Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Systeem statistieken in taskbar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoeken op internet levert een hoop "system resource" statistieken programma'tjes op. De meesten plaatsen RAM-verbruik, upload/download stats, CPU temperatuur, IP-adres, etc. als een gadget op de desktop. Ik ben echter op zoek naar een programma waarmee ik enkele van deze statistieken in mijn taskbar zie, bijvoorbeeld in de system tray. Het ziet er dan zoiets uit als:

code:
1
2
3
4
5
System tray:

------------------------+
CPU 46% RAM 594 MB 8:51 |

In plaats van de system tray mag het ook ergens anders in de taskbar. Wie kent een dergelijk (gratis) programma?

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-11 20:18
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:52:
Zoeken op internet levert een hoop "system resource" statistieken programma'tjes op. De meesten plaatsen RAM-verbruik, upload/download stats, CPU temperatuur, IP-adres, etc. als een gadget op de desktop. Ik ben echter op zoek naar een programma waarmee ik enkele van deze statistieken in mijn taskbar zie, bijvoorbeeld in de system tray. Het ziet er dan zoiets uit als:

code:
1
2
3
4
5
System tray:

CPU 46% RAM 594 MB 8:51 |

In plaats van de system tray mag het ook ergens anders in de taskbar. Wie kent een dergelijk (gratis) programma?
Ik denk dat je gedeeltelijk met de verkeerde opdracht heb gezocht... Hiermee kom ik er al een aantal tegen

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:22

Pierre

Van nature lui!

Misschien niet helemaal wat je eigenlijk zoekt, maar ik gebruik al een hele tijd dit programma

Of het mogelijk is om dit in je taskbar te proppen weet ik niet, maar ik heb wel eens iets voorbij zien komen op het forum daar dat mensen het wel voor elkaar hebben gekregen.

Het is naar je eigen wensen aan te passen en is na installatie niet echt groot, ik ben er zeer tevreden over.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Verwijderd

Topicstarter
Sjengcity schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:57:
[...]

Ik denk dat je gedeeltelijk met de verkeerde opdracht heb gezocht... Hiermee kom ik er al een aantal tegen
Zo'n antwoord komt natuurlijk erg adrem over, ware het niet dat ik op zoek ben naar MEER dan alleen cpu en ram zie ook TS). Er zijn inderdaad voldoende van dat soort progjes te downloaden, zoals systraymeter en sysinfomywork, maar ik wil ook graag twee kleine staafjes die het percentage gebruikte c: en d: ruimte laten zien, evenals cpu temperatuur.

Zo'n programma is veel lastiger te vinden, of eigenlijk niet. Elk programma dat deze statistieken verzamelt, heeft een systray icon, dat door erop te klikken een popup geeft met de stats. Of zelfs complete extra "taakbalken" geeft, zoals statbar. Maar ik wil de info zelf realtime in de systray hebben.
Pierre61 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:12:
Misschien niet helemaal wat je eigenlijk zoekt, maar ik gebruik al een hele tijd dit programma

Of het mogelijk is om dit in je taskbar te proppen weet ik niet, maar ik heb wel eens iets voorbij zien komen op het forum daar dat mensen het wel voor elkaar hebben gekregen.

Het is naar je eigen wensen aan te passen en is na installatie niet echt groot, ik ben er zeer tevreden over.
Maar de footprint van dat programma is redelijk groot. Bovendien wil ik de overige features van het programma niet gebruiken. Bedankt voor je suggestie, maar ik zoek eigenlijk een dedicated programma hiervoor.

Heeft iemand nog een andere suggestie?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2009 16:50 ]

Verwijderd

Everest heeft een functie aan boord om de stats in de systray weer te geven.

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Het is al behoorlijk antiek, maar m'n eigen bouwsel Resysmo bevalt mij zelf nog steeds prima ;)
Pagina: 1