Gamen met 2 mensen op 1 modem

Pagina: 1
Acties:

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-02 19:28
Mensen, ik word helemaal gek. Al 2 jaar (oid) zit ik met het volgende probleem:

Als ik ga gamen (Call of Duty, Vietcong, Ravenshield of whatever...) kan dit prima. Ik join een servertje en knal er lekker op los. Echter. Als mijn vader gezellig met mij mee wil gaan doen, gaat dit niet. We kunnen niet samen in 1 server komen (dus ook als mijn vader speelt, en ik wil hem joinen).
Op een andere server spelen werkt dan wel.

Ik hoorde dat dit een questie van poorten kan zijn. Dat poorten maar naar 1 pc gewezen worden. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Nu is mijn vraag dus. Hoe is dit op te lossen? Moet ik een andere modem kopen? Moet ik poorten forwarden? Moet ik mijn vader niet meer laten gamen?

Ik ben opzoek naar een antwoord op mijn eeuwige probleem.

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 18:37
Ik zou gaan voor de later ;) , just kidding :P ...
Je hebt het over een ander modem kopen, maar wat voor modem heb je momenteel?
Welke OS draai jij & je pa?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-03 22:50
Bij sommige spelen is het zo dat je via één aansluiting (één IP) niet 2x mag joinen i.v.m. cheating e.d.

Daar kun je dus vrij weinig aan doen.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:24

Nakebod

Nope.

Misschien een betere vraag, heeft iedere game zijn eigen unieke serienummer?
Als je 1 serienummer in bijv CoD gebruikt, gaat dat niet werken op 1 server.
Iedere client heeft een eigen serienummer nodig. Met 1 IP 2x joinen moet, in CoD iig, geen probleem zijn zover ik weet.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Dountill
- Ik draai samen met mijn vader gewoon op XP. (hij op 32 bit, ik op 64 bit)
- Serienummers moeten geen probleem zijn
- Modem die er nu staat is een standaardmodem van de UPC, naam ontgaat me even (iniedergeval geen linksys) en aan dit modem zit nog een eminent switch/draadloos modem (netwerk hangt lekker vol ivb met digitale tv..)

Maar het zou toch te gek voor woorden zijn als je niet met 2 familieleden in een server kan komen vanwege beveiliging. (stel dat je met een heel huis op een klas b netwerk zit :P)

• Softmore
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-03 07:24
Misschien ook interessant om naar je ISP contract te kijken of het toegestaan is om met meerdere pc's te samen op internet te gaan. Meestal krijgt elke pc dan zijn eigen ip-adres.

Indien dit zo is, plaats dan een switch voor je router en zorg dat 1 van je pc's rechtstreeks verbonden is met de switch en de andere pc via de router om met de switch is verbonden.

Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/5696/netwroksetup.jpg

Verwijderd

Arnout schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:11:
Bij sommige spelen is het zo dat je via één aansluiting (één IP) niet 2x mag joinen i.v.m. cheating e.d.
Ik denk ook dat dit het "probleem" is, en dat jij er inderdaad vrij weinig aan kan doen.

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:34:
[...]

Ik denk ook dat dit het "probleem" is, en dat jij er inderdaad vrij weinig aan kan doen.
Ook ik gok dat dit het probleem is, ik zit ook bij UPC en kan als ik wil gewoon een mini lan ofzo houden hier thuis, geen probleem, maar mocht ik nu met 3 pc's met zeflde game serial gaan, dan zegt die server ook van '' doe het zelf maar ''

Dus zoek het probleem in de serials van de games.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Softmore schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:32:
Misschien ook interessant om naar je ISP contract te kijken of het toegestaan is om met meerdere pc's te samen op internet te gaan. Meestal krijgt elke pc dan zijn eigen ip-adres.
Je krijgt standaard maar 1 ip-adres bij UPC/Chello. Router is dus noodzakelijk.

• Arnout
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:34:
[...]

Nahja, wat hierboven dus gezegd wordt: indien je meerdere IP's kunt krijgen van je ISP, je modem/router in bridge modus zetten. Alleen bij UPC krijg je dus standaard geen meerdere IP's, en voorzover ik weet bij enkele andere ISP's alleen als extra (en extra kosten).

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:28
Arnout schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:11:

Daar kun je dus vrij weinig aan doen.
De spellen die hij aanhaalt (en van alle versies van Call of Duty heb ik het zelf ook ervaren) kan je normaal gesproken gewoon met 2 mensen van de zelfde locatie in 1 server. Ik heb aantal jaar actief in een clan gespeeld waarin ook mijn broertje speelde. Dus met zijn 2-en in de zelfde server was eerder regel dan uitzondering.

Het probleem zal dus eerder bij de hardware/upc gezocht moeten worden dan bij de spellen.

Edit: zoals al eerder opgemerkt moet er wel gebruik gemaakt worden van verschillende serial codes, want anders gaat het inderdaad niet werken.

[ Voor 9% gewijzigd door denyos op 17-04-2009 10:43 ]

Strava

• Arnout
denyos schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:40:
[...]
Het probleem zal dus eerder bij de hardware/upc gezocht moeten worden dan bij de spellen.
Nou, wat dan wel raar is, is dat pa er alleen wel in kan, en hij ook alleen, maar dat de tweede (pa of hij) altijd geweigerd wordt. Dus dat ligt dan niet aan een specifieke pc, maar meer het "tweede" zijn.

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-03 22:10

Mud.Starrr

I shoot people for money

Dountill schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:31:
- Serienummers moeten geen probleem zijn
Als je hiermee bedoeld dat jij en je pa allebei een eigen licentie (2 verschillende serials dus) hebben is dat inderdaad geen probleem.
Want beide met dezelfde serial spelen gaat dit probleem veroorzaken.
Indien dit in orde is kan het er alleen nog aan liggen dat je ISP 1 IP uitgeeft en dat de spellen die jij speelt dat tegenhouden.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-03 16:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Softmore schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:32:

Indien dit zo is, plaats dan een switch voor je router en zorg dat 1 van je pc's rechtstreeks verbonden is met de switch en de andere pc via de router om met de switch is verbonden.

[afbeelding]
Gaat dit wel werken? Als het een 'simpele' modem is, kan die maar naar 1 'apparaat' verbindingen maken, een switch doet erg weinig dus krijg je mi conflict met de PC en de router.

(lijkt me eerder modem -> router -> switch -> PC's).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Dountill
OEPS, ik heb tegenwoordig geen internet van UPC meer. We hebben nu een 20mbit verbinding van Tele2. Geeft dat verandering in het verhaal?

• Qman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2021

Qman

Tha Lup

Gokje:

Je UPC router staat in UPnP modus.
UPnP houdt in dat je client zelf aan je modem mag vertellen welke poort hij vanaf het internet naar jouw client moet NAT/PAT-en. Aangezien je hetzelfde spel speelt met 2 personen, zullen beide clients aan je modem verzoeken om dezelfde poort aan de buitenkant door te zetten naar hun binnen IP.

Ik weet niet uit mijn hoofd welke poort CoD bijvoorbeeld gebruikt, maar zie het zo:
Je hebt één voordeur (UPC router) met meerdere "gaatjes" (TCP/UDP ports). Je client zegt tegen de router, zet poortje 4567 door naar client IP 192.168.0.23 (jouw client). Stel dat er een tweede client datzelfde verzoek doet aan de router, dan gaat dat natuurlijk niet (immers, hoe weet hij dan in welk geval het pakketje naar pc 1 moet en wanneer naar pc 2).

Ik raad je aan om te zoeken of je de listener-port voor de games die je speelt in de configuratie kan aanpassen naar een zelf gekozen poort in plaats van de standaard voor de game. In combi met UPnP zou dan alles transparant moeten werken.

Je enige echte alternatief is inderdaad om een situatie te creeeren waarbij beide clients een ander internet-IP hebben, dus via een tweede internet-connectie of meerdere IPs vanuit je provider. De laatste optie vereist echter wel bijvoorbeeld een andere router, meestal ook een iets ander prijskaartje ;-)

Succes!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:20
Qman schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:18:

De duidelijkste uitleg ik lange tijden, nice!
Dan is het misschien een idee om de uPnP zooi uit te zetten, het is een veiligheidsrisico en om games te spelen heb je in 99,9% van de gevallen geen vorm van port forwarding nodig. Je router kan dit perfect afhandelen, en weet dus zelf al welk pakketje naar welk systeem toe moet gaan.

Daarnaast heb ik nooit in m'n leven problemen gehad met het joinen van dezelfde server vanuit 1 IP adres gehad behalve als het om een zelfde serial gaat.

Welke foutmelding krijg je eigenlijk? Een "kan niet verbinden" melding, een timeout of iets anders?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-03 16:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Qman schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:18:
Gokje:

Je UPC router staat in UPnP modus.
UPnP houdt in dat je client zelf aan je modem mag vertellen welke poort hij vanaf het internet naar jouw client moet NAT/PAT-en. Aangezien je hetzelfde spel speelt met 2 personen, zullen beide clients aan je modem verzoeken om dezelfde poort aan de buitenkant door te zetten naar hun binnen IP.
Zover ik weet staan de meeste modems in UPnP modus, zouden er dan niet veel meer mensen hier last van moeten hebben? Ik kan me geen enkel spel bedenken dat ik thuis niet met minimaal 2 clients kon spelen, tot zelfs 8 clients ging in shooters, RPG's of MMO's gewoon probleemloos. (mijn nat table is leeg).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:57
Dountill schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:07:
[...] Echter. Als mijn vader gezellig met mij mee wil gaan doen, gaat dit niet. We kunnen niet samen in 1 server komen (dus ook als mijn vader speelt, en ik wil hem joinen).
"Gaat dit niet" vind ik erg ruim, wat gebeurt er als je probeert te connecten?
Connection failed?
Punkbuster Kick?
Ik weet dat PB kan kicken omdat er 2 mensen naar dezelfde server connecten vanaf 1 IP.
Hiermee krijgen ze dan dezelfde GUID mee, dit is simpel te verhelpen door de GUIDrelax variabele aan te passen op de server.

• Dountill
mhoogendam schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:40:
[...]

"Gaat dit niet" vind ik erg ruim, wat gebeurt er als je probeert te connecten?
Connection failed?
Punkbuster Kick?
Ik weet dat PB kan kicken omdat er 2 mensen naar dezelfde server connecten vanaf 1 IP.
Hiermee krijgen ze dan dezelfde GUID mee, dit is simpel te verhelpen door de GUIDrelax variabele aan te passen op de server.
Uiteraard wel geprobeerd of het niet door punkbuster geprobeerd.
Ik krijg in alle gevallen gewoon een Connection failes/Connection Time-out (etc)

• Dountill
Opgelost. In mijn Userconfig file poort aangepast zodat we allebei een andere gebruiken.

Pagina: 1