Toon posts:

Laptop videokaart Temp.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej mede-tweakers.

Ik heb hier een best leuke laptop maar hij word echt verschrikkelijk heet.
Ik heb hem los gehaald, het stof weggeblazen en nieuwe koelingpasta erop gegooit maar het mocht niet baten.

De CPU temp schommelt ergens tussen de 50-70 en dat is nog wel redelijk, maar mijn videokaart word gewoon boven de 100graden en dan gaat hij artifacts en missende textures weergeven in spellen, ook word het beeld dan af en toe zwart en krijg ik de melding dat het Nvidia stuurprogramma niet meer reageerde en is hersteld o.i.d.

Hier een screenshotje ingame: Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/9725/templaptop.jpg
De laptop is een Fujitsu-Siemens Amilo Xa-2528
Specs:
2GHz Dual-Core
3GB RAM
8600M GS (512MB)

Ik voel er weinig voor om hem op te sturen naar de fabrikant, aangezien alles gewoon standaard is en ik waarschijnlijk precies dezelfde problemen krijg met de nieuwe laptop.
Heeft iemand anders hier ook problemen mee, of een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2009 11:41 ]

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-01 04:47
heb je al geprobeerd om je laptop op een klein verhoogje te zetten achteraan? Hierdoor is er iets meer ruimte onder je laptop zelf en kan de warme lucht misschien beter weg.

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

hoe lang heb je em al? even het stof eruit blazen, laptops trekken vrij snel stof aan, en de gaming laptops balanceren af fabriek vaak al op het randje qua koeling..
n verhoging eronder, laptopkoeler, openmaken en de koeling modden, terugsturen en hopen dat de volgende gefixed is, etc..

Verwijderd

Topicstarter
Ik postte eerder dat ik al de koelingpasta heb vervangen, maar dat was van de CPU, ik heb net even de heatsink van de videokaart erafgehaald en er bleek GEEN pasta onder te zitten :S

Nouja, heb er wat pasta opgesmeert en nu blijft hij max 82graden. Daar kan ik wel mee leven, mijn probleem is dus opgelost :)

EDIT: is nu mijn garantie weg btw?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2009 17:54 ]

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:15
helaas... bij het openmaken van de laptop vervalt de standaardgarantie (bij mijn HP, maar ik geloof dat dat ook bij andere fabrikanten zo is) Tenzij je natuurlijk bevoegd bent door de fabrikant om laptopreparaties en modificaties uit te voeren.

edit: Na het nog eens goed doorlezen van de garantievoorwaarden kwam ik erachter dat de garantie niet geldt voor producten die beschadigd of defect zijn geraakt ten gevolge van onderhoud door personen die niet door HP zijn gecertificeerd.
Dit betekent dat de garantie niet is verlopen zoals ik eerder dacht. (waarschijnlijk zal de fabrikant wel eventuele schade op de "openmaak-actie" verhalen, dan kost het hun namelijk niets)

[ Voor 49% gewijzigd door Lothlórien op 27-04-2009 15:25 ]

• Sample88
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 31-01-2025
Heej! Ik zie toevallig dat je hetzelfde probleem hebt als dat ik heb en ook nog eens dezelfde videokaart!

Ik heb het probleem gisteren (voor mij dan) opgelost. Namelijk de drivers vervangen voor drivers van Laptopvideo2go. De versie die je dan moet hebben is: 179.48.

Hoop dat je je temp hiermee nog wat lager kan krijgen.. Bij mij stond ie standaard op 90. Nu draait ie op 65! Scheelt nogal ;)
Pagina: 1