Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Ik hoorde een tijd geleden wat in het nieuws over providers in het buitenland die het geblokt hebben om je telefoon als modem te gebruiken om zo te internetten op je pc. Maar ik wist niet dat dit ook in NL aan de hand was? Zo lijkt het wel namelijk. Ik krijg namelijk sinds kort de melding op mijn HTC Touch Diamond: "Het bedrijfsbeleid verbiedt het gebruik van Internet Sharing. IntShrUI.exe is geblokkeerd." Deze melding krijg ik wanneer ik mijn telefoon als modem wil gebruiken ('Gedeelde internetverbinding' onder programma's) bij m'n laptop wat ik af en toe in de trein gebruik.
Hoe zit dit? Is het echt geblokt? En hebben jullie er (met Vodafone) ook last van?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 17:24

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wikipedia: Tethering is inderdaad te verbieden door je telecomaanbieder. Je telefoon heeft namelijk een ander dataverbruikspatroon dan een laptop waarop je gaat internetten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Wiethoofd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:48:
Wikipedia: Tethering is inderdaad te verbieden door je telecomaanbieder. Je telefoon heeft namelijk een ander dataverbruikspatroon dan een laptop waarop je gaat internetten.
Het werkte voorheen altijd wel namelijk.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41
Ik heb het ook regelmatig gebruikt met Vodafone, maar de laatste tijd toevallig niet meer. Morgen weer eens testen :p

Owja, heb je je Vodafone proxy al uitgezet ? Dat scheelt ook wel één en ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:35
Jaspur schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:45:
Ik hoorde een tijd geleden wat in het nieuws over providers in het buitenland die het geblokt hebben om je telefoon als modem te gebruiken om zo te internetten op je pc. Maar ik wist niet dat dit ook in NL aan de hand was? Zo lijkt het wel namelijk. Ik krijg namelijk sinds kort de melding op mijn HTC Touch Diamond: "Het bedrijfsbeleid verbiedt het gebruik van Internet Sharing. IntShrUI.exe is geblokkeerd." Deze melding krijg ik wanneer ik mijn telefoon als modem wil gebruiken ('Gedeelde internetverbinding' onder programma's) bij m'n laptop wat ik af en toe in de trein gebruik.
Hoe zit dit? Is het echt geblokt? En hebben jullie er (met Vodafone) ook last van?
'bedrijfsbeleid' kun je alleen krijgen als dit vanuit de Exchange omgeving waar je mee synchroniseert opgelegd is. Maak je gebruik van email van Vodafone?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Carpento schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:46:
Ik heb het ook regelmatig gebruikt met Vodafone, maar de laatste tijd toevallig niet meer. Morgen weer eens testen :p

Owja, heb je je Vodafone proxy al uitgezet ? Dat scheelt ook wel één en ander :P
Proxy staat uit, en probeer het al dagelijks :P
StevenK schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:53:
[...]

'bedrijfsbeleid' kun je alleen krijgen als dit vanuit de Exchange omgeving waar je mee synchroniseert opgelegd is. Maak je gebruik van email van Vodafone?
Nu je het zegt.. Op school maken ze nu gebruik van MS Exchange, en dat heb ik als e-mail account ingesteld.. Daar kan 't van komen? Kan ik 't niet omzeilen?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
WBM → TP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Jaspur schreef op donderdag 16 april 2009 @ 23:57:
[...]
Nu je het zegt.. Op school maken ze nu gebruik van MS Exchange, en dat heb ik als e-mail account ingesteld.. Daar kan 't van komen? Kan ik 't niet omzeilen?
Nee; wat je zou kunnen doen is je mail via POP3/IMAP lezen.

Maar je zou ook bij de systeembeheerder aan kunnen kloppen, want ik denk niet dat het bedoeling is dat *jouw* telefoon onder de 'bedrijfspolicy' van de school komt te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41
Ik had beloofd het te testen, dat heeft even op zich laten wachten :P Maargoed, het werkt hier gewoon zoals het moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
StevenK schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 07:21:
[...]

Nee; wat je zou kunnen doen is je mail via POP3/IMAP lezen.

Maar je zou ook bij de systeembeheerder aan kunnen kloppen, want ik denk niet dat het bedoeling is dat *jouw* telefoon onder de 'bedrijfspolicy' van de school komt te vallen.
Na MS exchange account gewist te hebben, werkt het nogsteeds niet. Nog steeds diezelfde melding als ik mijn internet wil delen met m'n laptop.. :'( Iemand die 't weet?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Jaspur schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 00:57:
[...]

Na MS exchange account gewist te hebben, werkt het nogsteeds niet. Nog steeds diezelfde melding als ik mijn internet wil delen met m'n laptop.. :'( Iemand die 't weet?
Als het een policy is, dan is wissen van het exchange account niet voldoende. Je zult je telefoon een harde reset moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook gemerkt met mijn K850 dat inbellen niet altijd meer werkt. Op zich kan ik wel inbellen, maar ik krijg vervolgens alleen maar time outs. Ik heb het nu gefixt door een Bluetooth PAN op te zetten, wat wel mooi werkt. Het lijkt namelijk dat als je inbelt dat je dan een tweede IP-adres krijgt naast die van je telefoon op hetzelfde IMEI nummer. Misschien dat het door die PAN wel weer werkt omdat die in een ander subnet zit? Misschien heeft Vodafone het op één of andere manier voor elkaar gekregen dat je geen twee IP-addressen op het zelfde IMEI nummer mag hebben. Geen idee, maar het werkt weer in ieder geval 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 08:26:
Ik heb ook gemerkt met mijn K850 dat inbellen niet altijd meer werkt. Op zich kan ik wel inbellen, maar ik krijg vervolgens alleen maar time outs. Ik heb het nu gefixt door een Bluetooth PAN op te zetten, wat wel mooi werkt. Het lijkt namelijk dat als je inbelt dat je dan een tweede IP-adres krijgt naast die van je telefoon op hetzelfde IMEI nummer. Misschien dat het door die PAN wel weer werkt omdat die in een ander subnet zit? Misschien heeft Vodafone het op één of andere manier voor elkaar gekregen dat je geen twee IP-addressen op het zelfde IMEI nummer mag hebben. Geen idee, maar het werkt weer in ieder geval 8) .
Lijkt me onzin aangezien je bij T-Mobile ook altijd een ander IP-adres toegewezen krijgt. Ik zie ook geen reden om met vaste IP-adressen te werken.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
StevenK schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 07:31:
[...]

Als het een policy is, dan is wissen van het exchange account niet voldoende. Je zult je telefoon een harde reset moeten geven.
Hoezo niet dan?..

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 08:46:
[...]

Lijkt me onzin aangezien je bij T-Mobile ook altijd een ander IP-adres toegewezen krijgt. Ik zie ook geen reden om met vaste IP-adressen te werken.
Ik heb het hier niet over vaste/dynamische addressen, ik bedoelde TWEE ip-addressen op ÉÉN simkaart :P . Als ik namelijk inbel op mijn telefoon krijgt mijn laptop een tweede IP-adres van Vodafone. Er worden dan dus twee ip-addressen uitgegeven van mijn simkaart (telefoon heeft het eerste IP op mijn sim). Het blijkt dus dat ze dit tegen zijn gegaan, het tweede apparaat dat een IP-adres krijgt van dezelfde simkaart kan dus niet het internet op, maar je krijgt dat tweede adres dus nog wel toegewezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Omdat die instellingen opgeslagen worden in de telefoon en niet worden verwijderd wanneer je het account verwijderd (anders zou iedereen een corporate policy kunnen ontwijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
StevenK schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:30:
[...]

Omdat die instellingen opgeslagen worden in de telefoon en niet worden verwijderd wanneer je het account verwijderd (anders zou iedereen een corporate policy kunnen ontwijken)
Is het niet gewoon aan te passen zonder hard reset? :P

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Jaspur schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 23:23:
[...]

Is het niet gewoon aan te passen zonder hard reset? :P
Ik kom alleen informatie tegen over het uitschakelen van de verplichte pincode, niet hierover. http://www.google.com/sea...urceid=ie7&rlz=1I7GGLL_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
StevenK schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 07:32:
[...]

Ik kom alleen informatie tegen over het uitschakelen van de verplichte pincode, niet hierover. http://www.google.com/sea...urceid=ie7&rlz=1I7GGLL_nl
Uhu, verder dan dat kwam ik ook niet.
Iemand die 't weet?..

x

Pagina: 1