Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geluid valt weg

Pagina: 1
Acties:

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 20:12
Sinds het weekend heb ik last van problemen met betrekking tot m'n geluid. Als ik bijvoorbeeld een filmpje op Youtube bekijk of een game speel, valt na verloop van tijd (meestal tussen enkele minuten tot drie kwartier) het geluid weg. Start ik een andere applicatie dan heb ik gewoon geluid, en als ik herstart (of in het geval van Youtube de pagina vernieuw) heb ik ook weer geluid. (tot het weer wegvalt natuurlijk)

De afgelopen dagen heb ik al vanalles uitgeprobeerd. Ik heb begin vorige week een nieuwe muis (G9 Laser Mouse) geïnstalleerd en dacht dat daarmee misschien een conflict optrad. Ik heb een system restore gedaan tot voor die tijd, zonder effect. Verder heb ik alle drivers bijgewerkt, virus/spyware/malware gecheckt, etc.

Vandaag heb ik m'n PC weggebracht naar de lokale PC boer om te laten nakijken. PC heeft daar de hele dag aangestaan en liep als een zonnetje. Ik begon dus een hardwareconflict te vermoeden, dus ben thuis verder gegaan met testen. Ik ben begonnen met het minimale aan te sluiten en te testen. Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk aan m'n headset ligt.

Op het moment dat ik m'n headset aansluit (één of ander Trustdingetje, kom 'm niet tegen op de website van Trust, maar hij lijkt verdacht veel op deze), krijg ik in no time storing. Heb net een aantal afleveringen van High Stakes Poker zitten kijken. Op de boxen met headset losgekoppeld kan ik zonder probleem een aflevering van drie kwartier kijken. Zodra ik m'n headset aansluit loopt het geluid na ongeveer tien minuten vast. Als ik 'm via apparaatbeheer uitschakel en de browser vernieuw werkt alles weer. Had 'm eerst via een USB-hubje lopen en nu via een USB-verlengkabel in een andere poort, het probleem blijft.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit nog op kan lossen zonder een nieuwe headset te kopen, of is dat de enige / meest handige oplossing? :)

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Lijkt me eerder een driver-conflict..... icm Windows....
Ik denk dat de geluidsdrivers het geluid opeisen, waardoor jouw USB-headset dus geen geluid krijgt.

[ Voor 50% gewijzigd door Dima_2005 op 16-04-2009 23:11 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 20:12
Hmm, hoe kan ik dat nachecken en eventueel oplossen?

Heb vandaag trouwens wel m'n boxen weer aangesloten en die werken wel gewoon. Heb nu een Youtube filmpje van dik 4,5 uur aan staan en heb na anderhalf uur nog altijd geluid. :)

[ Voor 63% gewijzigd door Exitium op 17-04-2009 00:36 ]