Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

No input bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar het leek me alvast het meest geschikte.

Ik heb onlangs een nieuwe computer samengesteld en in elkaar gestoken. Deze werkt zeer vlot, maar vertoond toch enkele gebreken. Over de voorbije maanden heeft hij ook reeds enkele keren gekend dat bij opstarten simpelweg niets op het scherm getoond wordt.
Hierbij druk ik dan op de power knop, waarna de computer weldegelijk begint te draaien, maar de boodschap "no input" op het scherm verschijnt, waarna dit in stand by gaat. Ik hoor ook geen geluid van vista dat opgestart is. De computer zelf is daarentegen wel actief, want alle ventilatoren draaien volop, en ook de led van de harde schijf knippert volop. Na enige tijd te wachten schiet er dan geen andere optie over dan de powerknop in te drukken totdat de computer uit gaat. Als ik hierna dan boot krijg ik tot hiertoe altijd de waarschuwing dat Windows niet correct is afgesloten en de vraag om in veilige modus op te starten. Indien ik dan gewoon opstart, lukt wel alles terug.

Heeft iemand een idee waaraan dit ligt?

Even kort ook mijn systeem beschrijven:
- Antec Midi Tower Sonata III Life Style ATX 500W
- Asus P5QC iP45, SATA2 RAID, GLAN
- Asus Videokaart PCI-e Radeon HD4870 512MB DDR5 2xDVI/HDTV
- Intel Core 2 Quad Q9400 2.66GHz FSB1333 Box
- LG DVD-/+/RAM GH22NS30 22x/22x/16x Retail (zwart&wit)
- OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC8500 CL5.0 Platinum
- Western Digital 1TB SATA300 16MB, WD10EACS

Momenteel draai ik Windows Vista Business (32-Bit), aangezien de 64bit versie me nog meer kopzorgen bezorgde quadrivers. Dit gaf ook af en toe blue-screens. Het 32-bit OS lijkt me iets stabieler te draaien tot hiertoe.

Alvast bedankt.
Tim

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:09
Geheugen?
Videokaart?
Moederbord?
Processor?

Kunnen allemaal dingen zijn die voor dit probleem zorgt.
Wat heb je zelf al uitgesloten?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Heb je het geheugen wel op de juiste voltages lopen en de juiste timings ingesteld?
Voor het soms geen beeld hebben bij een coldboot zou het verhogen van het voltage van de Northbridge ook wel eens willen helpen. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enige tijd terug reeds een geheugentest gedaan, om te testen op slecht RAM geheugen. Maar hierbij werden geen problemen gevonden. Dat lijkt me dus al in orde.
Van de voltages en timings heb ik geen idee. Dit zal ik een nakijken.

Ik heb trouwens van alles de laatste nieuwe drivers geïnstalleerd, en deze leveren mij tot hiertoe geen problemen op.
Iets waar ik zelf mee in gedachte zat is de voeding. Ik had de indruk dat de quad-core en de HD4870 nogal wat vragen van een voeding. Zou het kunnen dat 500watt toch niet voldoende is?

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:09
500 watt is wat krap inderdaad, aangezien je een erg dikke videokaart hebt en ook nog een quadcore processor.
Ik zou als ik jou was even een multimeter eraan hangen en kijken of de waarden niet teveel afwijken

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
friggler schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:47:
500 watt is wat krap inderdaad, aangezien je een erg dikke videokaart hebt en ook nog een quadcore processor.
Ik zou als ik jou was even een multimeter eraan hangen en kijken of de waarden niet teveel afwijken
500 Watt krap? Een beetje 400 Watt voeding zou het zelf gemakkelijk aan kunnen. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1