Nieuwe 3D-kaart disabled netwerk-kaart

Pagina: 1
Acties:

• vdvleon
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-06-2023
Hallo iedereen,

Ik heb vandaag mijn nieuwe 3d-kaart (een tweedehandse 8800GTS) ontvangen.
Ik heb netjes mijn oude 1950PRO eruit gehaald, de 8800GTS er in gedaan en windows
op gestart. Hierna deinstalleerde ik mijn ATI drivers en installeerde ik de nieuwste nvidia driver.

Tot hier gaat alles goed. Maar dan merk ik opeens dat ik geen internet meer heb, en wat blijkt, hij herkend mijn netwerk-kaart (onboard) niet meer. Nou, ok. Dan herinstalleer ik de drivers daarvoor. Maar nee, er gebeurd niks. Dan maar de bij geleverde cd-drivers proberen. Ook niks.

Ik heb nu windows XP opnieuw geinstalleerd (moest toch gebeuren), maar nog steeds, mijn netwerk-kaart word niet gevonden :S

Kan iemand mij verder helpen (met tips etc.)? Ik weet echt niet wat het probleem is en hoe ik het moet oplossen :S

Ik heb een:
- ASUS M2A-VM moederbord
- AMD Athlon 64 X2 6000+ CPU
- Nvidia Club3D 8800GTS 320MB
- G.e.I.L. 2GB DDR2-800 geheugen
- Coolermaster 430 Watt voeding

Verwijderd

430 watt is wel wat weinig voor zo'n zwaar systeem, het kan zijn dat er dus teveel stroom gevraagd word waardoor netwerkkaart er mee uit scheid, dat zou dus betekenen dat je een sterkere voeding erin moet plaatsen.

wat ook kan is dat er een IRQ conflict optreed, wat ook weer onwaarschijnlijk is omdat dit sinds windows ME geloof ik niet meer een probleem zou moeten zijn. dat laatste zou windows xp dus zelf op moeten kunnen lossen.

als laatste kan het zijn dat je netwerkkaart het gewoon heeft begeven en dan zou dus de oplossing zijn een netwerkkaart op je moederbord prikken, voor zo'n 10 euro bij elke computerwinkel te halen...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 21:58 . Reden: niet goed gelezen ]

• vdvleon
Zoals je kunt lezen de voeding 430Watt. Maar het is toch raar dat precies als ik mijn 3d kaart erin prik dat hij het begeeft (en mobo (netwerk kaart dus ook) is nog niet zo oud). Maar ik zou kijken of ik hier nog ergens netwerkkaart heb liggen. Toch jammer dat eigenlijk nooit mij het met nieuwe hardware lukt om deze te vervangen / plaatsen zonder problemen :S

• vdvleon
Ik had nog een antieke 3com 10/100 netwerk kaart liggen. Deze doet het gewoon. (wel zo goed als tegen mijn 3d kaart aan). Rare probleem, maar ik kan hier ook mee leven. Thnx voor je hulp

Verwijderd

Dit lijkt eerder op een IO conflict. Probeer eens een bios upgrade van het moederbord, en kijk even in je bios of niet per ongeluk opeens de onboard netwerkkaart is uitgeschakeld.

• vdvleon
Ik heb de onboard netwerk kaart meerdere keren aan en uit geschakelt (misschien valt windows hem dan opeens op, haha, je weet het niet met windows he ;) ) Maar hij staat gewoon aan.
Pagina: 1