Toon posts:

DVD, CD RW en HD kwijt!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Groot probleem, mijn computer herkent de bovengenoemde stations niet meer behlve mijn centrale harde schijf. Hij geeft onder systeem een fout bij: primaire IDE-controller (dubbele fifo) en secundaire IDE-controller (dubbele fifo). Heb wel goede drivers maar staan op cd :'(. Weet iemand een link voor standaard IDE drivers of een andere oplossing.
Bij voorbaat bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Kan hulp erg goed gebruiken!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
wohee niet te snel...laat ons denken ;)

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 07:08
heb hetzelfde probleem gehad door een driver update van mijn sb-live geluidskaart, de vernieuwde drivers verwijderd, en alles draaide weer.

• djkolk
heb hetzelfde probleem gehad door een driver update van mijn sb-live geluidskaart, de vernieuwde drivers verwijderd, en alles draaide weer.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de 'verkeerde' drivers er al af gegooid maar daarna herkend windows het als nieuwe hardware en installeert weer hetzelfde.

Verwijderd

Hey,

Ik stond er zelf eerst ook wat sarcastisch tegenover, maar het zou een virus kunnen zijn..

Ik had laatst in de TD een laptop met hetzelfde probleem...wat bleek? Virus in de MBR....gescand&gecleand en hij was weer perfect!

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles gescand en geen virus te vinden

• djkolk
ik weet het niet zeker maar als je een via-mb hebt zou je volgens mij nieuwere via-drivers kunnen installeren.
mocht dit niet correct zijn laat iemand dit even weten voordat stefan zijn pc helemaal niets meer doet.

Verwijderd

Topicstarter
Geen via chipset, wel van intel maar hebben alleen oude drivers

• djkolk
stefan kun je wel van cd via de bios opstarten?
op die manier zou je alle installatie-files (cab-files op je harde schijf kopieren, en daarna via de systeeminstellingen de juiste drivers installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Kom zelfs in windows, je bedoelt via ms-dos van bootable cd kopieren op HD en dan laten zoeken in windows naar die drivers die ik dan gekopieerd heb.

• djkolk
yeap, je kunt ook in dos opstarten , typ scanreg/restore en duw op enter, je krijgt een venster met datums, kies er 1 waar je pc nog goed was en volg de aanwijzingen. suc6

Verwijderd

Probeer absoluut fdisk/mbr van een beveiligde bootfloppie. IK heb extreem vaak meegemaakt dat het werkt (heldeskwerk, jaja). En natuurlijk BIOS nalopen op foutjes, anders wellicht een probleempje met controller. Maar als DOS alle drives kan vinden, kun je er redelijk op donder zeggen dat het echt een virusje is. mbr cleanen is genoeg.:r

Verwijderd

Topicstarter
Heb Norton geupdate maar vindt echt geen virus ga die dingetjes in dos ff proberen

Verwijderd

Topicstarter
Heb ales geprobeerd, volgens mij helpt alleen nog maar een nieuwe schone installatie. :'(

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 16:02
fdisk /mbr zou toch echt moeten lukken deze keer ;) (vanaf de command prompt runnen of course)

Frostie

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Verwijderd

Topicstarter
Helpt toch niet

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 16:02
Op dinsdag 27 februari 2001 22:04 schreef stefanb het volgende:
Helpt toch niet
Dat betekent dus dat je het niet gaat proberen? Dan maar de re-install dat is op zich wel het beste om dat gewoon bij elk probleembje te doen ;P

Frostie

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Verwijderd

Heb vandaag zelfde gehad, CD-rw op master gezet en dvd op slave. Win98 zag ze weer:0

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Op dinsdag 27 februari 2001 20:19 schreef stefanb het volgende:
Heb Norton geupdate maar vindt echt geen virus ga die dingetjes in dos ff proberen
Probeer eens een andere virusscanner...Ik heb de ervaring dat Norton niet alles vindt wat ie zou moeten vinden

aAarGhh

Pagina: 1