Toon posts:

Repeater Linksys WRT54G als repeater

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had even een vraagje:
zie afbeelding
Afbeeldingslocatie: http://wifi.mts-plus.nl/wifi.jpg
is het mogelijk ?
Hoofd wifi Router met internet die het wifi zendt, dit wordt ontvangen door de Linksys WRT54G deze zendt het signaal door naar een laptop die op wifi en ik zou graag de 4 x de utp aansluitingen willen gebruiken om bedraad 4 destop computers aan te sluiten is dit mogelijk ? natuurlijk moet de router wel worden verzien van de (gehackt firmware).zie http://gathering.tweakers...list_messages/885878/last
;)
Alvast bedankt vriendelijke Groeten Klaas !

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Dat zou moeten gaan indien de "hoofdrouter" WDS ondersteund. Houd er wel rekening mee dat je dan je effectieve snelheid halveerd !! Dit komt doordat de 2e router eerst de request van de client via wifi oppikt en dit dan door gaat sturen naar de hoofdrouter.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik er achter komen of de 'hoofdrouter'l WDS ondersteund !
het is dus niet mogelijk met davolink dv-201amr ? is er een andere goedkope oplossing ?
idee ?

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik neem aan dat je op je WRT iets van dd-wrt gaat zetten gezien dat je het over "gehackte" firmware hebt. Als je dat er al op hebt staan dan zul je binnen je wireless tabs een tab met WDS hebben staan. Indien de davolink WDS zou ondersteunen mag je verwachten dat er ook daar binnen het wireless deel een tab of venster of whatever hebt waar je WDS kunt instellen.

Ik heb zelf geen davolink staan, maar van wat ik middels google kan vinden lijkt het me dat deze router geen WDS ondersteund. De enige mogelijkheid die dan mijns inziens overblijft is een kabel tussen beide routers, maar ik denk dat omdat je al om WDS vraagt dat niet zo maar aan te leggen is.

Met ADSL routers die evt. WDS ondersteunen kan ik je helaas niet helpen, ik ben al jaar en dag kabelaar. Ik weet wel dat alternatieve firmware zoals DD-WRT niet voor ADSL routers beschikbaar is.

Heb even zitten zoeken en kwam op deze site waar al een WDS filter op de resultaten is toegepast dus wellicht kun je daar een keuze maken uit evt. mogelijkheden.