Ik ben een beetje met HTML een CSS aan het klooien en heb voor mijn pagina een menu gemaakt, dit menu ziet er ongeveer als volgt uit.
Is het mogelijk om, met behulp van CSS selectors automatisch voor pagina1 de link van pagina1 te selecteren en vorm te geven, voor pagina2 de link naar pagina2, etc. etc.
Ik weet dat het kan door zoiets als;
#pagina1 .pagina1 a, #pagina2 .pagina2 a, ...{vormgeving}
Maar dan moet ik iedere combinatie apart aangeven en dat zou ik liever niet doen.
Ik heb op de W3C site rondgekeken en dit ziet er veelbelovend uit maar ik weet niet echt hoe ik dat op bovenstaand voorbeeld toe zou kunnen passen.
Hopelijk weet iemand hier meer van.
Bij voorbaat dank.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <body id="pagina1"> <ul> <li><a href="url" class="pagina1">Pagina1</a><li/> <li><a href="url" class="pagina2">Pagina2</a><li/> <li><a href="url" class="pagina3">Pagina3</a><li/> <li><a href="url" class="pagina4">Pagina4</a><li/> </ul> <body/> |
Is het mogelijk om, met behulp van CSS selectors automatisch voor pagina1 de link van pagina1 te selecteren en vorm te geven, voor pagina2 de link naar pagina2, etc. etc.
Ik weet dat het kan door zoiets als;
#pagina1 .pagina1 a, #pagina2 .pagina2 a, ...{vormgeving}
Maar dan moet ik iedere combinatie apart aangeven en dat zou ik liever niet doen.
Ik heb op de W3C site rondgekeken en dit ziet er veelbelovend uit maar ik weet niet echt hoe ik dat op bovenstaand voorbeeld toe zou kunnen passen.
Hopelijk weet iemand hier meer van.
Bij voorbaat dank.