard. Je hebt dus 2 games met 2 aparte campaigns, waarbij in deel 1 de extra missies van de pc versie zijn toegevoegd, plus nog wat extra missies als ik me niet vergis. Tel daarbij de multiplayer op met een paar originele speltypes en je hebt dus een must buy :*)

[ Voor 12% gewijzigd door Frenkovic op 20-04-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

ok, dat wist ik niet !! Sorry voor verkeerde info geven ... my bad ... 8)7 Thanks voor de info

Maar super super vet dan !! Dan kan ik helemaal niet meer wachten ! ;) ;)

[ Voor 17% gewijzigd door JediUberknaft op 20-04-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Hij speelt weer lekker weg hoor ! Vandaag gekocht, en dacht eigenlijk dus toch eerst de 1ste te spelen en [pas daarna deeltje 2, maar kon het niet laten ... Was begonnen met Butchers Bay, maar begon toch snel daarna met deel 2 .,... Ben nog niet echt ver, maar bevalt me weer prima. Lekker sfeertje. Ben benieuwd of het spel lekker blijft wegspelen, of beter nog : NOG vetter :P

Nu pitten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:52
Ik zou hem wel willen aanschaffen voor de PC maar deze DRM houdt me tegen dat te doen. 3 maal mag je installeren op een PC zonder revoke mogelijkheid.

Als je teveel aan je PC verandert of het OS wijzigt dan mag je al gaan bellen om uit te leggen dat je je hardware hebt gewijzigt of je OS. Dan krijg je een of ander slap excuus van Atari dat je niet meer nodig hebt.

Mijn geld krijgen ze zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ben ik het op zich wel mee eens, maar er zal toch wel weer een crack voor uitkomen die ik dan dus zal gebruiken. Verder is het spel zeker wel zijn geld waar imo. Ga dan ook weer lekker verder spelen nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
Een crack gebruiken tegen de tijd dat je al je revoke's eventueel gebruikt zou hebben is misschien wel een idee.

Ik heb ergens iets gelezen over het savegame systeem op de consoles. De savegame van deel 1 en deel 2 zit op 1 plek en overschrijven elkaar dus. Speel je eerst deel 1 en dan deel 2 dan is je save van deel 1 dus foetsie! Zou iemand dit voor mij kunnen bevestigen (of ontkrachten) dan zet ik dat erbij in de beginpost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:14

Willybubba

Nut up or shut up.

Ligt 't aan mij of is de remake van Butcher Bay veel moeilijker dan de originele? Ik zit nu al een tijdje vast in de Mining Core, daar loopt een mech die ik met geen mogelijkheid weg of dood krijg..?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.L
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-08 17:54
Willybubba schreef op zondag 17 mei 2009 @ 23:47:
Ligt 't aan mij of is de remake van Butcher Bay veel moeilijker dan de originele? Ik zit nu al een tijdje vast in de Mining Core, daar loopt een mech die ik met geen mogelijkheid weg of dood krijg..?
Je zal er gewoon rond moeten sluipen ;)

Verder vind ik in Butcher Bay de moeilijkheidsgraad wel aangenaam. Anders dan bij andere games waar je bij Normal Difficulty nooit in de problemen komt, ben ik hier toch heel wat gestorven alvorens hij uit was.
En zeker in Hard. Daar zijn echt een paar stukken waar ik 10 keer ben neergegaan. De lichten uitschieten en gaan voor de headshots is een must!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
Schandalig dat ik, als promoter en starter van dit topic nu pas halverwege Assault on Dark Athena ben.
Heb 'm wel bijna direct na release gekocht en pas een paar maanden later Butcher's Bay gespeeld. Nu ben ik na een intermissie van wederom een paar maanden van de week aan Dark Athena begonnen.

Ik vind beide campagnes wel goed. Het was voor mij de eerste keer dat ik deel 1 speelde en dat was mij zeer goed bevallen! Riddick is zelf wel een beetje over the top, maar met in het achterhoofd het idee dat het ook de bedoeling is, kan ik het wel waarderen.

Ik hoop nog wat mensen te inspireren om deze sleeper nog op te pakken! Ligt vast ergens in de budgetbak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Ik heb 'm opgepikt voor nog geen €20,- bij de Mediamarkt te Utrecht.

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem ook al sinds release en moet Dark Athena nog steeds uitspelen. Butcher bay is erg goed en alleen al de koop waard. Het begin van Dark Athena is ook heel erg sterk, maar tegen het einde zakt het wel behoorlijk in vind ik. Dan maken de stealth elementen plaats voor standaard shooterwerk wat erg repititief wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwand3r3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Tegen het einde aan moet je minder gebruik maken van stealth wat wel jammer is. Je krijgt dan zon geweer die je nodig hebt om bepaalde grote vijanden om te leggen. Vind het een beetje afbreuk doe aan de game.
Pagina: 1