Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Eindelijk begint het ondergeschoven kindje bij gsm's wakker te worden. Mobieltjes hebben al jaren de mogelijkheid om videos te maken, maar tot voor kort was dat in een belachelijke resolutie. Steeds meer fabrikanten geven in hun stats dan ook op waarin gefilmd word. Maar nog steeds is mij t een en ander niet duidelijk. Nu ik weer een nieuw mobiel mag gaan aanschaffen wil ik er natuurlijk eentje die ook goed filmt.
Op t moment zit ik tussen de samsung pixon en de nokia n82 te twijfelen. De samsung kan in 720 x 480 filmen ( Is dat nou breedbeeld?) Maar schijnt vreselijk slecht geluid op te nemen ( wat heb je dan in godsnaam aan zon camera. De N82 komt niet verder dan 640x 480 in 4:3 ( en wie heeft er nou een tv in dat formaat nog, zelfs youtube is tegewoordig breedbeeld) maar daarvan is tenminsste t geluid verglijkbaar met een vhs recorder. Daarnaast, waarom moetten t van die koelkast telefoons zijn. Het hele idee van een videocam telefoon is nou juist, dat je op vakantie in je sportbroekje met je telefoon om je nek kan rondlopen en af en toe een filmpje kan schieten dat thuis op je tv ook representatief is, mijn idee dan. Dus de bedoeling van dit topic, vertel eens wat je video ervaringen zijn met je mobiel. Ik heb t natuurlijk geprobeert te zoeken. Maar ja tiep in mobiel video en je krijgt videos van mobieltjes te zien. Om over geluid nog maar te zwijgen...

The freedom of saying E=MC3

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

And your question?

Het enige waar ik een vraagteken achter zie is:
De samsung kan in 720 x 480 filmen ( Is dat nou breedbeeld?)
Nee, dat is NTSC

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
ah, wat is de video / audio opnamekwalteit van de huidige camfones en welke vind men hier t best.

t is een ervaringsvraag, sinds er doorgaans bij telefoonspecs meestal alleen word aangegeven
of die optie er is. niks is erger dan straks een telefoon gekocht te hebben van 500 euro en dr achter te komen dat ie in de resoluties filmt als de i-phone of de sony cybershots...( je zou verwachten dat die beter video hebben dan een nokia n95, is dat even schrikken.....

u begrijp?

of wat bedoelen ze precies met dvd kwaliteit video op de nokia n85 is dat ook meteen 6 kanaaks audio
of hoe groot zijn de bestanden. welke telefoons filmen in 16:9 dat soort dingen. staat nergens aangegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door verleemen op 17-04-2009 21:03 ]

The freedom of saying E=MC3