Toon posts:

[WS SBS2003] Error bij setup VPN-server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor de eerste maal probeer ik een VPN-server in te stellen hier op het werk, vanwege de aankoop van een netbook waarmee ik in combinatie met een mobiel internetabonnement overal wil kunnen werken op het bedrijfsnetwerk. Aan de serverzijde ben ik met behulp van enkele technet-howto's en massa's zoekopdrachten met google een poging aan het wagen dit te laten lukken.

Maar ik heb een probleem, bij het instellen van de VPN volgens deze microsoft supportpagina, meer specifiek bij stap 3 al in het onderdeel "How to install and Turn on a VPN Server". Ik krijg een foutmelding van Routing and Remote Access: "Less than two network interfaces were detected on this machine. For standard VPN server configuration at least two network interfaces need to be installed. Please use the custom configuration path instead."

Nu staat de servermachine net als de andere clients in een domein achter een router, is het dan de bedoeling dat de router pas achter de server staat en de server dus 2 NIC's nodig heeft of is dit ook op een andere manier op te lossen?

Alvast bedankt!

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:03
Je kan het met 1 fysieke netwerk kaart doen. Maar dan zal je een Microsoft loopback adapter moeten gebruiken. Verder moet je er op letten dat je router protocol 47 (GRE) doorlaat.

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

Verwijderd

Topicstarter
klopt, werkt helemaal zo te zien !

Verwijderd

Topicstarter
nog een bijkomend probleempje, eens routing and remote acces gestart wordt lijkt het erop dat alle bestaande verbindingen met de server verbroken worden en er intern ook geen verbinding gemaakt meer kan worden. Dit heb ik op de pijnlijke manier mogen ondervinden met klachten aan mijn adres. :P

waar ligt dit aan en hoe is dit op te lossen?

EDIT: in de event viewer vond ik ook een waarschuwing (Event ID 20169): "Unable to contact a DHCP server. The Automatic Private IP Adress 169.254.181.11 will be assigned to dail-in clients. Clients may be unable to access resources on the network." Iets zegt me dat dit er iets mee te maken heeft :P

EDIT2: niet goed opgelet, een configuratieoptie veroorzaakte dit probleem, solved.
Creep schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:04:
Je kan het met 1 fysieke netwerk kaart doen. Maar dan zal je een Microsoft loopback adapter moeten gebruiken. Verder moet je er op letten dat je router protocol 47 (GRE) doorlaat.
alles lijkt in orde nu, ik vermoed dat er alleen nog wat port-forwarding moet gebeuren. Dat GRE waar je over praat, welke poorten neemt dit in beslag die open moeten? EDIT: geen poorten openen dus als ik het goed heb..

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2009 12:26 ]