Fantec mediaplayer wifi dvb-t recorder 500 gb

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsplace
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-03-2023
Dag,

Ik ben op zoek naar een mediaplayer voor in de woonkamer. Nu kwam ik deze tegen na veel zoeken.
Weet iemand of dit een goed merk is? Kent iemand de reviews?
De specs zijn wel indrukwekkend en de prijs ook. Ben benieuwd naar reacties!

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site van Fantec.de staan enkele linkjes naar sites die produkten van Fantec hebben gereviewd. Ik heb daar veel positieve geluiden ook Fantec producten gelezen.
Zelf denk ik er over om de Fantec R2650 te kopen met 1,5 T HDD. Dit apparaat heeft ook een analoge video-input waarmee ik van een oudere analoge videocam filmpjes kan omzetten naar digitaal formaat. Ook kan je zo waardevolle VHS-tapes (antiek he ;) ) omzetten naar digitaal formaat.
Nog mooier zou zijn als er ook een analoge kabeltuner in zou zitten, zodat je ook analoge programma's kan opnemen, maar dat is niet het geval. Wel kan je dit met de R2650 doen door de scart-uitgang van je TV te gebruiken. Maar dan moet de TV tijdens de opname wel aan blijven staan (en kan je niet tegelijk naar een ander programma kijken.

De HDRL van Fantec heeft wel een kabeltuner maar die kan geen HD (AVCHD, M2TS, 1080p) video afspelen (die mij Canon HF100 videocam produceert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Fantec R2650 met 1,5T HDD en Wifi-USB 1 week in huis.
Prima Mediaplayer !
Makkelijk te installeren en goede menustructuur.
Erg mooie beeldkwaliteit op HD-ready-TV (jpg + video). Speelt in ieder geval goed M2TS (HD), MOV en AVI formaat.
En belangrijk: erg stil. Geen geluid van fan of HDD, dus prima geschikt voor gebruik in stille woonkamer.
Geeft bij afspelen van M2TS wel steeds 1 seconde zwart-beeld tussen 2 opeenvolgende scenes. Bij afspelen op videocam (Canon HF100) gebeurt dit niet. Ik ga dit issue bij Fantec neerleggen.
Of weet iemand hiervoor een oplossing? Uiteraard zal aan elkaar plakken van alle scenes met Pinnacle of zoiets ook dit probleempje oplossen, maar dat kost weer zoveel tijd.

Heb nog niet opgenomen via analoge AV-input. (voor digitaliseren van oudere analoge opnamens)
Heb Wifi-USB nog niet uitgeprobeerd.