Vrienden van Tweakers;
Ik heb bij een nieuw geinstalleerde PC met een geintegreerde (bedrade) realtek LAN- adapter geen of beperkte verbindingsmogelijkheden als ik automatisch een IP laat toekennen.
Mijn Vista PC werkt in dezelfde IP-range prima.
Dit heb ik al gedaan:
- Kabel vervangen.
- Kabel rechtstreeks in Modem geplaatst.
- Andere lankaart geplaats (ook chipset realtek).
- 10 half, 10 full, 100 half, 100 full en autonegotiation geprobeerd
(echter niet opnieuw opgestart tussendoor is dit nodig?)
- Ipv. Acer recovery CD's Windows XP home OEM cd's geinstalleerd. (clean install met geformatteerde HD)
- Windows Updates offline via cd geinstalleerd.
- IP handmatig geconfigureerd in de juiste range (instellingen van de vista PC overgenomen met ipconfig: Ik heb dan wel LAN-verbinding, maar geen Internet en ik kan mijn modem ook niet pingen (Dus is niet alleen een DNS probleem)
Als laaste nog een andere lankaart geplaatst (intel): Ook nu geen of beperkte verbinding zoals bij de realtek, (automatisch IP), wel lan en geen modem te pingen bij handm IP config.
Ook heb ik een oude Speedtouch even rechtstreeks op de PC geprikt om t ekijken of deze via DHCP een IP zou afgeven: Ook dit werkt niet!
Uit te sluiten lijkt mij nu de hardware, maar dat het een softwareinstelling in Windows moet zijn (niet op driverniveau, aangezien twee verschillende chipsets van zowel Realtek als Intel het niet doen)
Ook is het niet mijn netwerk, wqant een losse speedtouch rechtstreeks op de pc geeft dezelfde problemen.
Echter is het een schone XP Home installatie zoals ik al tig keer gedaan heb, maar nog nooit heb ik dit probleem gehad???
Ik weet het nu echt niet meer... ;-(
IP-range is standaard:
Handmatig geconfigureerd (automatisch krijgt ie het 169. ... loopback IP nummer):
192.168.1.x (10-50)
255.255.255.0
gatweway:
192.168.1.1
DNS:
192.168.1.1
Wie kan mij na 6 avonden hiermee verder helpen??
Het huilen staat me echt nabij nu...
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
Johan
Ik heb bij een nieuw geinstalleerde PC met een geintegreerde (bedrade) realtek LAN- adapter geen of beperkte verbindingsmogelijkheden als ik automatisch een IP laat toekennen.
Mijn Vista PC werkt in dezelfde IP-range prima.
Dit heb ik al gedaan:
- Kabel vervangen.
- Kabel rechtstreeks in Modem geplaatst.
- Andere lankaart geplaats (ook chipset realtek).
- 10 half, 10 full, 100 half, 100 full en autonegotiation geprobeerd
(echter niet opnieuw opgestart tussendoor is dit nodig?)
- Ipv. Acer recovery CD's Windows XP home OEM cd's geinstalleerd. (clean install met geformatteerde HD)
- Windows Updates offline via cd geinstalleerd.
- IP handmatig geconfigureerd in de juiste range (instellingen van de vista PC overgenomen met ipconfig: Ik heb dan wel LAN-verbinding, maar geen Internet en ik kan mijn modem ook niet pingen (Dus is niet alleen een DNS probleem)
Als laaste nog een andere lankaart geplaatst (intel): Ook nu geen of beperkte verbinding zoals bij de realtek, (automatisch IP), wel lan en geen modem te pingen bij handm IP config.
Ook heb ik een oude Speedtouch even rechtstreeks op de PC geprikt om t ekijken of deze via DHCP een IP zou afgeven: Ook dit werkt niet!
Uit te sluiten lijkt mij nu de hardware, maar dat het een softwareinstelling in Windows moet zijn (niet op driverniveau, aangezien twee verschillende chipsets van zowel Realtek als Intel het niet doen)
Ook is het niet mijn netwerk, wqant een losse speedtouch rechtstreeks op de pc geeft dezelfde problemen.
Echter is het een schone XP Home installatie zoals ik al tig keer gedaan heb, maar nog nooit heb ik dit probleem gehad???
Ik weet het nu echt niet meer... ;-(
IP-range is standaard:
Handmatig geconfigureerd (automatisch krijgt ie het 169. ... loopback IP nummer):
192.168.1.x (10-50)
255.255.255.0
gatweway:
192.168.1.1
DNS:
192.168.1.1
Wie kan mij na 6 avonden hiermee verder helpen??
Het huilen staat me echt nabij nu...
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
Johan
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 19:47 ]