Toon posts:

Algemene gedragsregels informatiesysteem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste heren/dames,

Ik ben druk op zoek geweest naar algemene gedragsregels of afspraken over gebruik van een informatiesysteem. Helaas niets bruikbaars kunnen vinden. Zijn jullie op de hoogte of iets dergelijks bestaat? Zoja, waar kan ik dit vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:47

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Als je iets specifieker bent zouden wij je wellicht kunnen helpen :) Waar ben je naar op zoek, waar wil je het voor gebruiken?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit komt wel aardig overeen met wat ik bedoel. Alleen ben ik op zoek naar een wat kortere versie waar in staat bijvoorbeeld dat iemand verantwoordelijk is voor het bijwerken van dossiers waarbij de persoon in kwestie betrokken is e.d.

Misschien is dit al te specifiek maar wellicht kan ik een algemenere gedragscode aanpassen aan mijn wensen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inkoppertje: laat het resultaat hier tzt even zien, daar kunnen anderen weer van leren :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Bedoel je soms het definiëren van 'werkprocessen' om een informatiesysteem heen om het juiste gebruik van het informatiesysteem "af te kunnen dwingen"? Dus het gedrag van gebruikers ten aanzien van een applicatie zodat deze de applicatie op de juiste momenten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:35:
Beste heren/dames,

Ik ben druk op zoek geweest naar algemene gedragsregels of afspraken over gebruik van een informatiesysteem. Helaas niets bruikbaars kunnen vinden. Zijn jullie op de hoogte of iets dergelijks bestaat? Zoja, waar kan ik dit vinden ;)
Aangezien zoiets denk ik heel organisatie afhankelijk is, denk ik niet dat je iets ready-made gaat vinden en toch echt zelf aan de slag moet gaan om zoiets op te (laten) stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Je zult eerst duidelijk moeten maken of je werkprocessen voor een specifiek systeem wilt vastleggen ("als X gebeurt dan moet je het programma gebruiken om Y te doen") of dat je een algemene gedragscode voor het computergebruik wilt opstellen.

In ons bedrijf bestaat bijvoorbeeld een gedragscode waarin zaken staan als "je mag het computersysteem niet gebruiken voor illegale activiteiten, mag niet zelf software installeren, je mag beperkt prive gebruik maken van zakelijk emailadres en telefoon, je zult zorgvuldig met vertrouwelijke informatie omgaan, etc. Zover ik weet moet je in sommige bedrijven zelfs verplicht een dergelijke code ondertekenen voordat je je PC en telefoon e.d. in ontvangst mag nemen.
Pagina: 1