Slasher schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:21:
Ik wil wellicht in de nabije toekomst voor wat betreft een aankoop gebruik maken van een uitgestelde betaling.
Hier zal ongetwijfeld enige registratie bij het BKR van komen. Dat is niet erg maar heb toch een vraag daarover.
Ik ga de uitgestelde betaling helemaal aflossen voordat ik wellicht in 2010 een andere hypotheek ga aanvragen.
Ga ik er bij de aanvraag van die hypotheek last van hebben dat ik daarvoor een notering bij het BKR had voor wat betreft de uitgestelde betaling?
Niet doen! Niet doen! Niet doen!
Alsjeblieft doe het niet. Die bedrijven hebben zo'n slechte administratie! Primeline in ieder geval...
Ik had het geld op mijn rekening voor een camera, maar de verkoper praatte me om, immers 0% rente gedurende 10 maanden, prima toch? Dus ik had netjes alles betaald voor de tiende maand en ik dacht er vanaf te zijn (februari 2008). Wij zaten voor huizen te kijken en hebben wat offertes opgevraagd voor de hypotheek (mei 2008). Dus ik bellen naar primeline, want voor de hypotheek moest dit krediet afgelost zijn. Afijn alles was afgelost, want ik had al betaald, maar er werd vanaf februari dus wel 15 euro per maand aan rente afgeschreven.
Dus ik bel met de mededeling dat het niet klopt, want ik had al betaald, mevrouw ging het nakijken. Prima, ja meneer het klopt u heeft twee rekeningen, de één is 700 euro negatief en de ander 700 euro positief, dus u heeft betaald, alleen zijn ze nog niet gecompenseerd met elkaar, dit regelt de financiële afdeling ik zal de melding doorzetten. Kunt u mij anders even doorverbinden? Nee dat kan niet.
Prima ik wacht af....
In juni werd er opeens 30 euro per maand afgeschreven, maar ondertussen begon de tijd voor de hypotheek te dringen! Dus ik weer bellen... Ja meneer, ik zie dat ze een fout hebben gemaakt, ze hebben nu uw positieve saldo verdubbeld, maar ook het negatieve en nog steeds niet gecompenseerd met elkaar... Dus 1400, tegen 1400???
Dus ik vriendelijk doch dringend verzocht mij toch even door te verbinden met de afdeling. Dat kon echt niet...
Ondertussen was ik het zat, dus heb ik 4 brieven gestuurd, dat als het nu niet binnen 5 werkdagen geregeld was en ik een bewijs van afsluiten van de rekening had, dat ik dan het hele zaakje zou overgeven aan *zocht in de gouden gids een deurwaarder*, waar ik contacten mee had (beetje bluffen mag wel toch?). Uiteindelijk duurde het nog 3 weken voordat ik mijn te veel betaalde rente terug had, niet volledig, maar om die 10 euro ga ik niet moeilijk meer doen.
Uiteindelijk is het net voor het verstrijken van de termijn goedgekomen in augustus en tot en met oktober kreeg ik brieven van Primeline met verklaringen dat ik van de rekening af ben...
Al met al heeft het me veel moeite en geld gekost (telefoonkosten zeker 5 uur aan de telefoon gehangen a ..cent per minuut...) Maar ik ben blij dat ik ervan af ben!
Eens maar nooit weer!
Als het niet hoeft, doe het niet!!!!!