Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb me laatst verdiept in overclocken en heb laatst (gisteren nog) mijn koelpasta vervangen met arctic silver 5 8) en hele pc schoongemaakt.
Mijn pc heeft een Zalman CNPS-7700alcu cooler en draait nu idle op zo'n 55 graden. Mijn PC was er helemaal klaar voor, al zeg ik het zelf.
Ware het niet dat er in mijn BIOS echt geen enkel menuutje of iets dergelijks is te vinden wat ik kan gebruiken om over te clocken. Ik kan wel de FSB snelheid zien enzo, maar is niet selecteerbaar.

Wat moet ik doen? (is trouwens OEM pc, van de aldi, medion ;( )

p.s: nog een klein vraagje: mijn processor wordt in windows herkent (in bijvoorbeeld speedfan, imgburn) als 2 keer een 3,4 ghz 32 bit processor, hoe kan dat nou weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 23:24
1.Je zal in bios niet veel overclockmogelijkheden vinden aangezien het een medion pc is. Je kan misschien nog wel eens proberen met software.

2.Door hyperthreading zie je twee cpu's maar je hebt maar één fysieke core.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Als je moederbord geen opties heeft om te overklokken kan je het wel vergeten helaas, er zijn wel software oplossingen maar die zijn verre van handig en stabiel. Windows ziet 2 processoren omdat p4's HyperThreading hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
55 Graden idle, is dat ook niet wat hoog? (Waarmee heb je dat gemeten, en en wat zijn de temperaturen stressed?)

EDIT: Blijkbaar schijnt 55 Idle redelijk normaal te zijn voor P4 Prescotts ;)

[ Voor 26% gewijzigd door omgwtfbbq op 17-04-2009 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Laatst online: 19-03 21:48
Vergeet niet dat hij zeer waarschijnlijk een prescott heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
ik had een 3 ghz prescott (de 530 voglens mij) en die werd 62 graden stressed... idle was ie dan meteen 20 graden koeler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-03 14:02
kan het ook niet met een bios-flash? (gewoon een vraag, ik weet het zelf ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

1 overclocken, tja met 55 graden idle is het niet heel erg aan te raden aangezien het stressed nog hoger is dan, het kan ook komen doordat je koelpasta oud is, vervangen dus en dan je temp bekijken, zo niet is het jammer en moet je toch echt iets aan gaan passen wil je overclocken.
55 graden idle verbaast me ook niet heel veel aangezien p4's nogal heethoofden zijn.

Zit je koeler trouwens wel goed vast ?

2 komt inderdaad door de hyperthreading

[ Voor 4% gewijzigd door BGB4rn op 17-04-2009 08:49 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Laatst online: 31-08 16:13
thijszor schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:26:
Vergeet niet dat hij zeer waarschijnlijk een prescott heeft ;)
wat is daar mis mee? die heb ik ook wel,

ik heb de mijne ook wel overclockt naar 4 GHZ... :X

aan de CPU ligt het niet aan.

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

wie weet kun je je BIOS flashen aangezien medion meestal gewoon msi moederborden gebruiken oid.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
__Kevind__ schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:52:
[...]

wat is daar mis mee? die heb ik ook wel,

ik heb de mijne ook wel overclockt naar 4 GHZ... :X

aan de CPU ligt het niet aan.
Dat Prescott heethoofden zijn, zoals eerder genoemd in dit topic.
Vandaar dat de TS niet enorm verbaast moet zijn over de idle temps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Laatst online: 31-08 16:13
thijszor schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:04:
[...]

Dat Prescott heethoofden zijn, zoals eerder genoemd in dit topic.
Vandaar dat de TS niet enorm verbaast moet zijn over de idle temps
ja klopt ben ik wel mee eens jah, mocht je willen gaan overclocken, goed de temp in de gaten houden, of liever zelf andere cpu koeler gebruiken die de heethoofd :P in bedwang kan houden.

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, zoveel had ik er niet verwacht op de avond :P

Maar wat is dan een Prescott CPU?

Er zijn toch verschillende sensoren, soms worden ze er buiten geplaatst, soms in de kern waardoor het altijd heet lijkt te zijn, toch?

En ja, mijn CPU wordt zekers wel optimaal gekoeld en alles zit goed vast enzo, heb destijds deze koeler gekocht omdat veel Medion 8383 XL gebruikers veel last hadden van de stofzuigerventilator :P
Dit was destijds de beste koeler vindbaar, en zalman heeft toch wel een goede reputatie onder de merken lijkt mij... dus aan de koeling ligt het niet.
Moet er wel bij zeggen dat ik ook zo'n fanmate 2 ding heb, hij draait nu op z'n laagst, op z'n hoogst zo'n 2 graden temperatuurwinst.

Om te weten te komen welke sensor degene van de CPU was, gebruik ik zo'n stressprogramma. blijkt dus temp2 te zijn, of Core (beiden liggen op zelfde temperatuur ongeveer).
Ik gebruik trouwens speedfan, en die doet af en toe heel raar. Hij geeft nou bijvoorbeeld 15 graden aan :S dus die temp sensor is ook niet geheel te vertrouwen lijkt mij.
Overigens zit er praktisch geen gevaar aan overclocken lijkt mij, want als mijn CPU boven een bepaald maximaal aantal graden komt, schakelt de Pentium de pc automatisch uit. Daardoor kwam ik er dus ook achter om maar even de witte koelpasta van 4 jaar oud te vervangen met Arctic Silver, en tegelijk een grote schoonmaak te houden.

Maarja als er geen mogelijkheid is om te overclocken kom ik ook niet ver natuurlijk, ik kan de bios versie ook wel even posten als jullie dat nodig vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 08:41
Het probleem is dat het een medion computer is. Die heeft een aangepaste bios op het moederbord zitten waarin de overclock opties geblokkeerd zijn.

Zoals al eerder geopperd kan je proberen erachter te komen wat voor moederbord medion gebruikt heeft en aan de hand daarvan een 'normale' bios te flashen op het moederbord. Als het bijvoorbeeld een msi is zoals gesuggereerd, dan moet er op de msi site wel een bios te vinden zijn.

Be carefull als je gaat flashen, want het is niet gegarandeerd, dat het moederbord een ander bios accepteert. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Er zijn toch verschillende sensoren, soms worden ze er buiten geplaatst, soms in de kern waardoor het altijd heet lijkt te zijn, toch?
Dit is inderdaad van toepassing op dual core cpu's , maar aangezien jij een singlecore heb :) ik weet niet zeker of realtemp een core temp en een cpu temp aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkii
  • Laatst online: 02-01 16:08
Denk niet dat je ver kan clocken hoog uit 0,6Ghz. Dus koop maar een goede setje overclock ram ;)
zoek uit welke msi board je hebt. Doe een bios-flash en Clock Ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Let wel op dat Medion vaak wel een moederbord heeft dat gebaseerd is op een MSI moederbord en een groot deel van de PCB ermee deelt, maar dat er toch belangrijke verschillen kunnen zijn. Zo had een MD8080XL als verschillen met een retail MSI moederbord:
• Geen S-ATA poorten (gewoon niet gesoldeerd)
• Een extra mini-PCI slot
• Een PCI slot dat twee IRQ nummers kon uitdelen (voor de TV/modem combikaart)

Voor zo ver ik weet is niemand erin geslaagd om daar een gewoon MSI BIOS op te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de beste manier om erachter te komen welk moederbord ik heb? dat het MSI was, wist ik al wel.

Ik heb gehoord dat de frequentie van je geheugen gelijk moet zijn aan de FSB voor een soepel resultaat, is dit waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 17:39

Thandor

SilverStreak

Sommige BIOS'sen van Medion PC's hebben wel overclockfuncties. Hangt een beetje af van het model dat je hebt. Het kan dus tegenvallen ;).

Je kunt erbij komen door tijdens de P.O.S.T. op F11 te drukken. Dan moet je am8888egh, am8888egc of am8888eg als wachtwoord intikken en dan heb je wat meer opties.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kijk eens aan, ik wist wel dat er zo'n scherm moest zijn voor servicereparateurs etc.

de POST is hetzelfde moment dat je op het knopje moet drukken voor de BIOS, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 12:08:
Wat is de beste manier om erachter te komen welk moederbord ik heb? dat het MSI was, wist ik al wel.

Ik heb gehoord dat de frequentie van je geheugen gelijk moet zijn aan de FSB voor een soepel resultaat, is dit waar?
Je kan best gewoon kijken op de website van MSI en de modellen vergelijken met de jouwe op basis van chipset, specificaties en uiterlijk van het PCB.

Als je geheugenfrequentie gelijk is aan de frequentie van de FSB, krijg je geen synchroniteitsvertragingen. Maar je geheugen sneller laten draaien dan je FSB geeft weer meer bandbreedte, wat prestatiewinst kan opleveren. Vaak is die winst door meer bandbreedte groter dan het verlies door synchroniteitsvertragingen.

Let wel dat je moet rekenen met de échte frequentie van de bussen. Zo is de FSB bij jouw Pentium 4 "quad pumped" en wordt aangeduid als 800MHz. Maar de echte frequentie is 200MHz. Ze noemen het 800MHz omdat er 4x per klokpuls gegevens verstuurd kunnen worden waardoor de bus 4x zoveel bandbreedte heeft als een "gewone" bus van 200MHz.

Hetzelfde gaat op voor DDR geheugen. PC3200 wordt vaak aangeduid als DDR-400 ofwel 400MHz maar de échte frequentie is wederom 200MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 19:44
Thandor schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 12:14:
Je kunt erbij komen door tijdens de P.O.S.T. op F11 te drukken. Dan moet je am8888egh, am8888egc of am8888eg als wachtwoord intikken en dan heb je wat meer opties.
Precies, diat herriner ik me nu opeens van mijn brakke 8800XL medion :) Daarbij kon je ook dmv F11 in een apart beveiligd menutje komen en daar een wachtwoord invoeren om zo opnieuw je standaard bios, maar dan met een extra tab te zien. Het valt wel erg tegen aangezien je (bij mijne iig) enkel de FSB aan kon passen. Volgens mij zelfs niet eens de multiplier. Dus na een verhoging van ~20mhz op een Pentium D 830 was het snel the end of the road aangezien je met een lage multiplier en zonder Vcore niet ver komt. Denk ook niet dat je P4 veel hoger gaat komen zonder extra sap ;)

IMO is de 7700 echt niet een 'top' koeler van Zalman. Als je ècht serieus wilt gaan overclocken (voor zover dat kan met een medion) kun je beter eerst uitzoeken wat voor rek er in je cpu zit, en dan een betere koeler aanschaffen (en ook je airflow nakijken). Als jouw p4, socket 775 gebruikt dan heb je ruime keus tussen koelers. Ik zou, als ik jou was, dan ook zeker een Scythe Mugen overwegen (één van de betere, gekwalificeerde, koelers ;) ). Die koelt beter dan de beste zalman op het moment (9700).

Zeker voor zo'n heethoofd als een Prescott kan dat wel eens verstandig zijn :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wackoz schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 14:59:
[...]

Precies, diat herriner ik me nu opeens van mijn brakke 8800XL medion :) Daarbij kon je ook dmv F11 in een apart beveiligd menutje komen en daar een wachtwoord invoeren om zo opnieuw je standaard bios, maar dan met een extra tab te zien. Het valt wel erg tegen aangezien je (bij mijne iig) enkel de FSB aan kon passen. Volgens mij zelfs niet eens de multiplier. Dus na een verhoging van ~20mhz op een Pentium D 830 was het snel the end of the road aangezien je met een lage multiplier en zonder Vcore niet ver komt. Denk ook niet dat je P4 veel hoger gaat komen zonder extra sap ;)

IMO is de 7700 echt niet een 'top' koeler van Zalman. Als je ècht serieus wilt gaan overclocken (voor zover dat kan met een medion) kun je beter eerst uitzoeken wat voor rek er in je cpu zit, en dan een betere koeler aanschaffen (en ook je airflow nakijken). Als jouw p4, socket 775 gebruikt dan heb je ruime keus tussen koelers. Ik zou, als ik jou was, dan ook zeker een Scythe Mugen overwegen (één van de betere, gekwalificeerde, koelers ;) ). Die koelt beter dan de beste zalman op het moment (9700).

Zeker voor zo'n heethoofd als een Prescott kan dat wel eens verstandig zijn :)
F11 drukken dus? ok

zat er aan te denken om een nieuwe PC in elkaar te gaan zetten aangezien deze nogal wat kuren heeft (soms tijdens opstarten werkt windows niet, omdat mijn schijf met windows wordt aangeduidt als BzBzBzBz enzovoort wordt aangegeven)

maarja toen dacht ik aan overclocken en ik dacht laat ik maar zoveel mogelijk uit dit systeempje persen van wat ik nog heb ;)

dus als ie stuk gaat door overclocken vind ik dat opzich ook geen punt, zeker niet met de strakke prijskaartjes van tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer anders te achterhalen (if all else fails) wat voor mobo je hebt, en daar een andere bios in te flashen ipv een aldi bios die vaak gelimiteerd is wat betreft mogelijkheden tot 'finetunen' ( nofi daar de gemiddelde aldi klant dat veelal niet snapt).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangepaste bios versies, kun je meer dan alleen je moederbord mee verknallen, zeker voor medion wat standaard al bekend staat om de brakke hardware/software.

Wil je overclocken, koop een daarvoor geschikt mobo'tje van de topmerken MSI of Asus.
Zal hooguit 5 tientjes kosten aangezien pentium 4 al aant vergrijzen is.
Hierbij loop je nog het risico dat dit moederbord niet in de medion kast past en daarnaast nog meer mogelijke grappen tijdens het bouwen.
Daarnaast heb ik mijn twijfels bij het clocken zelf omdat je cpu idle al erg warm is, laat staan stressed en overclocked.
Hoe hoog de processor maximaal kan draaien blijft ook nog de gok.

Mijn advies, houden zo of nieuwe bouwen, of allebei.
Suggestie: AMD Phenom X4 9950 of Intel Core 2 Duo E7400 (beiden in staat om zeer ver over te clocken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 01:31:
Aangepaste bios versies, kun je meer dan alleen je moederbord mee verknallen, zeker voor medion wat standaard al bekend staat om de brakke hardware/software.
Dat is geen goede reden. Die moederborden worden door MSI gebouwd en zijn gewoonlijk gebaseerd op een moederbord dat al bestaat.

Overigens is een topmerk geen garantie voor kwaliteit. Het laatste jaar zijn hier in huis een Asus, een MSI en een Gigabyte moederbord stuk gegaan, ruim voor je dat zou verwachten. En het moederbord van Medion dat ik had, is jarenlang meegegaan en doet het nu nog elders prima. Natuurlijk is dat maar een enkele observatie, maar om nu te zeggen dat alle hardware in een Medion computer slecht is, is veel gezegd.

Hun kasten zouden wel wat beter geventileerd mogen worden, daar ben ik mee akkoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok jongens, heb dat wachtwoord ingevoerd en kom inderdaad in een menu met wat extra opties, maar CPU overclocken kan nog steeds niet.

Ik heb wel iets extreem handigs gezien, ik kan mijn cooler instellen op 3 pin, waardoor de Zalman automatisch z'n rpm aanpast. Ware het niet dat zoals eerder gemeld die tempsensor nogal brak is (fix, iemand?) en dus continu 10-15 graden aangeeft de laatste tijd.

Overigens moederbord is niet van MSI, maar een Micro-Star MS-7091 (of is dat niet verdacht veel een dochterbedrijf van MSI die prutmobo's maakt voor de aldi?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

heb je al tooltjes als speedfan en cpucool er op los gelaten ? zo kon ik ook mijn onoverclockbare dell overclocken van 2.4 naar 2.66 Ghz, het was niet veel maar het kon :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 10:47:
Overigens moederbord is niet van MSI, maar een Micro-Star MS-7091 (of is dat niet verdacht veel een dochterbedrijf van MSI die prutmobo's maakt voor de aldi?)
MSI staat voor MicroStar International. Het moederbord is gewoon gemaakt door MSI.
BGB4rn schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 11:10:
heb je al tooltjes als speedfan en cpucool er op los gelaten ? zo kon ik ook mijn onoverclockbare dell overclocken van 2.4 naar 2.66 Ghz, het was niet veel maar het kon :)
Het nadeel van zo'n tooltjes is dat op een OEM moederbord de PCI/PCI-E bussen meestal niet gelocked zijn, waardoor deze mee overklokt wordt bij het overklokken van de FSB. Dan kan je al snel problemen krijgen met je netwerkkaart, SATA controller, grafische kaart, enz. De ene controller kan er al beter tegen dan de andere.

[ Voor 46% gewijzigd door Admiral Freebee op 18-04-2009 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BGB4rn schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 11:10:
Heb het programma 'overclockulator' gedownload maar ook daar waar het menu hoort komen te staan voor het overclocken, komt er niks tevoorschijn.

Maar met Speedfan kun je ook overclocken? hoe? ben het nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:14
Ze doen er overigens ALLES aan om het tegen te houden. Ook wat koeling betreft.

Ik heb zelf een 2,66 GHz Medion gehad, 2999 MHz was alles oke (orthos, prime). Bij 3000 resette hij gewoon. Je gaat mij niet vertellen dat dat niet door hun komt.

Wat ik zou doen is een nette betaalbare AMD computer kopen. Phenom II heeft een zeer goede prijs/prestatie houding. Voor rond de 550 euro zou je al een leuk systeem in elkaar kunnen zetten.

[ Voor 42% gewijzigd door Red-Front op 18-04-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Admiral Freebee schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 11:19:
[...]

Het nadeel van zo'n tooltjes is dat op een OEM moederbord de PCI/PCI-E bussen meestal niet gelocked zijn, waardoor deze mee overklokt wordt bij het overklokken van de FSB. Dan kan je al snel problemen krijgen met je netwerkkaart, SATA controller, grafische kaart, enz. De ene controller kan er al beter tegen dan de andere.
Het was overigens een oud delletje hoor :P was een P4 zonder sata en met AGP, dus dan heb je dat probleem niet dat je PCI-e rot dan doen :+ sata het zelfde verhaal :P

wat ik wel jammer vond is dat je geen voltages in kon stellen en dat als ik m op 2,7Ghz clockte dat ie dan freezte .. er zat overigens geen temperatuur uitlezing op het bord/ processor..

Maar het is maar een idee hoor als je per see wil overclocken dan kan het maar is t ook rendabel ?(in mijn geval dus niet :P )

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Je AGP en PCI bus wordt dan nog altijd mee overklokt waardoor je grafische kaart en ook je PATA controller, geluidskaart, enz. raar kan doen :P Die zal je oude Dell ook wel hebben gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:00
Red-Front schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 11:27:
Ze doen er overigens ALLES aan om het tegen te houden. Ook wat koeling betreft.

Ik heb zelf een 2,66 GHz Medion gehad, 2999 MHz was alles oke (orthos, prime). Bij 3000 resette hij gewoon. Je gaat mij niet vertellen dat dat niet door hun komt.

Wat ik zou doen is een nette betaalbare AMD computer kopen. Phenom II heeft een zeer goede prijs/prestatie houding. Voor rond de 550 euro zou je al een leuk systeem in elkaar kunnen zetten.
Dit is wel een vergezochte complot theorie. Ik denk niet dat Medion een ding heeft ingebouwd om de pc te laten resetten bij 3GHz. Het is heel goed mogelijk dat 1MHz hoger er voor zorgt dat de pc niet meer stabiel is.
Daarbij zijn de Medion pc's nooit gebouwd om over te clocken, maar om te voldoen aan de vraag van standaard huis-tuin-en-keuken-gebruik. Dit laatste doen ze prima en zijn hebben daarvoor precies genoeg features en dat is vast niet om het overclocken tegen te gaan.

Maar ontopic:
Ik vrees dat je, afgezien van software, niet zo ver gaat komen met overclocken. Met software overclocken zou inderdaad kunnen, maar uit ervaring zeg ik dat dat niet erg stabiel werkt over het algemeen. Daarnaast zijn Medion voedingen vaak niet ruim bemeten (kosten oogpunt), wat waarschijnlijk zal betekenen, dat wanneer je je systeem zwaarder gaat belasten en meer vermogen gaat vragen, de pc onstabiel kan worden door voedingsproblemen.
Als je echt wilt overclocken, zou ik een ander systeem kopen dat er toch meer op uitgerust is. Als je dat niet wilt/het budget niet voor hebt, zou ik gewoon tevreden zijn met wat je hebt en eventueel later een "overclock-pc" kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

ja inderdaad, herrinner me ineens dat ik m niet boven de 2,7 clockte dat ik toen geen geluid meer had :P toen waren m'n spellen wel sneller maar zonder geluid ...

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mmm tja nu die bijvoorbeeld in firefox de filmpjes van gamekings.tv niet eens meer vloeiend afspeelt zou overclocken toch wel handig zijn.

maar gebruik mijn pc echt alleen maar voor surfen, voor gamen heb ik een 360 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:34:
mmm tja nu die bijvoorbeeld in firefox de filmpjes van gamekings.tv niet eens meer vloeiend afspeelt zou overclocken toch wel handig zijn.
Met overklok haal je op die Prescott nooit heel veel. als je 30% (haal je nooit...) zou halen zou het waarschijnlijk nog steeds schokken. Je kunt beter uitzoeken of er geen efficentere software (antivirus wisselen/uitschakelen maakt b.v. veel uit op low performance pc's, drivers checken, overbodige software eraf, defragmenteren, andere browser)

[ Voor 15% gewijzigd door leuk_he op 18-04-2009 12:38 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

als je die bak toch niet gebruikt voor gamen waarom zou je dan overclocken ? :P woooaah een internetstream :P
zou ie gewoon moeten doen hoor. en zo als hier boven even je pc echt idle maken :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik dacht altijd dat die singlecores wel goed klokte.. heb hier nog een 3,2GHz liggen.. wou er binnenkort eens wat uitpersen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 09:10:
[...]

Dat is geen goede reden. Die moederborden worden door MSI gebouwd en zijn gewoonlijk gebaseerd op een moederbord dat al bestaat.

Overigens is een topmerk geen garantie voor kwaliteit. Het laatste jaar zijn hier in huis een Asus, een MSI en een Gigabyte moederbord stuk gegaan, ruim voor je dat zou verwachten. En het moederbord van Medion dat ik had, is jarenlang meegegaan en doet het nu nog elders prima. Natuurlijk is dat maar een enkele observatie, maar om nu te zeggen dat alle hardware in een Medion computer slecht is, is veel gezegd.

Hun kasten zouden wel wat beter geventileerd mogen worden, daar ben ik mee akkoord :P
De moederborden kunnen wel bij MSI ontworpen zijn, maar heb je weleens in de folders van MSI gekeken wat voor testen ze allemaal uitvoeren op hardware?
Dat word nooit op die medion producten gedaan, bijvoorbeeld: Het warmte probleem in medion desktops/laptops, komt bijna in elke medion voor.
Een MSI notebook is dan wat duurder maar daar zul je zulke domme fouten nooit hebben.

Alle mensen die ervaring met medion hebben van onze ict opleiding, en ook vrienden, hebben nagenoeg allemaal problemen ondervinden met medion.
MSI en Asus moederborden kunnen ook gebreken bevatten dat is waar.
Dat hardware van medion slecht is, is niks te veel gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 13:32:
[...]

De moederborden kunnen wel bij MSI ontworpen zijn, maar heb je weleens in de folders van MSI gekeken wat voor testen ze allemaal uitvoeren op hardware?
Dat word nooit op die medion producten gedaan, bijvoorbeeld: Het warmte probleem in medion desktops/laptops, komt bijna in elke medion voor.
Een MSI notebook is dan wat duurder maar daar zul je zulke domme fouten nooit hebben.

Alle mensen die ervaring met medion hebben van onze ict opleiding, en ook vrienden, hebben nagenoeg allemaal problemen ondervinden met medion.
MSI en Asus moederborden kunnen ook gebreken bevatten dat is waar.
Dat hardware van medion slecht is, is niks te veel gezegd.
Mensen kopen Medion omdat het de enigste PC is die in de supermarkt te koop is. Alle oma's/opa's denken: 'kiek annie, kunnen wie ook internet'n enzeu'
dus dat is de tactiek van heel medion/targa
dit is dan ook direct me laatste aldi pc, nadat onze laptop van de aldi ook al Wi-Fi problemen heeft ben ik er helemaal zat van.

on:
voor die problemen met flash sites enzo, extra reepje ram kopen dan maar? zit nu 512 mb in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:34:

maar gebruik mijn pc echt alleen maar voor surfen, voor gamen heb ik een 360 :P
Dat schokken probleem, zou ik niet bepaald aan oude hardware wijten.
Mijn ouders hebben nog steeds een Pentium III 450MHz, ja echt, en die doet YouTube video's etc. schitterend onder XP ;)

Je zou bv. eens CCleaner Slim kunnen gebruiken om je PC wat op te schonen.

Dus een Presscot CPU mag daar geen problemen mee hebben.

Bovendien heb ik eigenlijk zeer goede ervaring met Medion PC's.
Had vroeger een MT 112 (P4 2GHz, 256MB RAM, GeForce 4 MX) en het moederbord daarvan werkt nu nog steeds perfect ergens anders :)

Heb trouwens nog een P3 bordje (Medion 2001) van Medion liggen, en die had inderdaad geen overklok functies, en was gebaseerd op een Asus moederbord !

Ik ben het er echter wel mee eens dat de airflow in de Medion kasten wel beter kan.

Dan, over die temperatuursensor:
Gebruik je de laatste versie van SpeedFan (v1.37) ?

En weet je zeker dat je de juiste sensor afleest ?
Stress je CPU eens, en check met SpeedFan welke temp. er omhoog vliegt.
Dat is dan je CPU.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
Ik heb ook een Pentium 4 Presscot 550 (Medion) Met een MS-7046 mobo, dat moederbord support overclocking wel, alleen zul je een bios aan moeten passen met bin editor ofzo iets. En dan moeten flashen. Maar daarmee kan je ook je mobo slopen.
Pagina: 1