Toon posts:

Geen of beperkte verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vrienden van Tweakers;

Ik heb bij een nieuw geinstalleerde PC met een geintegreerde (bedrade) realtek LAN- adapter geen of beperkte verbindingsmogelijkheden als ik automatisch een IP laat toekennen.
Mijn Vista PC werkt in dezelfde IP-range prima.

Dit heb ik al gedaan:
- Kabel vervangen.
- Kabel rechtstreeks in Modem geplaatst.
- Andere lankaart geplaats (ook chipset realtek).
- 10 half, 10 full, 100 half, 100 full en autonegotiation geprobeerd
(echter niet opnieuw opgestart tussendoor is dit nodig?)
- Ipv. Acer recovery CD's Windows XP home OEM cd's geinstalleerd. (clean install met geformatteerde HD)
- Windows Updates offline via cd geinstalleerd.
- IP handmatig geconfigureerd in de juiste range (instellingen van de vista PC overgenomen met ipconfig: Ik heb dan wel LAN-verbinding, maar geen Internet en ik kan mijn modem ook niet pingen (Dus is niet alleen een DNS probleem)

Als laaste nog een andere lankaart geplaatst (intel): Ook nu geen of beperkte verbinding zoals bij de realtek, (automatisch IP), wel lan en geen modem te pingen bij handm IP config.

Ook heb ik een oude Speedtouch even rechtstreeks op de PC geprikt om t ekijken of deze via DHCP een IP zou afgeven: Ook dit werkt niet!

Uit te sluiten lijkt mij nu de hardware, maar dat het een softwareinstelling in Windows moet zijn (niet op driverniveau, aangezien twee verschillende chipsets van zowel Realtek als Intel het niet doen)
Ook is het niet mijn netwerk, wqant een losse speedtouch rechtstreeks op de pc geeft dezelfde problemen.
Echter is het een schone XP Home installatie zoals ik al tig keer gedaan heb, maar nog nooit heb ik dit probleem gehad???

Ik weet het nu echt niet meer... ;-(

IP-range is standaard:
Handmatig geconfigureerd (automatisch krijgt ie het 169. ... loopback IP nummer):
192.168.1.x (10-50)
255.255.255.0

gatweway:
192.168.1.1
DNS:
192.168.1.1

Wie kan mij na 6 avonden hiermee verder helpen??
Het huilen staat me echt nabij nu...

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
Johan

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 19:47 ]

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-03 11:53

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Wat voor modem is het? Is het wel een router? Heb je wel een hard reset gedaan?
Nieuwe driver lan kaart geinstalleerd?
Juiste lankabel?

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Verwijderd

Topicstarter
Modem is een Livebox van Online, hard reset ed helpt allemaal niet.
Ik heb net KDE desktop Live vanaf CD gedraaid op deze pc en wat denk je: Ik kan zo het internet op onder Linux!
Het is dus echt iets in Windows, maar iets wat meteen voorkomt bij een clean install (die ik al 2x uitgevoerd heb, met verschillende cd's....

Ik snap er nu helemaal niets meer van...

Verwijderd

Topicstarter
Maar ook een speedtouch van Alcatle doet het niet...
Een een andere lankaart (van Intel) doet het ook niet...

Moet ik niet wellicht een bepaalde services onder windows starten ofzo?
Ik weet het echt niet meer, ik heb er op de bonnefooi al een hoop manuel aangezet, kijken of dit iets is

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:17
Is niet je DHCP range vol ? Heb he bij het handmatig instellen ook een andere pc gepingt i.p.v. alleen de router ? Sommige routers reply-en alleen maar in de dhcp-range door een interne firewall o.i.d..

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
firewall uitgezet? Norton heeft hier ook een handje van.

Verwijderd

Of misschien staat mac filtering aan?

Verwijderd

Services bij een clean install hebben geen invloed op je netwerk.
Wat je zou kunnen doen is een andere driverversie proberen, met name de gigabit nic's zijn nogal picky wat betreft drivers.
Controleer ook even of je alle chipset drivers geinstalleerd hebt.
Als het in linux wel werkt en in windows niet is het voor 99% zeker een driver probleem.

Verwijderd

Vorak schreef op donderdag 16 april 2009 @ 20:24:
firewall uitgezet? Norton heeft hier ook een handje van.
Een firewall houd standaard geen dhcp packets tegen, aangezien dit een clean install is mag je er vanuit gaan dat de firewall nog niet zo ingesteld is dat hij broadcast traffic blokkeerd.
Firewall uitzetten ivm dhcp problem is de meeste geboden oplossing en meteen ook de minst nuttige aangezien het zo ontzettend zeldzaam is dat het daar aan ligt.
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 20:25:
Of misschien staat mac filtering aan?
Dan doet ie het onder linux ook niet dus dat is het niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 20:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nogmaals een clean install doen, maar trek er nu eerst alle losse kaartjes uit, (analoog modem, tv kaartje) en ga een kale installatie CP home OEM doen.
Ik weet dat de LAN-adapter meteen herkend en geinstalleerd wordt onder windows, wat zou kunnen is dat deze driver van onze vriend Bill wellicht vanaf de installatie al dwars ligt.
Wat ik dan alleen niet snap is dat jet met een Intel kaartke ook niet werkt, die gebruikt toch echt een hele andere driver volgens mij...

Maar ik ga nu herinstalleren (3x) ik hou me ondertussen van harte aanbevolen voor alle mogelijke tips!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 20:32:
Ik ga nogmaals een clean install doen, maar trek er nu eerst alle losse kaartjes uit, (analoog modem, tv kaartje) en ga een kale installatie CP home OEM doen.
Ik weet dat de LAN-adapter meteen herkend en geinstalleerd wordt onder windows, wat zou kunnen is dat deze driver van onze vriend Bill wellicht vanaf de installatie al dwars ligt.
Wat ik dan alleen niet snap is dat jet met een Intel kaartke ook niet werkt, die gebruikt toch echt een hele andere driver volgens mij...

Maar ik ga nu herinstalleren (3x) ik hou me ondertussen van harte aanbevolen voor alle mogelijke tips!
Een hoop nieuwe lan adapters worden anders door xp standaard niet gedetecteerd, zeker die van realtek niet.
Gewoon even drivers downloaden en die installeren kan al een hoop schelen, wie weet hoef je dan geen eens een clean install te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, tis andersom:
Bij een OEM cd van XP home (nog zonder SP1!) wordt deze landriver meteen herkend en geinstalleerd.
Ik denk nu misschien dat ie dan iets in de registry aanpast waardoor herinstallties van drivers deze registrysettings niet meer aanpassen. Blijft de vraag waarom de intel lankaart het ook niet doet...

Verwijderd

Topicstarter
IK heb nu xp er opnieu op staan, alleen geinstalleerd, verder geen chipsetdrivers, iod van acer gedraaid: LAN werkt!
Ik ga nu via MS update verder in de hoop dat eea blijft werken.
Waarom het 2x mis is gegaan blijft tot nu toe een volledig mysterie voor mij..

Ik hoop dat het nu opgelost is na 6 dagen, maar ik laat nog even wat van me horen vanavond of morgen!

Allen alvast dank voor jullie input!!

Groetjes,
Johan

Verwijderd

Topicstarter
XP draaid, incl SP3, office erop, updates erop, alles gaat nu goed.

Wat is er anders?
Ik heb de chipsetdrivers van de meegeleverde acer-installatie cd niet geinstalleerd...

Thanks voor jullie input, dit topic mag dicht!

groetjes,
Johan
Pagina: 1