Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slim document opmaken

Pagina: 1
Acties:

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-11 08:59
Ik zou willen weten of het mogelijk is om 3 documenten te creeren waarbij ik voor bijv in 2 van deze documenten 1 indentieke pagina gebruik. Het gaat hier om een kwaliteitshandboek.

Wat ik nu heb zijn ongeveer 200 losse pagina's (in word) welke na elke update (halfjaarlijks) worden samengevoed in 1 pdf document.

Door splitsing willen we het zo inrichten dat de 3 verschilende bedrijven hun eigen document krijgen, maar de pagina's welke voor de 3 bedrijven gelijk blijven, wil ik niet 3x creeeren en beheren. Er zijn namlijke veel pagina's aanwezig welke niet van toepassing zijn voor het ene bedrijf maar weer wel voor het andere bedrijf.

Een van de eisen is dat het basis document in word formaat blijft ivm het beheren van de het document.

Ik dacht zelf aan een webpagina met een 3x een index (per bedrijf) vol hyperlinks naar een word document (pagina), maar dat moet toch makkelijker kunnen...?

[ Voor 8% gewijzigd door MiZtraL op 16-04-2009 22:58 ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:15

TeeDee

CQB 241

Bedoel je niet gewoon sjablonen?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik denk meer aan het invoegen van een word-bestand als link/veld, zodat dat gedeelte automatisch kan worden bijgewerkt.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• MiZtraL
TeeDee schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:49:
Bedoel je niet gewoon sjablonen?
Nee ik ik denk niet dat ik sjablonen bedoel. In totaal is het een document wat leesbaar moet zijn, als ik elke keer hyperlink moet aanklikken voor een volgende pagina dan wordt je daar niet echt vrolijk van.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ga onderscheid maken tussen vorm en inhoud - en dus geen Word gebruiken. Pas bij publicatie maak je er een pdf van. Bijvoorbeeld een goed CMS kan op aanvraag een pdf genereren. Met als bonus de huisstijl van de juiste klant :P

IMHO: ga uitzoeken waarom de 'eis' Word is. En vraag dan (afhankelijk van de organisatie: op papier) hoeveel geld en tijd er tegenover die eis mag staan. Eisen roepen is altijd makkelijker dan de consequenties (h)erkennen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MiZtraL
F_J_K schreef op donderdag 16 april 2009 @ 23:18:
Ga onderscheid maken tussen vorm en inhoud - en dus geen Word gebruiken. Pas bij publicatie maak je er een pdf van. Bijvoorbeeld een goed CMS kan op aanvraag een pdf genereren. Met als bonus de huisstijl van de juiste klant :P

IMHO: ga uitzoeken waarom de 'eis' Word is. En vraag dan (afhankelijk van de organisatie: op papier) hoeveel geld en tijd er tegenover die eis mag staan. Eisen roepen is altijd makkelijker dan de consequenties (h)erkennen.
Als we de eis van bijv. word zouden laten vervallen wat zou je aanraden om het document (losse pagina's) goed te kunnen beheren. Er zitten namelijk ook Visio charts welke we graag met Visio zouden willen bijhouden.

En wat bedoel je met een goed CMS. Ik heb hier geen ervaring mee maar iets wat uit 200 losse pagina's bestaat op (3x) een juiste manier weergeven lijkt mij toch wel een uitdaging.

En daarnaast hoeft het niet op het intra-net te komen maar zou een link naar 1 van de 3 versies ook goed zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door MiZtraL op 17-04-2009 09:03 ]

• MiZtraL
Na lang zoeken heb ik het gevonden. In Microsoft Word zit een functie "Hoofddocument"

Een hoofddocument is een document dat een groep verwante documenten bevat. Je kunt een hoofddocument gebruiken om een lang document te ordenen en te beheren door het document in kleinere, meer overzichtelijke subdocumenten te verdelen.

Wat ik dus ga doen is het opzetten van 3x een hoofddocument met verschillende met gelijken en verwijzigingen naar subdocumenten.
Pagina: 1