Toon posts:

[HP] Laptop RMA, zelf in doos doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een HP laptop met een fabricage fout (stof achter het scherm), en heb hierover contact gehad met HP.
HP gaf aan dat dit gewoon onder garantie valt, en dat zij een koerier van UPS langssturen, om de laptop op te halen.

Nu vroeg ik of dat ik alles in een doos moest inpakken, en volgens de persoon aan de telefoon was dit niet het geval. Nu weet ik dat ze dit destijds ook bij Acer zeiden, en toen kwam de koerier aan mijn deur, en deze had helemaal geen doos bij zich.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de garantie procedure van HP, zo ja, neemt de koerier nou een doos mee of niet?

Alvast bedankt.

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik zou hem gewoon zelf in een doos doen, weet je tenminste zeker dat ie goed verpakt is. Wel alleen de laptop denk ik, neem aan dat je de accu en de rest van de accesoires niet hoeft terug te sturen.

Verwijderd

Normaal gezien moet jij de laptop in een doos verpakken. UPS komt enkel ophalen.

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Heb ik ook een keer gehad, ups had geen doos bij.
Zegt de chauffeur dat ie hem ook wel zo in de achterbak wilt gooien 8)7

Ik weer opbellen met UPS, komen ze weer langs zonder doos |:(

Ik weet eigenlijk niet meer hoe dit is afgelopen, volgens mij had ik hem uiteindelijk zelf in een doos gestopt.
Slappe excuses ontvangen en een chauffeur die op zijn flikker kreeg.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:22
* Titelfix, dit dekt de lading beter.

Bij Asus moest ik hem ook zelf in een doos doen (wat was overigens via TNT). Gewoon zelf, enkel de laptop, in een doos doen en bij voorkeur natuurlijk de originele als je deze nog hebt. Soms willen ze het nog wel checken heb ik gehoord, dus plak hem nog niet dicht in ieder geval, maar zorg dat het, mocht het nodig zijn klaar staat.

Van Asus kreeg ik in ieder geval zeer duidelijke instructies, dat dat bij jou niet het geval is... :S

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb ook al verschillende Hp laptops op gestuurd (dan wel zakelijke modellen) maar ups komt elke keer met een doos. :*)

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 19:10
whitedrag152 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:55:
Ik heb ook al verschillende Hp laptops op gestuurd (dan wel zakelijke modellen) maar ups komt elke keer met een doos. :*)
Ik heb zelf voor de HP klantenservice gewerkt: UPS hoort een doos bij zich te hebben, maar de praktijk is dat ze die lang niet altijd bij zich hebben. Ik zou de laptop onverpakt klaarleggen en de originele doos achter de hand houden voor het geval dat UPS er geen heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag is de UPS koerier langsgeweest, en deze had inderdaad gewoon een doos bij zich, zoals HP mij al had verteld.

Voor de zekerheid had ik achter de deur een doosje klaarliggen, mocht dit nodig zijn, maar gelukkig was dit niet nodig.

HP verwacht dat mijn laptop in ca. 10 dagen weer bij mij thuis is :)
Pagina: 1